Avatar billede jesper_h Nybegynder
28. august 2002 - 22:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Webcam server

jeg søger et program der fungerer som webcam server og hvor man over internettet kan se webcammet. Det skal ikke være webcam servere der uploader til ftp eller fil på harddisk. over internettet skal man kunne komme i kontakt med web cammet fra en internet browser.

- Jesper H
Avatar billede jesper_h Nybegynder
28. august 2002 - 22:59 #1
Jeg vil køre selve server programmet fra min egen maskine uden at skulle være afhængig af et andet site på nettet.
Avatar billede tumben Novice
28. august 2002 - 23:52 #2
Avatar billede jesper_h Nybegynder
29. august 2002 - 00:05 #3
Jeg brugte windows media encoder. Den er at finde på

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/WM7/encoder.asp

Jeg kan fortælle at der ca. er 10 sekunders forsinkelse mellem handlig og reaktion hos brugeren i den anden ende af internet forbindelsen. Programmet er nemt at sætte op (syntes jeg da) og billedet kører flydende over internettet.
Avatar billede tumben Novice
29. august 2002 - 00:20 #4
fungerer den som server fra din egen maskine ???
Avatar billede jesper_h Nybegynder
29. august 2002 - 18:15 #5
Ja den gør. Det kræver dog man får åbnet for den port man nu vælger i programmet. man kan stille hvilken kvalitet man vil streame ud med og alt mulig andet.

Når man ude / inde fra skal man via sin browser skrive mms://ip:port

Så starter den windows media player og begynder efter få sekunder at vise film.
Avatar billede tumben Novice
30. august 2002 - 00:20 #6
JA det må jeg sgu sige ...hvor nemt kan det være..LYD og billede....og man kan jo også bare starte Media PLAYER..og så "open URL" og så skrive http://xxx.xxx.xxx.xxx:8080  (eller den port man har valgt).
Det er skønt :-)
Avatar billede jesper_h Nybegynder
31. august 2002 - 19:57 #7
desuden kan nævnes at hvis man har brug for at køre med flere webcams kan programmet "webcamxp" varmt anbefales.
Avatar billede winde Novice
22. januar 2005 - 11:39 #8
Hej alle der har deltaget i denne tråd.
jeg har installeret windows media encoder, men kan ikke få mit webcam signal ud på internettet til venner og familie.
Jeg har en router på min Pc, og jeg har åbnet port 8080. Hvad skal familie og venner skrive i URL for at kunne se mig på mit webcam. Jeg havde forstået det sådan at det ikke er nødvendigt med egen hjemmeside for at det virker.
Jeg håber en af jer kan hjælpe mig med en guide eller har jeg misforstået hvordan windows media encoder virker

Mvh
Kim
Avatar billede tumben Novice
23. januar 2005 - 00:19 #9
hvis du starter en ny session....broadcast a live event....så tredie dialogbox der lom,mmer frem...der står din URL for internet connection
og din LAN connection...der bør virke....mm der er noget der skal stilles i routeren