Avatar billede ralf Nybegynder
09. september 2000 - 08:27 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Outlook express

Fra ovennevnte program (outlook expr. 5.0) kopieres med jevne mellomrom alle mapper over i dokumenter, hvor de fremstår som dbx filer. Jeg har ikke funnet frem til noe program som kan åpne disse filene, det er heller ikke av interesse. Problemet ligger i at hvis jeg fjerner filene fra dokumenter, så fjernes de også i outlook, og dermed mister jeg alt som ligger her, bortsett fra adressekartoteket. Det må være et eller annet sted man kan fravælge denne kopieringen, noen som vet dette?
Ralf
Avatar billede nopper Praktikant
09. september 2000 - 08:39 #1
Det er ikke en kopi du har liggende i dokumenter, men det er en lagringsmappe, som du kan flytte der hen, hvor du ønsker, men vær opmærksom på at du flytter det hele.Efter genstart skal du fortælle outlook den nye placering.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2000 - 10:22 #2
Hej ralf

Jeg har også lagt min e-mail mappe i mine dokumenter. Så har jeg på den måde mine mail liggende hvor jeg har mine data. Derved er der en automatisk backup på dem på den måde.

Jeg har nemlig dokumentmappen liggende på en D partition. Den bruger til diverse backup image af systemet m.v.

Før jeg fik den mulighed, lavede jeg en backup af mine mails ved hjælp af en mappe som jeg kaldte diskarkiv og en kaldet transport. Alle mails som skulle gemmes fyldte jeg over i transport. Herefter sikrede jeg mig, at mit diskarkiv i mailprogrammet var tomt. Så hentede jeg min gamle diskarkiv ind og erstattede den med diskarkivmappen i min mailmappe. Nu havde jeg alle gamle mails liggende i outlook express. Så kunne jeg flytte de mails fra transport over i diskarkiv. Efter dette var sket lukkede jeg OE ned og fjernede nu filen som indeholdt diskarkiv og gemte den på backup til næste gang jeg skulle bruge den.
Avatar billede ralf Nybegynder
09. september 2000 - 23:40 #3
Gdi
nopper/kharder
Dette er i grunnen ikke svar på det jeg spør om. Jeg vil gerne vide om man kan/og hvordan man fravelger denne overførsel fra outlook til dokumenter, jeg har ikke opplevet dette før, og har hatt outlook express et stykke tid. om man kaller det kopier el. lagringsmapper er uvesentlig, i øyebæikket ligger det 17 lagringsmapper i dokumenter, fjerner jeg disse forsvinner også innholdet i outlook, det laver en forferdelig ravage i omhandlede arkiv, fortell meg så hvordan jeg kan bli kvitt skittet, eller hvordan kan jeg åpne filene?
Ralf
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2000 - 00:56 #4
Outlook bruger din dokument mappe som lagringsmappe. Det er meget nemt undgå, men jeg troede du var klar over det, for det er ikke standart at outlook express bruger dokumentmappe som lager.

Mappen mail plejer at ligge i C:\\WINDOWS\\Application Data\\Microsoft\\Internet Explorer\\outlookexpress\\

Først finder du eller laver en øsnket mappe som vi f.eks kan kalde email.

Så starter du outlook exprees op og går ind under indstillinger/vedligeholdelse/lagringsmappe og finder den mappe som du har lavet til formålet. Når du så har valgt denne mappe lukker du outlook expresse ned. Næste gang du åbner skulle du så have den nye mappe som lagringsmappe. Er dinne mails m.v. ikke blevet flyttet med over fra dokumenter, må du gørre dette manuelt ved at flytte alle dine e-mail filer fra dokumenter over i den nye mappe. Så skulle dette lille problem være løst.
Avatar billede izeqb Nybegynder
10. september 2000 - 01:02 #5
>>Kharder,

Den sti er altså ikke helt korrekt;

C:\\WINDOWS\\Application Data\\Identities\\{xxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx}\\Microsoft\\Outlook Express

Avatar billede Slettet bruger
10. september 2000 - 01:28 #6
Sorry det er rigtigt, den har ved 5,0 holdt flytte dag til  C:\\WINDOWS\\Application Data\\Identities\\{F2F6B460-5143-11D4-B9E3-AEEF68712920}\\Microsoft\\Outlook Express . Sådan noget bøvl når man skal lave backup af sine mails. Det erogså derfor , at jeg har flyttet min mail mappe over i min dokumentmappe.
Avatar billede izeqb Nybegynder
10. september 2000 - 01:33 #7
:-)
Forstår hvad du mener, det er ikke sjovt at indtaste den path i dos :-/
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2000 - 01:41 #8
Nej og det er der heller ikke behov for på den måde, som jeg har organiseret min PC\'er.
Avatar billede izeqb Nybegynder
10. september 2000 - 01:43 #9
Nej, det skriver du jo også!
Men man lærer af sine fejl! jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har siddet og lavet backup fra dos, pga. jeg har glemt at tage backup!
det er surt :-(
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2000 - 01:51 #10
Forståes længe leve Backup partition med direkte access.<;o)
Avatar billede ralf Nybegynder
10. september 2000 - 11:23 #11
Gdi
Jeg takker for hjelpen, har nå forstått hva det hele dreier seg om. Som I ser har jeg gitt 10 poeng til nopper som var først ude med et svar, men som jeg desv. ikke forstod helt ut. Kharder ga meg muligheten til å komme videre, og det er det dreier seg om. By the way. Outlook express hos meg lå ikke under windows. Men c/programmer/outlook express, noe lettere?
mvh
Ralf
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2000 - 22:44 #12
<;o)