Avatar billede cyber_freak Nybegynder
29. august 2002 - 18:20 Der er 19 kommentarer og
5 løsninger

SIS900 Netkort...hva er galt?

jeg har købt mig en vega+ p4 2 ghz bærbar med SIS900 netkort...og det er desværre netkortet der er problemet:
det virker sq fint nok,nogen gange...med så nogle gange når jeg f.eks genstarter...kan jeg ik komme på nettet bagefter..og xp skriver at "netcable are unplugged" jeg har prøvet med flere forskellige OS bla win98 se,win2k og nu XP....
problemet er at jeg kan ik sige hvornår den gør det :(
men har lagt mærke til at det er mest når jeg genstarter, eller når jeg bare starter min comp alm.
Så nu håber jeg at der er nogen der kan hjælpe mig, eller måske er der nogen der har prøvet samme problem...der er 200 point til den der kan gøre så det funker...håber meget på hjælp fra jer gutter...
på forhånd tak
Avatar billede bbs Nybegynder
29. august 2002 - 18:21 #1
Få fingre i et andet netkabel, det er åbenbart det som der er fejlen.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
29. august 2002 - 18:22 #2
og ja jeg har prøvet alle netkort indstillinger, og andre netkabler...og det er ik min switch der defekt
Avatar billede danielks Nybegynder
29. august 2002 - 18:23 #3
Hvordan har kortet det i "Hardware - egenskaber ???"

Er den bare 10-4 eller mangler der en driver
Avatar billede earp Nybegynder
29. august 2002 - 18:23 #4
Det kan være indgangen på netkortet der er løst. Prøv at se om du kan få det byttet.
Avatar billede danielks Nybegynder
29. august 2002 - 18:27 #5
Hvis det er en ny bærbar med garanti så få den byttet (evt. kun netkortet) Prøv ellers at låne et andet netkort og prøve den af på den måde...
Avatar billede danielks Nybegynder
29. august 2002 - 18:28 #6
Går lyset i routeren/switchen ud på den pågældende kanal ud når den ikke connecter ???
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
29. august 2002 - 18:31 #7
danielks-der mangler ingen drivere i hardware egenskaber
earp-det er et onboard netkort .Problemet ved det er at jeg har haft den til reperation, og fik den hjem igår hvor der var et papir med hvor der stod: netkort testet,der er downloadet 2gb u/fejl..men de har ik fundet nogen fejl..da de ik har prøvet at
"rode" med den...bla har de ik prøvet at genstarte den...men jeg har ringet til dem og fortalt om det...men de siger at de ik kan finde ud af det, hvis de ik kan finde fejlen....men der er en fejl...det er 100% sikkert
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
29. august 2002 - 18:37 #8
danielks-ja der er lys i kanalen i min switch hvor min bæræar er tilsluttet
Avatar billede random_act Nybegynder
29. august 2002 - 18:42 #9
gør lige det her og skriv her hvad den siger.

start menu-->kør-->cmd
(i prompten)ipconfig /all

Der burde gerne komme en masse info. Prøv at kopi/paste infoen fra en gang hvor den virker og en gang fra hvor den ikke virker her ind på forumet.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
29. august 2002 - 19:09 #10
dette er hvad den skriver når der ik er noget problem:

windows ip config

host name................Doomer
primær dns suffix........
node type................Unknown
ip routing enabled.......no
wins proxy enabled.......no

ethernet adapter local area connection 4:

connection-specific dns suffix....opasia.dk
description.......................SIS 900 pci ethernet adapter
physical address..................00-a0-cc-d2-b0-e3
dhcp enabled......................yes
autoconfiguration enabled.........yes
ip address........................80.161.7.43
subnet mask.......................255.255.255.0
default gateway...................80.161.7.1
dhcp server.......................80.62.196.1
dns servers.......................193.162.153.164
lease obtained....................29.august 2002 18:56:27
lease expired.....................29.august 2002 18:56:27
Avatar billede random_act Nybegynder
29. august 2002 - 19:15 #11
Prøv at få den til at kegle så du kan se om det ændre sig når den ikke virker. Hvis den kegler og det har ændret sig så skriv ipconfig /renew_all  det skulle fixe det. hvis det ikke gør så skriv lige hvad der sker med den under enhedslisten når den ikke virker.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
29. august 2002 - 19:31 #12
hmmm hvor er det dog typisk, når man godt vil ha ens comp ik funker...ja så funker den
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
31. august 2002 - 14:52 #13
hmm igår skete det igen, sad sammen med en af mine venner, med hver sin bærbar, og så et cross-over kabel
inde i ipconfig /all skrev den:

Netkorts problemet:

win ip config
hostname - doomer
primær dns suffix -
nodetype - broadcast
ip routing enabled - no
WINs proxy enabled - no

ethernet adapter local area connection 4:

media state - media disconnected
description - SIS 900 pci fast ethernet adapter
physical address - 00-a0-cc-d2-b0-e3
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
31. august 2002 - 14:54 #14
skal lige siges at igår brugte jeg ip med cross-over kablet
Avatar billede random_act Nybegynder
31. august 2002 - 22:41 #15
Det der skal den sige når den ikke er på nettet. Prøv at gøre det samme så den viser det der igen og så smid den på nettet og kør en ipconfig /renew_all det skal kunne reparer det.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
02. september 2002 - 18:36 #16
hmmm har lige fundet ud af at min bærbar fucker op når jeg f.eks løber tør for batteri..derefter starter den op uden at kunne komme på nettet
hvis jeg skriver ipconfig \renew_all skriver den:
Error: unrecogniized or incomplete command line
Usage:ipconfig [\? | \all| \renew [Adapter] | \release [Adapter] | \flushdns | \registerdns | /showclassid adapter | /setclassid adapter [classid] ]
hvad kan jeg så gøre????????
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
02. september 2002 - 18:37 #17
før skrev jeg "uden at kunne komme på nettet" jeg mener self. at der i winxp kommer der det der lille kryds over netværket nede i nederst højre hjørne
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
03. september 2002 - 13:39 #18
hmmm er der ingen eksperter tilbage...remember 200 point
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
04. september 2002 - 20:14 #19
ramdom_act...?
Avatar billede random_act Nybegynder
04. september 2002 - 20:17 #20
smid 12 volt ind på dit netkort (via porten) og smid den til rep. og sig den gav en knist da du satte netkablet i. Så skal de reparer den for noget eller bytte den. Tror det er din bedste mulighed.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
05. september 2002 - 09:33 #21
hmm...det er jo ik et svar, jeg skal ha løst det, ik smadre det mere end det er i forvejen
Avatar billede random_act Nybegynder
05. september 2002 - 09:34 #22
Det er ikke en løsning men det løser problemet.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
05. september 2002 - 10:18 #23
random_act prøv lige at tænk dig lidt om, jeg vil ik "kortslutte" noget, hvorfor skulle jeg dog det...1: de ville gi mig en ny maskine:nejtak 2:de har haft den inde,så de ved at der ik er noget der er kortsluttet 3:jeg ønsker sq ik at lave den mere defekt end den åbentbart er i forvejen...
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
09. september 2002 - 08:16 #24
hmm jeg smider det til reperation...tak for hjælpen