Avatar billede lht Nybegynder
30. august 2002 - 20:25 Der er 10 kommentarer

endnu engang køling/larm

Hej alle sammen

Så er den galt igen min kone er blevet træt af larmen fra min pc.(følgende specifikationer)

Epox 8K7A
AMD Thunderbird 1200
Innovision geforce 2 pro, 64 MB
Thermaltaken volcano6cu
Strømforsyning ??

For at afhjælpe problemet har jeg tænkt mig at skifte min strømforsyning ud med en "Q-Tec 400 Watt Psu ATX 2 Blæser Fluid Lownoise 12 DB" og min cpu køler med en "MIST Silent Twin". Endelig har jeg tænkt på at afmontere min blæser på grafikkortet (er der nogen der har erfaringer med det).
Lyder at dette helt til at være tosset og og spild af penge?????

Mvh.

LHT
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
30. august 2002 - 20:30 #1
Istedet for at skifte hele den strømforsyning ud så køb en 12dB 80mm blæser på www.studiedata.dk og udskift så blæseren i din eksisterende strømforsyning. Så er de første 500,- sparet!!!
Det kan du også finde billige low-noise CPU blæsere.
Ang. grafik kortet synes jeg du skal lade blæseren sidde og evt i stedet bruge for på lydæmpende materiale til at fore kabinettet med!!!!
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
30. august 2002 - 20:31 #2
Sikke mange tatsefejl... håber du fangede meningen!!!
Avatar billede spt Nybegynder
30. august 2002 - 20:55 #3
hvis du er en erfaren fusker kan du godt pille køleren af dit grafikkort, men husk så at sætte en ny på eller pil hele kølerprofilen af og sæt en ny stor en af kobber eller aluminium på. (det er jo ikke for sjov den sidder der) men pas på det kan meget let gå galt af sted og det er ikke altid nemt at få det nye til at sidde ordentligt.

jeg vil også anbefale kun at skift køleren i din psu ud, hvis du har mod på at stikke dine fingrer i strømforsyningen (jeg skal lige sige at der sidder nogle svin af nogle kondensatorer i som godt kan sætte dig ud af spillet. Jeg har dog haft fingrene inde i 3 af slagsen uden at hverken psu eller mig tog skade).
Avatar billede lht Nybegynder
30. august 2002 - 21:21 #4
Hej spt

Hvordan kan man være sikker på at en ny blæser yder det samme som den gamle hvis man ikke kan se hvad den gamle yder???
Lidt kryptisk men jeg håber du forstår meningen.

LHT
Avatar billede lht Nybegynder
30. august 2002 - 21:22 #5
Hej spt
Mit spørgsmål gælder både grafik-blæseren og psu-blæseren.

LHT
Avatar billede hundevennen Nybegynder
30. august 2002 - 23:08 #6
hej - m.h.t. grafikblæseren kan du kyle den ad h.... til har nu kørt med mit gforce2 kort i 5 md uden blæser - har dog købt en passiv køler (zalman) hos  www.studiedata.dk
Avatar billede spt Nybegynder
03. september 2002 - 21:54 #7
i en psu skal den bare ligge på 24+ cfm køb dig en 19 db papst.

grafikkort du har er et af de varme gf 2 kort så lav lidt fusk. feks prøv at plasere en 80 mm køler under grafikkortet efter du har fjernet blæseren (ikke profilen) fra dit krafikkort. hvordan den kan sættes fast kommer an på dit kabinet, men ting kan vel altid spændes op i ståltråd.

eller den lidt syrede (men sikkert ret effektive)

sæt to 80 mm kølere sammen i siderne så den bliver 80 x 160 mm og sæt dem så fast på en af de plader som kan dække pladser der ikke er i brug i kabinettet. (her er plastlim og palstik strips nok en god ide) så sætter du den ind under dit grafikkort så der bliver blæst op på det. for at undgå ulige vægt kan de hænges op i noget snor i den anden ende. de behøver ikke køre begge to hvis det ikke viser sig nødvendigt.

kræver dog meget plads.
Avatar billede spt Nybegynder
03. september 2002 - 21:55 #8
ps. på eget ansvar
Avatar billede spt Nybegynder
03. september 2002 - 21:57 #9
det er ikke kønt
Avatar billede spt Nybegynder
03. september 2002 - 21:58 #10
ellers køb en orb