Avatar billede _michael_ Nybegynder
29. august 2002 - 20:17 Der er 124 kommentarer og
1 løsning

Ny konkurrence - Lav et ur!

Fulgte du med i de tidligere konkurrencer: http://www.eksperten.dk/spm/243921 og http://exp.dk/spm/236451 - og var med - eller nåede du ikke at lave et bidrag til konkurrencerne? Nu har du chancen for at være med i den nyeste konkurrence.

Konkurrencen denne gang: Lav et ur!

Her er reglerne:
Du skal lave en flashfilm og det er ligemeget i hvilken version. Uret skal som minimum vise den lokale tid på computeren. Formatet må højest være 400x400 pixels og uret må maks. fylde 300 kb.

Indlæg sendes til: ekspert-ure@haiku.dk. Derefter bliver alle bidrag til konkurrencen lagt op på en samlet side, så alle bidrag kan ses på én gang.
Når du sender dit bidrag, skal du lige huske at skrive hvem bidraget er fra - og evt. en kort beskrivelse af, hvad dit ur kan, så andre kan hoppe ind på siden og se dit urs funktionaliteter ved eks. timeslag.

Vi glæder os til at se en masse gode ure til konkurrencen! :o)

Hilsen
Michael og de andre konkurrence-rødder!
Avatar billede thesqunk Nybegynder
29. august 2002 - 20:20 #1
Lyder skide spændene.. Selvom jeg personligt ikke fatter en skid af flash, kunne det være totalt fedt at se resultaterne!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
29. august 2002 - 21:42 #2
hi hi - fint nok.... Jeg glæder mig allerede (nu må det være min tur til at vinde)
Avatar billede snarf3001 Nybegynder
29. august 2002 - 23:31 #3
Allright her er så det første ur :

http://ur.snarf.dk

det fylder ca. 7 kb.
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
30. august 2002 - 00:13 #4
hvornår er der deadline?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
30. august 2002 - 02:20 #5
Øhmm... Hvad skal vi sige... Lørdag, d. 7/9 - eller er det for lidt tid? Hvad siger I andre?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. august 2002 - 02:29 #6
synd at javascript ikke tæller med; http://217.157.173.133/Clock[1].html
Avatar billede in2designs Nybegynder
30. august 2002 - 02:57 #7
sure.. in am ind..
Avatar billede in2designs Nybegynder
30. august 2002 - 02:59 #8
Til >> snarf3001

det ser flot ud.. kan du skrive dit navn i det ur du har lavet ??
det var måske lidt for fast du lavet det ur.. ville bare være sikker på at man ikke snyder :)
Avatar billede Kengun Praktikant
30. august 2002 - 08:02 #9
Snarf3001> Hos mig vises din klokke litt merkeligt. Hvis klokken f.eks. er 08:03 så viser din klokke 80:30, og det bliver vel lidt feil? :) - Men ellers er den jo flot! - Nice work!
Avatar billede Kengun Praktikant
30. august 2002 - 08:12 #10
Se lige hva jeg mener her: http://www.kengun.com/ur.jpg
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2002 - 08:14 #11
Damn klokken er 81:61, så er det da vist fyreaften :o)
Avatar billede snarf3001 Nybegynder
30. august 2002 - 09:47 #12
j aups .. det var vist en brøler.. det tog mig lidt under en time at lave... og det var altså fra scratch... jeg må lige prøve at fixe skidtet
Avatar billede snarf3001 Nybegynder
30. august 2002 - 09:55 #13
nu er den der! MED mit navn på så i vantro ikke er i tvivl...
http://ur.snarf.dk
Avatar billede dmdisco Nybegynder
30. august 2002 - 09:59 #14
ser ret fedt ud
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2002 - 10:00 #15
snaf3001> øvs, troede lige jeg havde fyraften
Avatar billede snarf3001 Nybegynder
30. august 2002 - 10:06 #16
jamen det er klart at man bliver lidt træt og overser nogle fejl når man arbejder til klokken lidt over 81....
Avatar billede Kengun Praktikant
30. august 2002 - 10:58 #17
*lol* :)
Avatar billede _michael_ Nybegynder
30. august 2002 - 12:23 #18
Man kan se de forskellige bidrag til ur-konkurrencen her:
http://www.haiku.dk/eksperten/
Avatar billede alexander_j Nybegynder
30. august 2002 - 19:57 #19
For eventuelt interesserede der ikke lige ved hvordan man laver et ur, så behøver processen ikke være mere kompliceret end det her:

onClipEvent (enterFrame) {
now = new Date();
if (now.getHours()<=9) {_root.tid="0"+now.getHours()} else {_root.tid=now.getHours()}
if (now.getMinutes()<=9) {_root.tid=_root.tid+":0"+now.getMinutes()} else {_root.tid=_root.tid+":"+now.getMinutes()}
if (now.getSeconds()<=9) {_root.tid=_root.tid+":0"+now.getSeconds()} else {_root.tid=_root.tid+":"+now.getSeconds()}
}

