Avatar billede fido82 Nybegynder
09. september 2000 - 22:29 Der er 29 kommentarer og
4 løsninger

bundkort ´+ thunderbird 800mhz

hvilket bundkort til en thunderbird 800
hvad anbefaler i `????
Avatar billede phylox2 Nybegynder
09. september 2000 - 22:46 #1
Helt klart et ASUS A7V (med eller uden lyt, er dit valg) det koster omkring 1500 kroner, men det sparker røv i forhold til de andre socket a kort, i alle test på www.tomshardware.com ... skal selv til at have sådan et :)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. september 2000 - 23:13 #2
*Enig med phylox2*
Avatar billede phylox2 Nybegynder
09. september 2000 - 23:13 #3
:) Thanx! :)
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. september 2000 - 01:59 #4
jeg har ellers hørt meget dårligt omkring dette kort........ det skulle være dårligt til at kommunikere med lyd / grafikkort, og i mellem disse to ???
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. september 2000 - 02:00 #5
det var nemlig oxo sådaner et bundkort jeg havde kigget på.....

hvor stor hastighedsforskel er der på udma66 og udma 100 ???
Avatar billede driis Nybegynder
10. september 2000 - 02:10 #6
Well, hvis du udelukkende ser på interfacet, så er der 50% forskel, da UDMA66 kan overføre 66 MB/sec og UDMA100 kan overføre 100 MB/sec.

Men dét er der ingen harddiske, der kan leve op til i dag, max. overførselshastighed er meget lavere. Men hvis der læses fra HD\'ens cache, kan man godt udnytte UDMA100 - men \'overall\' ved almindeligt brug er der så godt som ingen forskel på UDMA100 og UDMA66.
Avatar billede galaxy Nybegynder
10. september 2000 - 02:13 #7
100 er vel i teorien 50% hurtigere end 66... i teorien ! :-)

Har lige købt A7V hos shg.dk... og de har den første model, hvor der sidder switches til overclocking af Thunderbird. Det gør der ikke hos de fleste andre forhandlere, så skynd dig !!!
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. september 2000 - 02:21 #8
hvad skulle disse switches kunne, som soft bios ikke kan ???
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. september 2000 - 02:32 #9
Nu er det da muligt at jeg har læst forkert under mine reviews, men jeg mente at A7V med DIP switches udgør en hindring for overclockningen. Såvidt jeg har forstået skal der installeres et ekstra sæt DIPs for at kunne frigøre FSB kontrollen til BIOS\'en igen.
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. september 2000 - 02:39 #10
tror jeg dog ikke at man skal.......så ville asus da have skudt sig selv i foden, hvad angår OC....
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. september 2000 - 02:40 #11
/me vil daffe iseng nu, natter, and dont forget:
www.thering.dk3.com

Jeg venter spændt på nye indlæg imorgen!!!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. september 2000 - 02:50 #12
fido82: jep. de gjorde det på foranstaltning af AMD, som også låste deres T-birds.
Avatar billede galaxy Nybegynder
11. september 2000 - 00:16 #13
xtom: jep og de er disse ekstra switches, som sidder på kortene shg.dk... eller du kan læse en monterings-vejledning på Tom\'s Hardwareguide.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
11. september 2000 - 04:44 #14
Jeg har styr på monteringsvejledningen; har læst den et par gange =)
Avatar billede fido82 Nybegynder
13. september 2000 - 17:12 #15
hvilken køler kan i anbefale, har kigget lidt på en golden orb, men hvor kan disse fåes ???
Avatar billede phylox2 Nybegynder
13. september 2000 - 17:26 #16
Se på www.edbpriser.dk ! :)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. september 2000 - 17:31 #17
Golden Orb\'s er et godt alternativ til en god pris. Lidt dyrere ligger Alpha\'erne, men som så også køler tilsvarende bedre. Og i toppen ligger LC\'erne så - liquid coolants.
Avatar billede fido82 Nybegynder
13. september 2000 - 17:32 #18
jeg vil ik ha væske, kun luft, og jeg ka ik finde dem på edbpriser.....
Avatar billede fido82 Nybegynder
13. september 2000 - 17:33 #19
jeg har derudover hørt at der har været fejl i KT133 chipsættet, som der sidder derpå, hvorn sikrer man sig at man får et uden de fejl ???
Avatar billede phylox2 Nybegynder
13. september 2000 - 17:43 #20
Fido82 >> Tænk dig lige lidt om, ik ;)

http://www.edbpriser.dk > Øvrige hardware

Søgeindstillinger

Type = Kølere

og tryk på SØG!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. september 2000 - 18:12 #21
Mig bekendt er KT133 ikke behæftet med nogen fejl. Noget specielt du har i tankerne?
Avatar billede fido82 Nybegynder
13. september 2000 - 18:32 #22
nah, har bare hørt om det
Avatar billede morten_b Nybegynder
14. september 2000 - 14:20 #23
Jeg har købt en T-Bird 800 Mhz og et A7V og det fungerer desværre ikke specielt godt (endnu).
- Min computer er 4 min. om at starte når der er netkort i.
- Der er grafikfejl i Win98
- 3D-spil går ned

