Avatar billede it-assistent Nybegynder
29. august 2002 - 13:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

skjul felt i rapport hvis det indeholder ""

Hvordan gør jeg dette ? Adresse 2 skal kun skrives såfremt det indeholder noget tekst. Dvs følgende skal undgås

Test Tester
Testervej

9999 Testerby
Avatar billede drumos Nybegynder
29. august 2002 - 13:51 #1
<input <% if dbudtræk = "" then%> type="hidden"<%else%> type="text"<%end if%> name="adress2" size="20">
Avatar billede proaccess Nybegynder
29. august 2002 - 13:55 #2
Sæt KanSkubbesSammen til Ja !!
Avatar billede proaccess Nybegynder
29. august 2002 - 13:55 #3
både for kontrolelementet og sektionen...
Avatar billede mugs Novice
29. august 2002 - 14:00 #4
If IsNull(Me.Adresse 2) Then
Me.Adresse 2.Visible = False
End If

Koden indsættes i Rapportens Detaljesektion "VedUdskrivning"
Avatar billede proaccess Nybegynder
29. august 2002 - 14:03 #5
>mugs: er den "tomme" plads så ikke stadig optaget ??
Avatar billede mugs Novice
29. august 2002 - 14:20 #6
Jo - hvilken kode der bedst i dette tilfælde er afhængig af, hvordan rapporten ser ud.
Hvis adressefelterne er ved siden af hinanden, vil jeg foretrække min kode. Hvis de er placeret under hinanden foretrækker jeg din.
Avatar billede proaccess Nybegynder
29. august 2002 - 14:22 #7
>mugs: hvad er fordelen ved din metode, når teksten allerede er "", som jo ikke skriver noget ud...

Det du siger er: Hvis der intet er, så skal det skjules...
Avatar billede it-assistent Nybegynder
29. august 2002 - 14:35 #8
Det virker ikke. Kan skubbessammen er sat til JA på både elementet og detaljesektionen, men der kommer stadig mellem rum

Navn
Adresse

Postnr by

Jeg har ingen andre elementer ud for det pågældende element, så det burde ikke være problemet
Avatar billede proaccess Nybegynder
29. august 2002 - 14:41 #9
Du har vel ikke en label ud for kontrollen...
Avatar billede it-assistent Nybegynder
29. august 2002 - 14:56 #10
Nææ
Avatar billede mugs Novice
29. august 2002 - 15:17 #11
proaccess > Du har da ganske ret. Skyder skylden på varmen. Gør mig en tjeneste og lad som ingenting  :o)
Avatar billede wired Nybegynder
02. oktober 2005 - 01:15 #12
Fik du det til at virke?
Og i såfald hvad gjorde du?
Avatar billede wired Nybegynder
02. oktober 2005 - 01:28 #13
Fandt ud af det..
De tomme linier skal være fyldt med, kontrolelementer ellers trækker den sig ikke sammen.