Avatar billede tjelum Nybegynder
29. august 2002 - 00:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Findes der et admin interface til Linux der tilsvarer Sun Cobalt?

Hej.
Jeg har set Sun Cobalt fungere, og netop deres
administrationsinterface med håndtering af flere domæner, brugere og
grupper virker ret overbevisende.
Findes der et tilsvarende GPL produkt der på tilsvarende måde kan
håndtere adskillige (sub)domæner, bruger- og gruppeaccounts?

På forhånd tak.
Avatar billede master_orion Nybegynder
29. august 2002 - 00:12 #1
Ved ikke så meget om linux..! Men prøv at kigge på et program kaldet WEBMIN det kan måske hjælpe dig.. :)
Avatar billede asdl Praktikant
29. august 2002 - 01:11 #2
Kender pt. ikke nogender kan oprette subdomains, men er undervejs, ham der laver det er ved at tilrette det så det også kan det.

1.  du skal bruge webmin fra http://www.webmin.com ( er gratis )

2.  skal du har isp4you fra http://www.nodomainname.de ( koster 1 Euro )
    et lille minus er at den bruger sendmail som mailserver.

har er data fra isp4you...

Description: isp4you 0.6.2 will create: a virtual apache webserver, up to 100 mailaccounts, DNS entries, webmin-User, MySQL database, webalizer support in ONE step. Confirmation mail.
Changes: 0.6 --> 0.6.2
- new design.
- added turkish language support (thx to Tanju Ergan)
- added UNIX save password (Suse problem fixed)
- added Password strength option
- some smaller bugfixes
- security issue for Mailuser
- Path to Mailuser XXXNirvanaXXX
- more log informations for webalizer, such as Refferrs and Browser information
- french translation from Pierre (thx to him !)

NOTE: This is NOT the PRO version , the PRO version is still in the development.
Avatar billede tjelum Nybegynder
29. august 2002 - 01:47 #3
Takker for begge svar.
Jeg benytter pt. webmin med STOR glæde, men den har ingen funktionaliteter mht. styring af multible domæner AFAIK.
isp4you ser meget spændende ud! Jeg glæder mig til PRO versionen kommer på gaden. At den benytter sendmail er ikke katastrofalt for mig, men jeg ser virkelig frem til at versionen også inkluderer SSL :)

Endnu en gang tak!

Mvh. Jakob
Avatar billede asdl Praktikant
29. august 2002 - 01:53 #4
Vil lige sige at jeg kør med Pro version, og den virker dog ikke med subdomain.
Avatar billede tjelum Nybegynder
29. august 2002 - 02:07 #5
Har netop betalt for og hentet den nyeste version. Glæder mig virkelig til at kigge på det!
Det ser ud som om der bliver arbejdet temmelig meget på det, så det bliver spændende at se hvad det udvikler sig til!
Det lader endda også til at NS konfig kan håndteres fra det. *cool*
Avatar billede asdl Praktikant
29. august 2002 - 02:16 #6
Jeg kan kun varmt anbefale den, den gør det nemmer som ISP, når
men ikke er en haj til selv at programer ( endnu ) :-)
Avatar billede benny.dk Nybegynder
29. august 2002 - 08:44 #7
Ellers er der den komplette pakke sme server fra e-smith.org.

Det er o.s., web-, ftp-, mail-, dns-, proxy-server o.m.m.

/benny.dk
Avatar billede asdl Praktikant
29. august 2002 - 09:46 #8
benny.dk >> e-smith er en okay server til et enkelt domain, ikke hvis du skal ha flere, for det understøtter mail ikke pt.

Har godt nok hørt noget om man kan købe det et eller andet sted på nettet,
så det understøtter flere domains.
Avatar billede benny.dk Nybegynder
29. august 2002 - 11:04 #9
Ikke forstået.

Lige nu har jeg ikke sat mit router op til at smide mail til den rigtige maskine, men så skulel det ikek være noget problem at have navn1@domæne1.dk og navn2@domæne2.dk. Problemet er at hvis der kommer en mail til navn1@domæne2.dk så får navn1@domæne1.dk det. Hvis du forstår.

Sålænge man har forskellige navn set domænerne under et giver det ikke problemer.