/Alexander
Avatar billede hermandsen Juniormester
30. august 2002 - 21:15 #20
Snyyyd... I har ændret reglerne!!! :(

Nå, men giver da alligevel mit forsøg i Delphi! :)

Den burde ligge på http://nowle.homepage.dk/ur.zip men jeg kan ikke selv hente den, så der er måske nogle problemer... Ellers er min FTP åben! ;)

IP: 212.242.195.119
User: eksperten
Pass: exp
Avatar billede hermandsen Juniormester
30. august 2002 - 21:18 #21
Mit ur er inspireret fra http://www.thinkgeek.com/stuff/gadgets/5944.shtml

Og tro ikke at det viser forkert, for den er faktisk god nok! :)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
30. august 2002 - 21:21 #22
Ja - det er fancy nok !! Jeg har det på skrivebordet nu (o;
Avatar billede _michael_ Nybegynder
30. august 2002 - 21:35 #23
Sejt nok... :o)
Men øh... tror du ikke, at det vil være en god idé med en eller anden form for quit-knap... Kunne være, at der er nogle som ikke kender ctrl+alt+del - eller det er måske meningen... :o)
Avatar billede hermandsen Juniormester
30. august 2002 - 21:37 #24
>>_michael_
Esc eller Alt+F4 kan også gøre det! :)
Avatar billede _michael_ Nybegynder
30. august 2002 - 22:10 #25
Så er uret sat på konkurrence-listen... :o)
http://www.haiku.dk/eksperten/
Avatar billede hermandsen Juniormester
30. august 2002 - 22:13 #26
Weeeee!!! :)
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
30. august 2002 - 22:14 #27
Jeg kan fint hente Hermandsen zip filen, men den indeholder ikke noget for mig.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
30. august 2002 - 22:19 #28
Hent den her: http://www.haiku.dk/eksperten/hermandsen_ur.zip - Det er den version, jeg bruger.
Avatar billede kolzie Nybegynder
31. august 2002 - 13:03 #29
hmm nu er jeg forvirret..
Avatar billede soreno Praktikant
31. august 2002 - 13:11 #30
hvis delphi er ok, så kan c++ vel også bruges :-)
http://soreno.dk/clock.zip

simpelt analogt ur, der er lavet som en screensaver.
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
31. august 2002 - 13:11 #31
hvorfor? har du løbet for mange gange rund om bordet? :o)
Avatar billede mat Nybegynder
31. august 2002 - 13:25 #32
her er så mit bud på et lettere underligt ur:

http://www.ultra-abe.dk/klok.html

(må man gerne lave flere, eller lave sine entries om?)

:)
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
31. august 2002 - 14:09 #33
Her er så mig ur: http://www.pote.dk/swatznigger/
Avatar billede telemuzen Nybegynder
31. august 2002 - 15:30 #34
Det er fandme fedt lavet pixelpaw!!..
Helt vildt, lige efter min verden -D
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
31. august 2002 - 15:35 #35
takker :o)

