Avatar billede jas Nybegynder
09. september 2000 - 18:07 Der er 4 kommentarer

K7M og Athlon 1000MHz

Hej

Når jeg tænder for min pc(selv byg K7M + 1000MHz) kommer der en hyle tone fra den interne højtaler. Jeg har prøvet at opdater min bios (Km1009.bin) fra The Unofficial ASUS K7M Resource Centre, der anbefaler denne opdatering ved ovennævnte \"fejl\", men når jeg gør det midster jeg forbindelsen til mine CD-drev, men hyle tonen forsvinder. Et andet problem er at når jeg tester for Benchmark i Norton 2000, svarer hastigheden til en ca. et 200 MHz system, både med den gamle bios og den nye. Jeg har sat core voltage til 1.8 volt, så det ikke være her problemet ligger. Please Please hjælp mig!!!!!

Johnni,
Avatar billede teknik Juniormester
09. september 2000 - 19:24 #1
hej \"jas\"

...Det er lidt ufikst indrettet på et K7M motherboard.
Når du ændrer Vcore til at være over 1,65 V i bios settings, så
giver bundkortet sig til at vræle...
For at stoppe det (hvis du har brug for de 1,8 volt, så er du nød til
at disable overvågningen af Vcore.
Det gør du inde i bios - hardware monitor....

...ved ikke om det er pillet af i 1009-bios, da jeg har skiftet til K7V...
men hvis du kører med den gamle (CD-drev er er jo rare at ha\', så burde det kunne hjælpe.

...Dine benchmarks lyder godt nok sørgelige !
Med sandra
http://www.sisoftware.co.uk/sandra
Bencmarker jeg mit 913mhz system til \"lige i hælene\" på en 1Ghz Coppermine.....
...Er der nogle nye maskiner i Norton\'s bench ?

mvh :-)
Teknik
Avatar billede tge Nybegynder
11. september 2000 - 08:18 #2
Hej hyletonerne er nok fordi at du ikke har en casefan i, fordi så hyler den...., gå i bios under hardwaremonitor, og skift til til ignore til casefan ellers en af de andre blæsere....
Avatar billede neger Nybegynder
23. september 2000 - 11:07 #3
Du kunne jo også bare ta\' højtaleren fra....
Avatar billede exeqthor Nybegynder
26. januar 2001 - 00:18 #4
Hej
Jeg har selv haft samme problem/r, da jeg \"opgraderede\" mit Forhenværende K7M board.
Jeg kørte med GeForce 256 V6600 Pure og 650Mhz - og kunne kun \"slæbe\" mig op på knap 40 fps I Q3. Efter MEGEN roden rundt opgraderede jeg BIOS med den sidste fra ASUS´s hp. Tror nok den hedder Rev. 1008 - Så kunne den pludselig køre knap 80 Fps. Men tilgengæld fik jeg den berømte hyletone - den er aldrig sluppet af med trods utallige forsøg, så jeg trak simpelthen stikket at boardet.
Men resten funkede bare ok.