Avatar billede brian123 Nybegynder
28. august 2002 - 23:38 Der er 11 kommentarer

2 Webserver med 2 eksterne Internet forbindelser

Jeg har 2 seperate internet forbindelser med hver deres IP. og så har jeg 2 IIS 5.0 server som hver kører med et domæne.

Hvordan får jeg ISA til at forstå at

Internet forbindelse 1 (med IP 1) høre til webserver 1
og Internet forbindelse 2 (med IP 2) hører til webserver 2

Jeg har installeret ISA som dedicatet firewall med 3 netkort det 1 af dem sidder på det interne net og de andre 2 netkort kører ud til hver deres internet forbindelse.

Håber der er nogen der kan svare på det her, og at jeg har forklaret mig nogenlunde forståeligt 0)
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
29. august 2002 - 07:34 #1
Har du husket at installere internetprotokollerne...?? -
Der skal installeres IPX/SPX/ Netbios... som du vælger under protokollerne.!!

>> Demant
Avatar billede brian123 Nybegynder
29. august 2002 - 08:30 #2
ehh, hvad skal jeg lige bruge IPX/SPX til, når den kører med TCP/IP og det er den IIS bruger ??
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
29. august 2002 - 08:51 #3
www.kwdemant.dk prøver vel bare at bevæge sig ud på dybt vand. Det er nok fordi at han syntes at det ser smart ud med alle mulige protokoller installeret, måske hjælper det med Apple Talk.
Men det kunne da være godt med et seriøst svar, da jeg også har oplevet noget lignende
Avatar billede brian123 Nybegynder
29. august 2002 - 09:11 #4
Ja æble snak det tror jeg bestemt også hjælper 0)

Men det lader til at der ikke er så mange herinde igen, der ved noget om ISA, hmm, lidt træls.
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
29. august 2002 - 14:15 #5
undskyld, jeg kom til at misforstå spørgsmålet
Avatar billede cesar_dk Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:12 #6
Smid ISA af HT!!!
Få fat en Firewall-1 i den er det ikke noget problem.
Desuden så sutter ISA også hele vildt meget
Avatar billede ole.madsen Nybegynder
20. november 2002 - 22:13 #7
ISA er en udemærket firewall, svaret på dit spørgsmål findes på www.isaserver.org
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
20. november 2002 - 22:15 #8
skal dette forståes som man kan bruge ISA til at splejse 2 eller flere forbindelser, med hver deres IP, sammen til fx. én server?
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
20. november 2002 - 22:19 #9
?
Avatar billede ole.madsen Nybegynder
20. november 2002 - 22:31 #10
Du må forklare din netværks topololi lidt bedre.
Er det en backup linie du har på det ene af de eksterne kort ??
er der et ip nummer tilknyttet til hver af netværkskortene

prøv at tilføje/konfigurere under "network configuration", "routing"
Avatar billede toontech Nybegynder
08. april 2003 - 20:01 #11
Hvis du bruger den ene Internet forbindelse og beholder de 2 globale IP adresser kan du få ISA til at publisere de 2 IIS´er ud på Internet.
Nu kan jeg se at dit spørgsmål er meget gammelt, så hvis detstadig er et problem så skriv en kommentar så vil jeg hjælpe dig.
Mht firewall-1 så glem den, den har ikke de samme features som en ISA Server.