hov, tastebøf: mig = mit
Avatar billede kolzie Nybegynder
31. august 2002 - 16:58 #36
Ja Pixelpaw.. Den er simpelthen for dejlig..
Avatar billede alexander_j Nybegynder
31. august 2002 - 17:01 #37
SNYYD! -Nu begynder folk jo at gøre sig umage - og folk der har vundet flahkonkurencer om penge er også begyndt at deltage ;-)
Nå jeg må nok bare smøge ærmerne op og tage mig gevaldigt sammen :-)
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
31. august 2002 - 17:05 #38
det er jo for nemt at snyde.. man kan bare downloade et færdigt ur fra flashkit og skrive sit navn.. der får man også .fla filen..
Altså hvis man nu endelig vil snyde...
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
31. august 2002 - 17:06 #39
jeg smed faktisk mit ur på allerede nu for at udfordre folk lidt :o)
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
31. august 2002 - 17:07 #40
hb5v6, så gælder det jo om at lave noget unikt
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
31. august 2002 - 17:18 #41
sig ikke du ikke kan finde noget unikt på flashkit.. der er iværtfald over 1000 forskellige ure med diverse funktioner..
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
31. august 2002 - 17:23 #42
Selve det at lave et ur med visere osv er ikke svært, heller ikke et digitalt med stopur osv. Men hvis du så tager selve teknikken og pakker det ind i noget du synes er fedt, så får du noget unikt med dit eget præg.
Avatar billede mat Nybegynder
31. august 2002 - 17:24 #43
hb5v6 > vi finder dem, og vi brænder dem, hvis de snyder ;)
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
31. august 2002 - 17:24 #44
ja det er rigtig nok.
Jeg har heller ikke sagt noget om dit ur, det er utrolig flot!
Det var nu helle rikke det jeg hentydede til.

Thumbs up
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
31. august 2002 - 17:25 #45
anyway hvad kan man vinde?
Avatar billede mat Nybegynder
31. august 2002 - 17:27 #46
1 point :)
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
31. august 2002 - 17:29 #47
w00t! 1 point!

hb5v6, det regnede jeg heller ikke med :o) Jeg prøver bare at sparke dig igang med at lave dit eget ur :P
Avatar billede _michael_ Nybegynder
31. august 2002 - 18:46 #48
Mat> Man må lave alle de ur-bidrag, man gider. :o)
Det ser ud som om, det bliver en god konkurrence denne gang. Fedt!!!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
31. august 2002 - 22:38 #49
Så er legenden klar (((((o;

Prøv mit ur 'med alarm'... Jeg har indsendt det til _michael_, men her er også en URL

http://www.legende.dk/eksperten/ur.html
Avatar billede _michael_ Nybegynder
31. august 2002 - 22:59 #50
Jeg e rogså klar med mit bidrag... :o)
Prøv lige at downloade zip-filen og kør den. Den er jeg sgu stolt af... :o)

Ellers så er http://www.haiku.dk/eksperten/ opdateret med samtlige bidrag. 5 Flash, en Delphi og en C++. Konkurrencen breder sig. :o)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
01. september 2002 - 13:28 #51
Jeg er også klar med 1. udkast: http://home19.inet.tele.dk/sirvival/ur.html

Der mangler lidt flere ure, men ideen kan sikkert forståes alligevel :-)

/Alexander
Avatar billede alexander_j Nybegynder
01. september 2002 - 13:45 #52
Michael jeg sender den til dig en gang i aften, når jeg kommer hjem fra arbejde!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
01. september 2002 - 14:18 #53
Jeg kan ikke tage credit for dette ur som jeg har nappet fra Flash 5 bible bogen, men det er fedt og kan sikkert give lidt inspiration:

http://peterelkjaer.dk/exp/

=oD
Avatar billede snarf3001 Nybegynder
01. september 2002 - 15:14 #54
Der er godt gang i urmageriet det er lækkert at se....
Pixelpaw> dit ur er fedt! Du burde lave urskiven så den lægger gig over hans overlæbe som et fuldskæg...
Avatar billede _michael_ Nybegynder
01. september 2002 - 17:07 #55
http://www.haiku.dk/eksperten/ er opdateret!
Alexander-> Du sender bare... :o)
Avatar billede snarf3001 Nybegynder
01. september 2002 - 18:04 #56
>legende Frækt træk at bruge et billede af din kæreste! hehe
Avatar billede initializing Nybegynder
01. september 2002 - 18:08 #57
Legende.dk: Hvad hedder den tøs du har brugt til http://www.legende.dk/eksperten/ur.html ;)
Avatar billede beldring Nybegynder
01. september 2002 - 18:11 #58
initializing>>>
Hvorfor vil du vide det??? ... Hun er da ikke særlig fræk!!! ...
Avatar billede initializing Nybegynder
01. september 2002 - 18:23 #59
Hun ser da sød ud :) De kunne være man kunne finde flere billeder når man har navnet? :)
Avatar billede mat Nybegynder
01. september 2002 - 18:42 #60
*host* sophie sweet *host* :) (ligner ihvertfald lidt)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
01. september 2002 - 20:53 #61
Aner det ikke - *Jeg har fundet hende på www.alsscan.com

Bemærk mit lille spil, som jeg har tilføjet til mit ur nu !!! Det er da rørende...

