Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. august 2002 - 20:35 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

tysk oversættelse! plaese hjælp!

ja nu sidder i jo nok og tænker,"ÅH Nej ikke en tysk oversættelse igen". og jeg kan da kun sige at jeg er dybt enig med jer, lektier skal man selv lave og sådan. men nu er det at jeg er i den uheldige situation at jeg ligger syg med 39 i feber, og det skal simpelthen afleveres i morgen. så var det jeg tænkte at i kære medborgere kunne gøre mig en Kæmpe Kæmpe tjeneste og hjælpe mig!

det drejer sig om 266 ord!

Mr bob  (en dreng i nød)
Avatar billede xrenegade Nybegynder
29. august 2002 - 20:37 #1
tysk->dansk?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. august 2002 - 20:39 #2
ja!
Avatar billede xrenegade Nybegynder
29. august 2002 - 20:39 #3
hvis d r tysk->dansk vil jeg godt gøre det:)
Avatar billede dyre Nybegynder
29. august 2002 - 20:41 #4
Jamen kan da sagtens hjælpe... bare sig til
Avatar billede xrenegade Nybegynder
29. august 2002 - 20:41 #5
kan du sende det til min mail eller hvordan?
Avatar billede xrenegade Nybegynder
29. august 2002 - 20:48 #6
er du her endnu?:)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. august 2002 - 20:51 #7
sorry, skal jeg bare smide det herind?
Avatar billede xrenegade Nybegynder
29. august 2002 - 20:52 #8
d ka du godt
Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. august 2002 - 20:53 #9
du er en gutermand!

Im parterre wohnte Doktor med. Heise, Facharzt für innere Krankheiten, Privat und Praxis, mit Frau und 11 jähringer tochter, im ersten stock  der alte Apotheker Floss und rechts Frau und Herr Blütner, Amrmann, im zweiten Stock Frau Reuther,Hauptmanns-a. –D.-Witwe und Familie Silberling, sie Klavierpädagogin, staatlich geprüft, unterricht ausser Haus, er Textilkaufmann, Grosshandel, meistens auf reisen, ~viel Ausland~, im dritten stock schliesslich Wohnte Studienrat Jakob Berger, Erdkunde, Biologie und Chemie, mit seiner vier jahre älteren Frau und Tochter Gisela; links war der Speicher und der Aufgang zu einer kleinen Dachaltane zum Wäscheaufhängen oder sum Sonnen, aber das tat niemand ausser Herrn Berger, und Auch von der Möglichkeit des Wäscheaufhängens wurde wenig Gebrauch gemacht, ejgentlich nur von Frau Reuther aus dem 2. Stock, die anderen wuschen nicht selbst.

Einmal in der Woche kam die Putzfrau fürs Stiegenhaus, von allen Mietern zu Gleichen Teilen bezahlt; das hatte Amtmann Blütner organisiert, und die Bergers, die kurz nach ihrem Einzug einem riesigen Asparagus an das Zwischenstockfenster neben die Töpfe von Fra Reuther und Herrn Floss gestellt hatten, beteiligten sich ~selbstverständlich~ gleich an diesem Bündnis. Frau Heise vom Parterre, die ~Frau Doktor~, läutete als erste, entshuldigte ihren mann, der noch zu tun hätte, aber gerne, wenn es sich zeitlich noch machen liesse, nachkäme, brachte Blumen und einen kor allaschenbecher, ~jetzt habe ich den weitesten weg und bin die erste~ und empfing ~charmant, charmant~ von Herrn Berger einem handkuss. Noch während Jakob Berger, hocherfreut, ~das istwirklich reizend, das wäre doch nicht nötig hewesen~, sich für das Geshenk bedankte und seiner Frau die Blumen zum Einfrischen gab, kamen Familie Amtmann Blütner und Frau Silberling.
Blütners Gaben Blumen, ~stell sie doch bitte auch gleich ins wasser, Liebes~, und Leinenservietten, FrauSilberling, die ihren Gemahl ebenfalls entshuldigte, er sei geshäftlich unterwegs, ~wäre aber gerne gekommen~, überreichte Herrn Berger, nicht ohne Rührung, den Druck einer Federzeichnung ~Der junge Wolfgang Amedeus mozart~, ~aber gnädige Frau, Sie beschämen mich~, und als letzte, ~das wird Frau Reuther sein~, läuteten Frau Hauptmannswitwe Reuther, ~hoch erfreut, gnädige Frau~, Holzkerzenhalter mit echter Bienenwachskerze, und Herr Aportheker Floss mit einer schachtel Pralinen und der Bemerkung: ~Das beste Elixier für alle leiden, gegen natürlich, gegen.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. august 2002 - 20:53 #10
puha, det ser ud af mere end det er!
Avatar billede xrenegade Nybegynder
29. august 2002 - 20:57 #11
ja d gør d faktisk:)
Avatar billede xrenegade Nybegynder
29. august 2002 - 20:58 #12
tror alligevel den er lidt for svær for mig, sorry
Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. august 2002 - 21:01 #13
øv øv!! nå men er der så en anden der vil hjælpe??????
Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. august 2002 - 22:06 #14
damnit
Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. august 2002 - 22:06 #15
gutermand = guttermand even!
Avatar billede -mathias- Nybegynder
29. august 2002 - 22:09 #16
Jeg tror sku nok, at din lærer vil forstå dig, hvis du du er syg (få evt. en lægeerklæring). Ellers er hun/han sku syg i hatten! Så slap du bare af, og aflever i overmorgen...
Avatar billede hasmi Nybegynder
29. august 2002 - 22:15 #17
Hvis du har 39 i feber skal du nok ikke i skole i morgen!
Gå tidligt i seng og bliv rask i løbet af i morgen :0)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. august 2002 - 22:16 #18
i know, men det ville have været fedt hvis jeg kunne have givet den til min ven og han så havde givet den til hende! nå men jeg lukker, ellers tak!!!

Mr bob