...men ellers fungerer det fint... :-(

Sååå hvis du har et Savage4 grafikkort, vil jeg ikke anbefale det...

...og jeg vil heller ikke anbefale Golden Orbs - du risikerer at ødelægge CPU\'en når du sætter dem på (de passer ad H.T.!)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. september 2000 - 14:35 #24
morten, det lyder mest af alt som om operativsystemet skal konfigureres lidt og at dit skærmkort har nogle problemer. Der er såvidt jeg kan se ikke nogen vanskeligheder som entydigt kan henføres til CPU eller bundkort.

Golden Orb\'s til SA-PPGA (Socket A) findes i to udgaver. Den \"gyldne\" og en titanium \"chrome\". Den gamle var svær at montere, hvor den nyere har fået forbedret hæftningsevnen m.m. Historien med at ødelægge sin CPU, var fordi nogle brugere forsøgte at sætte en FC-PPGA udgave på en Socket A CPU. At en CPU *er* blevet ødelagt af nogen af SA-PPGA udgaverne har jeg endnu ikke hørt om. Men jo, det kan da nok lade sig gøre hvis man lægger kræfterne i.

/Xtom` =)
Avatar billede fido82 Nybegynder
14. september 2000 - 17:21 #25
jeg takker mange gange for svarene, jeg har købt følgende nu:
T-Bird 800
A7V
300 watt
golden orb, så nu venter jeg spændt på at \"dyret\" kommer
Avatar billede phylox2 Nybegynder
14. september 2000 - 22:54 #26
Jeg har ikke rigtigt fulgt så meget med her, men det er ikke NØDVENDIGT, at købe en 300 watt, når det kun er en Thunderbird - det er kun Slot A, der gerne vil have den ekstra spænding :)
Avatar billede galaxy Nybegynder
14. september 2000 - 23:10 #27
>> Morten b... Har dit netkort BNC-stik ? For i så fald så prøv at sætte et t-stykke med 2 terminatorer på kortet, når du ikke skal bruge det. Det plejer at hjælpe på opstartstiden. Grunden er at computeren ellers står og leder efter andre computere.
Avatar billede driis Nybegynder
14. september 2000 - 23:18 #28
Morten_b>> Og du har selvfølgelig defineret fast IP-adresse?
Avatar billede fido82 Nybegynder
15. september 2000 - 15:36 #29
sakl man pille de fire gummeipuder af CPUen, inden man monterer køleprofilen ????
Avatar billede morten_b Nybegynder
16. september 2000 - 15:22 #30
NEJ!

Du skal smøre lidt kølepasta på for at sikre forbindelse mellem køleren og CPU\'en
Avatar billede fido82 Nybegynder
17. september 2000 - 11:45 #31
jeg har fået dyret nu, men fuck den er varm 48 grrader.....er det normalt ???
Avatar billede phylox2 Nybegynder
17. september 2000 - 12:47 #32
hmm ... jeg ved ikke lige, hvad der er normalt for sådan en, men min AMD K6-2 400 MHZ (no OC) ligger på omkring 52 grader ... og den kører helt fint :)
Avatar billede snat Nybegynder
06. oktober 2000 - 07:16 #33
AMD Athlon Thunderbird AK33 eller AX34 ProII kan godt anbefale at man vælger, selv om at de føste har været sals klare efter sommerferien 2000. De afløser AK72 og AX72 Pro som er nogle enkelte fejl. AK33 og AX34 er driftsikker.

Skal vi forsætte med anbefalingerne så er er
ASUS A7V også et godt kort.

Med hensyn til flere muligheder som vælg et Abit produkt.

Abit KA7 eller Abit KT7  eller Abit KA7-100 som bl.a. har 6 PCI-porte samt muligehed for flere IDE porte m.m.

Se www.aopen.com - www.Abit.com

God fornøjelse