Sender lige _michael_ en kopi til upload på siden (o;
Avatar billede _michael_ Nybegynder
01. september 2002 - 21:09 #62
Damn... Nu strammer du den sgu, Legende... :o)
Avatar billede _michael_ Nybegynder
01. september 2002 - 21:11 #63
Øh... Forresten... Er det i orden at lave flere ure - eller er det bare et bidrag per højre storetå?
Avatar billede snarf3001 Nybegynder
01. september 2002 - 21:14 #64
legendee> .. hva øh er du igang med at samle alle konkurrencerne i et bidrag?
Avatar billede initializing Nybegynder
01. september 2002 - 21:15 #65
Legende.dk: Der er jo mange søde piger på den side der kunne ligne hende ;) Kan du huske hvad hun hed?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
01. september 2002 - 21:19 #66
sophie. - Et ur skal ved også kunne slå tiden ihjel. (eller legendens hoved) *GG*
Avatar billede alexander_j Nybegynder
01. september 2002 - 21:54 #67
Tænkte jeg lige ville komme med mine umiddelbare kommentarer til de produktioner der er lavet indtil nu:
Snarf --> Nydeligt ur med din vidunderlige personlige tegnestil :-)
Pixelpaw --> enestående ur med et genialt tema - kunne ønske mig lidt jamaica-lyd
legende --> Flot ur med et nydeligt pigebarn som blikfang - det tæller jo alt sammen :-) og så nu også med et lille spil ;-)
pelkjaer --> Du har ret i at det er et nydeligt ur ;-)
mat --> fedt med et ur man selv kan være med til at stille forskellige parametre på ;-)
michael --> Du har en dejlig tegnestil og uret fremstår smadderflot -med god bevægelse/animation :-)
Hermandsen --> dejligt lille desktop-ur og lidt sjovt at det går fra 1-24 :-)
Soreno --> Jeg tror godt jeg kunne overtales til at have sådan et ur stående i min stue ;-)

Nu savner vi bare et indlæg fra barklund og nikolajdu :-) og fra andre naturligvis, der vil være med i vores lille leg :-)
Avatar billede _michael_ Nybegynder
01. september 2002 - 21:57 #68
Alexander og i andre... Prøv lige at downloade uret og kør exe-filen... Og sig, hvad I synes om sådan noget... Please!!!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
01. september 2002 - 21:57 #69
Ja - hvor hulen er Barklund henne - H A L L O - du fandt på denne konkurrence.. (((o;
Avatar billede baitianlong Nybegynder
01. september 2002 - 21:59 #70
Rolig nu - Michael... Jeg har haft den fremme på skrivebordet. Og det er da sejt nok... Fungerer nøjagtig ligesom delphi programmet (O;
Avatar billede mat Nybegynder
01. september 2002 - 22:08 #71
_michael_ > synes faktisk det er ret kool, det havde jeg aldrig rigtigt tænkt på at man kunne gøre før nu :)

initializing > hun hedder sophie sweet for hulen ;)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
01. september 2002 - 22:55 #72
http://www.peterelkjaer.dk/exp/pelkjaer.html  - så lykkedes det med hjælp fra mine kære bøger at lave min egen :)
http://www.peterelkjaer.dk/exp/pelkjaer.html
Avatar billede _michael_ Nybegynder
01. september 2002 - 23:20 #73
Mat/Legende-> Det er bare fordi, jeg først har opdaget, at man kan lave den slags. Så jeg er helt oppe at ringe over det... :o)

Pelkjaer-> Bøger er guf! Bøger på lokummet, i soveværelset, ved computeren, i stuen... I hvertfald her...
Avatar billede baitianlong Nybegynder
01. september 2002 - 23:34 #74
Jeg har måttet skifte adresse. Men nu er der også highscore på mit ur (o; ØHHH - prøv det på...

