Avatar billede sh1986 Nybegynder
29. august 2002 - 12:00 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

CPU ?????

Hvilken CPU: "AMDXP 2200" eller en "Intel 2,2 Ghz"
Den skal næsten kun bruges til at spille på.

Prisen er ligegyldig. Bare en god spille PC
Avatar billede fun22 Nybegynder
29. august 2002 - 12:04 #1
Så helt klart AMD Athlon XP 2200. Men der kommer snart en Athlon XP 2600 (2,4 GHZ)

/fun22
Avatar billede the_email Nybegynder
29. august 2002 - 12:11 #2
Enig med fun22
Avatar billede radiohead Nybegynder
29. august 2002 - 12:20 #3
Enig med fun22
Avatar billede dmcn Praktikant
29. august 2002 - 12:22 #4
Totalt uenig med fun22. Snup P4'eren, da den uden problemer at all kan clockes til 3+ ghz. Hvad vil du så med AMD?
Avatar billede moebius Nybegynder
29. august 2002 - 12:25 #5
Avatar billede mobi2 Nybegynder
29. august 2002 - 12:27 #6
Enig med Fun22..... bare se hvor mange P4 brugere der nu sagsøger INTEL fordi de mener de ikke har fået valuta for deres penge!! AMD leverer varen, og flere gange har de været på nippet til at tage føringen fra INTEL. En AMD sammen med ATI's nyeste GFX kort Radeon 9700 vil give dig den vildest spille maskine til dato!!! En skam kortet dog først kommer engang om et par måneder, men de har slået Nvidia med mere end en fod's længde det er sikkert!!
Avatar billede moebius Nybegynder
29. august 2002 - 12:32 #7
Jeg vil nu nok sige at de yder nogenlunde ens...
Men AMD er billigst! Så hvorfor ikke tage den.
Desuden, er det ikke processoren der betyder noget hvis man køre i høj opløsning!
Avatar billede omgangsdyret Nybegynder
29. august 2002 - 15:53 #8
enig med fun22:D
Avatar billede kallan Nybegynder
29. august 2002 - 16:18 #9
Enig med fun22.
MEN jeg synes stadigvæk at du bør gøre dig flere ting klart inden du køber ny cpu:
AMD XP processorne udvikler jo MEGET mere varme end pentium 4 gør dvs. hvis din computer skal stå i et middelstort værelse så skal du være forberedt på, ihvertfald her i sommerhalvåret, at det lille lokale HURTIGT bliver lavet om til en sauna! Plus at mange computer brugere finder Athlon XP processor systemer MEGET støjende!! Næsten ulideligt. og indrømmet de larmer altså også lidt...
Så hvis du skal købe athlon XP skal du nok også ud og have fat i en god lydløs kvalitets køler eller selv bygge din egen køler eller have vandkøling;-)
Men lad der ikke herske nogen tvivl: AMD er langt de bedst ydende processore på markedet og tilmed billige!! men ydelsen har sin pris...
Pentium 4: er til dig hvis du er ligeglad med prisen og gerne vil have en lydløs computer.

venlig hilsen
Kallan
Avatar billede -simon- Nybegynder
29. august 2002 - 22:28 #10
Hvis pengene er ligegyldige kan du købe en P4 Northwood2 2,53, det er den hurtigste i Danmark den er lige sunket til 2500,-

Selv køber jeg en XP 2100+ eftersom det er den cpu man får mest for pengene for. Den koster 1333,- og yder ca. kun 5% mindre end P4 2,4 GHz
Avatar billede -simon- Nybegynder
29. august 2002 - 22:31 #11
PS 2200+ koster mere end 25% end 2100+ BOX så der skal lige lægges 2-300 oven i de 1500,- 2200+ yder kun 2% mere end 2100+ så det kan simpelthen ikke betale sig at betale de ekstra 500,-