Avatar billede frenjon Nybegynder
10. juli 1999 - 23:34 Der er 15 kommentarer

DOS app slut = win98 lock up

Hej alle - jeg har skrevet dette på en engelsk side magen til denne og jeg gider ikke til at oversætte det til dansk - så her kommer mit ? på engelsk

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I just found out that whenever I have used a DOS application from within Win98 and I exit that app - windows will just give me a black screen and the mouse cursor.

Things that lock up are espicially emulators and old dos games.

Could it be a driver problem of some sort

My system is
P2 350
128 MB SD-RAM
4 MB Matrox Mystique
4 MB orchid rig 3d
Microstar 6119 Motherboard
22 GXP & 8 GB IBM harddisks

I''ve tried to flash back to bios 2.4 from the newest 2.7 - that didn''t work
then I tried to install new drivers for the mystique
I THINK that I have all the newest drivers

Plz don''t just suggest a win98 re-install - I''m not going to do that :-)

-Frenjon
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juli 1999 - 23:43 #1
jeg tror ikke rigtig der er noget at gøre ved det...
Avatar billede frenjon Nybegynder
10. juli 1999 - 23:45 #2
Hurtig kommentar men ikke særlig hjælpsom

'Jeg fatter da heller ikke hvad jeg skal gøre
det kan ikke være noget med de nye 3dfx drivere - nææ det burde jo ikke betyde noget.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. juli 1999 - 23:49 #3
jo det kan det egentlig godt... 2 sek jeg tænker lige
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 1999 - 08:42 #4
Cyberesben, det er nogle lange sec. du har i den tidsregning, firnder du ud af noget?
Avatar billede frenjon Nybegynder
11. juli 1999 - 09:05 #5
Jeg har ikke løst problemet endnu :-((

jeg har prøvet at installere gamle grafik drivere og gammel 3dfx drivere
jeg kan dog ikke finde 3.00.00 driverne til 3dfx nogen steder
Avatar billede nlunn Nybegynder
11. juli 1999 - 09:52 #6
Har det på noget tidspunkt virket???
Avatar billede frenjon Nybegynder
11. juli 1999 - 09:54 #7
ja ja - det virkede perle for et par uger siden
Avatar billede nlunn Nybegynder
11. juli 1999 - 09:56 #8
Hvis det ikke har, så er der kun en ting at sige - genstart i dos og start programmet derfra.

Det er meget normalt at dos spil ikke virker i win9x - og det eneste der er at gøre ved det er at afvikle dem i ren dos.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. juli 1999 - 14:24 #9
jeg tror jeg har nogle 3dfx drivere på en gammel CD, kigger lige
Avatar billede frenjon Nybegynder
12. juli 1999 - 18:18 #10
Øhh kommer de drivere snart ??
Her er noget fra den engelske side jeg også har spurgt på
jeg gider ikke til at oversætte det jeg har skrevet - så her kommer det på engelsk igen....

----------------------------------------

Ok I've testet a bit more - It's major strange

When I from windows write command.exe and get a DOS prompt in a window everything is fine

When I then go into FULL screen and want to return to windows with the exit command - the screen turns black and the computer locks up - this time no mouse cursor.
maybe this information will help

What does the Device=C:\Windows\Command\Setver.exe line do
what is setver ????

I don't want to boot into Clean dos everytime i want to run a DOS app - And I shouldn't have to !!

-Frenjon
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. juli 1999 - 19:50 #11
Avatar billede frenjon Nybegynder
12. juli 1999 - 20:19 #12
nej ikke de drivere det skal være dem på www.3dfx.com - de blev opdateret for et par uger siden - jeg leder efter den gamle version
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. juli 1999 - 20:22 #13
altså den der var før opdateringen?

den uploader jeg lige, så
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. juli 1999 - 20:27 #14
Avatar billede frenjon Nybegynder
17. juli 1999 - 10:34 #15
virkede desværre ikke - jeg har gjort det jeg sagde jeg ikke ville - så fik jeg også installeret win 98 SE samtidig - men ellers tak for hjælpen