http://www.legendenet.dk/ur.html

(o; legende.dk
Avatar billede _michael_ Nybegynder
01. september 2002 - 23:45 #75
http://www.haiku.dk/eksperten opdateret... 8 styks flash, 1 endda med spil og highscore og 2 udenbys-ure... :o)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
01. september 2002 - 23:51 #76
glimrende
Avatar billede snarf3001 Nybegynder
02. september 2002 - 00:02 #77
Så har jeg satme lavet endnu et ur : http://snarf.dk/floppydot/time/
Det skifter baggrund hvert minut og når det bliver midnat kommer der en horror-gæstestjerne!!!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. september 2002 - 00:03 #78
Cool :)
Avatar billede kolzie Nybegynder
02. september 2002 - 20:43 #79
Jeg har ikke kunnet være med i de 2 sidste, pga. min egen PC gik kold *snøft* den skulle dog gerne virke i morgen, så jeg kan være med igen :))
Avatar billede alexander_j Nybegynder
02. september 2002 - 23:21 #80
http://home19.inet.tele.dk/sirvival/ur2.html

Efter at have set legendes indlæg indså jeg hurtigt, at vejen til at vinde denne konkurence er 'halvnøgne kvinder'!!!
Derfor har jeg lavet endnu et indslag med hele 3 ure - læg især mærke til ur nummer 2!

/Alexander
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
02. september 2002 - 23:37 #81
det er dælme syret... :o)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
02. september 2002 - 23:59 #82
Ja jeg er stadig imponeret over flash - det er imponerende, hvad man kan få af billede, lyd, bevægelse og interaktion på bare 9 kb :-)
Avatar billede snarf3001 Nybegynder
03. september 2002 - 11:05 #83
Jeg er ikke så sikker på at halvnøgne damer er løsningen . Jeg syntes at legende.dk's ur helt klart er det der står svagest i konkurrencen.
Avatar billede snarf3001 Nybegynder
03. september 2002 - 11:07 #84
men ok alexander din halvnøgne dame er til gengæld lidt sejere. Det er et flot ur du har bixet sammen.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
03. september 2002 - 11:51 #85
Damn... Der er ved at være en del ure efterhånden... :o)

Jeg har også lige bikset en til sammen. Var en tur i Zoo for at finde andre emner end de halv-nøgne damer. :o)

Listen er her: http://www.haiku.dk/eksperten
Avatar billede flashdevil Nybegynder
03. september 2002 - 12:55 #86
jeg vil også lige støtte op om projectet igen.

http://www.zapoo.dk/zapooclock/zapooclock.html

/Henrik
Avatar billede dmdisco Nybegynder
03. september 2002 - 12:57 #87
flashdevil> hehe, ret så flippet...
Avatar billede flashdevil Nybegynder
03. september 2002 - 13:13 #88
det tager jeg som et kompliment :-)
Avatar billede _michael_ Nybegynder
03. september 2002 - 13:19 #89
14 ure med i konkurrencen foreløbig!
Avatar billede dmdisco Nybegynder
03. september 2002 - 14:31 #90
legende.dk> dit er alt for vanedanend, men møg sjovt
Avatar billede baitianlong Nybegynder
03. september 2002 - 14:58 #91
Mange tak dmdisco. Jeg var lige ved at blive ked af det over snarf's kommentar. Men du har jo spillet ur/spillet 28 gange i dag. Det er rørende ((((o;
Avatar billede dmdisco Nybegynder
03. september 2002 - 15:01 #92
hehe kun 28 ;)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
03. september 2002 - 15:17 #93
Snarf --> tak :-)
Legende --> Bliv nu ikke ked af det - det er kun hans mening! - jeg har snakket med alle de andre og der var faktisk een der var uenig med snarf og syntes at dit ur kun står næstsvagest i konkurencen ;-)
flashdevil --> et vildt syret ur - som sammen med jamaica-uret og nu også elefant-uret er blandt mine favoritter !!! -men hvad er klokken?
michael --> fedt ur, bedre end det første, da du denne gang gør bedre brug af illustrationen :-)

/Alexander
Avatar billede baitianlong Nybegynder
03. september 2002 - 15:25 #94
hi hi - ham kan jeg li' (o;

"Jeg kan på nuværende tidspunkt i konkurrencen bedst lide jamaicaUret og totalTiltUret."
Avatar billede snarf3001 Nybegynder
03. september 2002 - 17:29 #95
hmm det fatter jeg ikke .. jeg har kun prøvet spillet ën gang... hvornår er der roundup på konkurrencen?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
03. september 2002 - 20:39 #96
Deadline er d. 7. september 2002 kl. 24.00 - derefter kommer stemmerunden, som vel slæber sig over 4-5 dage :-)
Avatar billede mat Nybegynder
03. september 2002 - 21:07 #97
så fik jeg bikset mit andet forslag sammen. (forbeholder mig retten til bugs :)

http://www.ultra-abe.dk/tempur.html

(og tak til snarf3001 for det lille hint ;)

Derudover tænkte jeg på at i denne omgang kunne vi i afstemningen sige at alle fordeler 3 point til den de bedst kan lide, 2 til den de synes næstbedst om, og 1 point til deres 3. plads.....men det var bare en tanke (i bedste melodi grand prix-stil :))

mat
Avatar billede _michael_ Nybegynder
03. september 2002 - 21:22 #98
Mat> Det kan godt ske, det er mig, der er forvirret... Men øh... Hvordan ser man klokken på dit ur?

