Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
30. august 2002 - 11:41 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Bedømmelse af computer fra Føniks Computer

Jeg har søgt på www.edbpriser.dk under Computere>Samlet med skærm - max. 5000 kr.
Her fandt jeg en computer fra Føniks Computer.
En AMD Athlon Thunderbird 1333MHz FSB266MHz. Prisen er 4695 kr.

Indhold              Beskrivelse

Processor            AMD Athlon Thunderbird 1333MHz FSB266MHz

Bundkort              ECS K7SOM Elitegroup
Ram                  256MB DDR 1.parts
Grafik                AGP 64MB SIS Shared
Harddisk              40 GB ATA/100
Netkort              10/100 Mbit netkort
Lydkort              AC 97,3D 16bit
Speaker              120Watt
Diskdrev              1,44MB 3,5"
Cddrev                52x cdrom
Keyboard              Windows tastatur
Mus                  Scroll mus ps/2
Kabinet              ATX Miditower, 300 Watt PSU,Low Noise

Screen                17" Samsung 76E 0,23 dpi 3 års garanti
Garanti 2 års Reklamationsret, CE & EMC godkendt
Leveringstid 1-2 Hverdage
Pris uden moms 3.756 kr.
Pris med moms 4.695 kr.

Jeg ved godt det ikke er en fantastisk computer, jeg vil gerne høre jeres bedømmelse i forhold til prisen.

Jeg vil også gerne høre erfaringer med Føniks Computer A/S

DGP
Avatar billede zeus19 Nybegynder
30. august 2002 - 11:47 #1
hvad skal du bruge pc´en til ?? spil eller Arbejde ??
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
30. august 2002 - 11:51 #2
Det er jo ikke lige frem en ny, moderne PC!
Jeg ville nok ikke vælge den, men det kommer jo oxo an på hvad du skal bruge den til.
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
30. august 2002 - 11:57 #3
Det er til min storebror, som er 38 år gammel. Han og hans kone skal bruge den til arbejde og til almindelig surf på Nettet. Deres 2 børn på 10 og 8 skal spille spil og bruge diverse tegneprogrammer.

Det er vigtigt, den kan komme til at køre rimeligt stabilt. Da de ikke er vildt kloge på computere. Jeg havde tænkt mig at installere Win XP på den.

DGP
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
30. august 2002 - 11:58 #4
omgangsdyret > "Jeg ved godt det ikke er en fantastisk computer, jeg vil gerne høre jeres bedømmelse i forhold til prisen."

DGP
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
30. august 2002 - 12:14 #5
Det er meget vigtigt for mig at få denne computer bedømt, så jeg fordobler pointene :0)

DGP
Avatar billede skeffen Nybegynder
30. august 2002 - 13:56 #6
Det er en udemærket computer hvis den kun skal bruges til surf på nettet og lette spil. Men som de andre siger er det ikke en moderne pc. Men jeg kan godt anbefale den til det brug du beskriver.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
30. august 2002 - 14:00 #7
Jeg har en kammerat der har en en computer stort set magen til din, også hos føniks. Han er tilfreds med den, bortset fra den larmer som ind i hel****. Så giv et par hundrede ekstra og få en ordentlig cpu-køler.
Avatar billede werd Nybegynder
30. august 2002 - 16:00 #8
processoren bliver også ret varm!! - hvis den skal være stabil bør du købe intel!
Avatar billede sprutnik Nybegynder
31. august 2002 - 00:47 #9
werd->"hvis den skal være stabil bør du købe intel!"  ?????????
Avatar billede werd Nybegynder
31. august 2002 - 12:31 #10
hvis de ikke ved en skid om computere, og så der kommer godt med støv i cpublæseren, ved jeg at næste sommer kan cpu'en let futte af!!
Avatar billede lillekiller Nybegynder
02. september 2002 - 11:18 #11
Computeren er udemærket, men jeg ville finde en løsning på en maskine uden indbygget skærmkort. På shgs hjemmeside kan du samle en tilsvarende med 17" AOC skærm, og 32MB TNT2 skærmkort, logitech mus/tastatur og Duron 1200MHz, til 4782,- Det er klart en bedre pc, har selv god erfaring med næsten samme system, har samlet flere til venner, og familie.De 2 børn på 8 og 10, vil kunne spille bedre spil på en pc uden indbygget skærmkort.