Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
30. august 2002 - 12:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problemer med afpilning af DivX

Hej Eksperter

Jeg har et lille problem ved afspilning af DivX via TV-out (lige meget om jeg kører fra CD eller lægger filmen ind på HDD).
Både HDD og DVD-drev kører DMA.

Jeg kører med WinXP og bruger som regel Mediaplayer (7)til at afspille mine DivX film.
Desuden har jeg DivX 3.11 og 5.0.1 Bundle (og XviD mm.) installeret.

Mit system (det vigtigste):
Athlon XP 1800+
ECS K7S5A Mobo
512MB DDR ram
MSI GeForce3 TI 200 64MB ram

Når jeg afspiller film går alt tilsyneladende fint,  MEN en gang imellem kommer der et hak, som om filmen har kørt for langsomt og lige skal indhente det tabte.
Dette gælder for både lyd og billede.

Er der nogen der ved hvad der er galt?

Er det et software eller hardware problem?

Forslaget med at skifte afspiller frabedes, da jeg faktisk ønsker at benytte Mediaplayer (tro det eller lad være), og jeg kender flere, der benytter denne afspiller uden ovennævnte problem.

Mvh Michael
Avatar billede zaditor Nybegynder
30. august 2002 - 12:32 #1
Har du prøvet med DivX pro? http://www.divx.com/divx/ den i midten...
Avatar billede earp Nybegynder
30. august 2002 - 12:33 #2
Jeg har et tilsvarende problem med tv-out. Når jeg ser en film og der sker en hurtig bevægelse i filmen er det som om dataen ikke bliver overført hurtigt nok, og den lagger lidt. Så jeg lytter lige med.

Kan det være noget med kablet?
Avatar billede zaditor Nybegynder
30. august 2002 - 12:33 #3
Det er version 5.0.2
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
30. august 2002 - 12:35 #4
gælder det alle divx film ? eller kun bestemte ? for mit vedkommende er der nogle divx film der kører fint, mens jeg må opgive at se andre pga. hak hak hak hak.

de bruger sjovt nok samme codec. ´jeg lytter med²
Avatar billede zaditor Nybegynder
30. august 2002 - 12:36 #5
Prøv med den version af DivX, men jeg er altså ikke sikker
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
30. august 2002 - 12:50 #6
Det gælder alle film, og det er ikke ved hurtige bevægelser.

Kvaliteten på filmene er fin og de kører også flydende, men med jævne mellemrum er det som om filmen "snubler over sig selv" og det resulterer i filmen "kører hurtigt" i ca 1 sek, og det samme sker for lyden, hvilket resulterer i, at man skal spole tilbage for at kunne forstå hvad der bliver sagt.

-> zaditor
Hvad er det der Adware helt præcis?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. august 2002 - 13:27 #7
jeg har samme problem, nogle gange, og her hjælper det vha. BSplayer www.bsplayer.org at sætte cpuforbruget ned til f.eks. det halve.
prøv det!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. august 2002 - 13:29 #8
hmm siden er vist nede lige nu - men prøv igen senere..
Avatar billede f-l-j Nybegynder
30. august 2002 - 14:52 #9
Hvis du har andre programmer til at køre i din proseslinje, så prøv at lukke nogen af dem når du afspiller, her tænker jeg på antivirus, kazaa, firewall o.s.v, prøv dem en af gangen.
Jeg havde selv samme problem, men fandt ud af at jeg havde et lille program kørende(kan ikke huske hvad) men så snart jeg lukkede den var der ingen problemer.
Det er da ihvertfald værd at prøve.
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
30. august 2002 - 15:51 #10
-> f-l-j
Var det den samme form for hakken, som jeg beskriver?
Avatar billede hermandsen Juniormester
30. august 2002 - 19:37 #11
Grunden til dine "hakker" kan være at Windows af og til har brug for at søge et sted på harddisken (f.eks. læse/skrive til swap-filen). Det er altså ikke noget du kan gøre ved! Nogle gange kan det også være at du oplever det når du spiller... Hvis billedet fryser et øjeblik, så kan det være af samme grund...

Dog er det som f-l-j siger, en god ide at lukke diverse kørende (krævende) programmer...
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
30. august 2002 - 21:26 #12
Det er ikke et rigtigt "hak", men nærmere en ganske kort passage, hvor filmen løber hurtigt, som om den skal indhente noget.
Avatar billede hermandsen Juniormester
30. august 2002 - 23:11 #13
Præcist hvad der sker ved ovenstående eksempel! :)
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
31. august 2002 - 02:01 #14
Det hjælper ikke at lukke alle programmerne i proceslinien.

Men jeg tror simpelthen ikke på at der ikke er noget at gøre!

Der må være en eller anden indstilling et eller andet sted, der kan løse dette problem eller et program som skal afinstelleres.

Jeg vil prøve at følge metal hansens råd når bsplayer.org kommer op at køre igen.
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
04. september 2002 - 13:52 #15
BSplayer. org kører staidg ikke, men jeg har fundet programmet et andet sted, og det kører smertefrit.

Måske skal jeg bare indse, at jeg skal bruge et andet program en Mediaplayer.

Dog var der jo taget forbehold for at folk kom med denne slags svar, men metal hansen skal da heve nogle point alligevel.

Dog vil jeg godt lige give zaditor (eller andre) et par dage til at forklare hvad dette Adware, der følger med DivX pro, helt præcis er.

Hvis det er harmløst, vil jeg prøve at installere DivX Pro og se om det hjælper på problemet i Mediaplayer.

Kort sagt. metal hansen skal nok få (nogle) point, men vi venter lige et par dage og ser hvad der sker.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
08. september 2002 - 15:05 #16
takker for point :)