Det med tre afstemningspoint er helt fint med mig... Det ku' være sjovt, hvis der bli'r stor konkurrence om urene... Vi ku' eks. udbygge det til, at de 4 ure med flest stemmer går til en ny afstemningsfinale...
Avatar billede mat Nybegynder
03. september 2002 - 21:24 #99
michael > kør musen henover midten af flashfilmen ;)
Avatar billede _michael_ Nybegynder
03. september 2002 - 21:25 #100
*G*... Ahhh... :o)
Avatar billede snarf3001 Nybegynder
05. september 2002 - 17:32 #101
Jeg har udfordret det svenske flash-comunity www.communen.com" til at lave ure også. Denne konkurrence er nu blevet til Danmark mod Sverige! Det bliver sjovt at se hvad der kommer ud af det. Jeg har spurgt dem om de kender et Norsk og et Finsk forum så vi kan lave det til en skandinavsik udfordring.

Der er allerede kommet et ur fra den svenske lejr: http://www.lns.nu/flash/dev/binClock/binClock2.html .

Det ser vist ud som om det er et bit-ur. Jeg kan godt lide det.
Avatar billede snarf3001 Nybegynder
05. september 2002 - 17:34 #102
.. med et bit-ur mener jeg selvfølgelig et binært ur.
Avatar billede lyden Nybegynder
05. september 2002 - 17:51 #103
...klapsalver herfra.......//////////////
Avatar billede _michael_ Nybegynder
06. september 2002 - 23:43 #104
Jeg har lige smidt det første bidrag fra svenskerne op på ur-siden. Hwa'... skal vi lade konkurrencen køre lidt endnu - så der eventuelt kommer lidt flere svenske bidrag med? (og forhåbentlig også nogle flere danske (nævner ingen navne, vel Barklund... *G*))

Hvad siger I? Skal vi lade konkurrencen køre en uges tid endnu?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
07. september 2002 - 00:02 #105
Ja ja. Lad den køre - Jeg prøver selv at lave et bedre ur, ind imellem min "public static void (String[] args[]) - fest" ... Og Barklund er en tøsedreng ((((o;
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
07. september 2002 - 01:12 #106
Avatar billede _michael_ Nybegynder
15. september 2002 - 23:08 #107
Så er det muligt at stemme på, hvilket ur, man synes, er det bedste/flotteste/sejeste, bedst programmerede eller det sjoveste.

Kriterierne, når man sætter sin stemme, er nemme :o) Vælg det ur, du mener skal have en stemme - og giv det et kryds! Du har kun én stemme.

http://www.haiku.dk/eksperten

NB: Afstemningen er sat til at køre til fredag aften - og det er muligt at smide et par kommentarer med med på vejen.

God fornøjelse med afstemningen! :o)
Avatar billede _michael_ Nybegynder
21. september 2002 - 13:42 #108
Nå rødder...
Skal vi sige, at ur-konkurrencen er slut?

Der var ialt 24 ure med i konkurrencen - og der kom ialt 85 stemmer.

Konkurrencen havde tre overlegne vindere som tilsammen fik næsten 60% af alle stemmer. De resterende 21 ur-birag måtte så kæmpe om de resterende 40%.

Og her er så resultatet: *trommehvirvel*

På trediepladsen med 10 stemmer kom: Initializing med 'Bedstefars Lommeur'.
*klapsalver*

Andenpladsen går til: *trommehvirvel*
Wikke med 'Click'n'drag uret *klapsalver*

Og vinderen er: *stor trommehvirvel*

Paask med uret: Clockwork Nebula!!!
Avatar billede _michael_ Nybegynder
21. september 2002 - 13:54 #109
Nå ja... Glemte at tilføje, at Wikke fik 11 stemmer.

Paask var helt overlegen og fik 30 stemmer for sit ur! Dvs. over 1/3 af alle stemmer gik til dette Clockwork Nebula. Godt gået! :o)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. september 2002 - 14:22 #110
*pift klap klap klap* - stort bifald - stående klapsalver og bare bryster... Øl f.... og hornmusik - Tillykke til VINDEREN Paask

(O;
Avatar billede alexander_j Nybegynder
21. september 2002 - 14:27 #111
Æv jeg har slet ikke nået at stemme med via alle mit arbejdes ip-numre endnu :( Kan konkurencen ikke løbe lidt længere ;-)
Spøg til side - men lad konkurencen køre til lørdag nat (i dag) - så har stemmerunden varet godt en uge!

Er paask klar til at fløjte næste konkurence i gang?
Avatar billede double-g Juniormester
21. september 2002 - 14:29 #112
/cheer paask
/cheer alle de andre flotte ure

Hvad bliver så næste konkurrence ???
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. september 2002 - 14:56 #113
Helt enig - Kom med en ny konkurrence NU (o;
Avatar billede alexander_j Nybegynder
21. september 2002 - 17:10 #114
Konkurencens indhold er ikke afklaret endnu - nikolajdu er tændt på temaet Jakob Nielsen - og hvem ved måske kommer der også et bidrag fra ham så ...

Personligt er jeg tændt på et tema der hedder ren actionscript max 25 linier - det kan være jeg kan lokke Barklund med på den? - og hvem ved måske kommer der også et bidrag fra ham så ...

Men temaet kunne vel også være noget andet - fx:
- en dag i Anders Foghs liv!
- hvorfor kommer der nullermænd?
- lav den fedeste menu!
- Leg med tekst
- Lær at regn
- dagen derpå!
etc

/Alexander
Avatar billede alexander_j Nybegynder
22. september 2002 - 23:35 #115
Den 19. september 1982 er en historisk dag. Her skrev IBM-researcheren Scott Fahlman en online besked på sin computer efterfulgt af det nu kendte smilende ansigt :-)

Smiley er altså 20 år gammel - hvorfor det ville være oplagt at lave næste konkurence over dette tema! Man kunne holde sig til det(de) tradiotionelle symbol(er) eller finde smiley'en efterfølger med meget mere!

Opgavebeskrivelse:
Smiley!!!
Du skal lave en flashfilm, delphi-fil, C++ mv.. Formatet må højest være 400x400 pixels og må maks. fylde 300 kb.

Hva' siger folk til den?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
02. oktober 2002 - 20:25 #116
Yo... Er der ingen konkurrence igang???

Lok lige ham ur-vinderen herind, saa han kan faa sit velfortjente enkelte point... :o)

Den med smiley'en lyder fint nok med mig.

Alexander> Banker du saa ikke bare en konkurrence igang. Saa kan det da vaere at der sker lidt... :o)

(sidder og roder med et spansk tastatur nu... Belastende... og meget maerkelige bogstaver paa knapperne... eks. ¡çñ *g*)

Naa men... Smaekker du ikk' konkurrencen igang?

/Michael
Avatar billede alexander_j Nybegynder
02. oktober 2002 - 20:48 #117
Det vil jeg da gerne Michael - kontakter du vores nordiske venner?

Ny konkurence er sparket i gang: http://www.eksperten.dk/spm/265293
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. november 2002 - 03:29 #118
Avatar billede hermandsen Juniormester
05. januar 2003 - 02:19 #119
Måske det var på tide at få lukket her? ;)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
05. januar 2003 - 05:53 #120
nårh ja - hvem vandt (o; Det var nok mig .....
Avatar billede hermandsen Juniormester
05. januar 2003 - 14:16 #121
Hmmm... Tjaaa, med mindre at paask kommer på Eksperten og tager sit point, så har vi wikke med en anden plads, men hov... Heller ikke på Eksperten! :)

Så må Eksperten-vinderen jo hede initializing! :)
Avatar billede initializing Nybegynder
05. januar 2003 - 15:44 #122
*Weeeeeeeee* :)
Avatar billede initializing Nybegynder
05. januar 2003 - 15:45 #123
Sikrer mig lige at lave et svar da paask ikke kommer ;)
Avatar billede _michael_ Nybegynder
05. januar 2003 - 19:27 #124
Tillykke initializing!

Brug nu dit point fornuftigt på sprut og damer. :o)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
05. januar 2003 - 20:23 #125
Ja tillykke med det (o;