Avatar billede azazel6 Nybegynder
28. august 2002 - 19:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Webspeed (Oncable)

hej...

Hvis jeg nu køber webspeed "gør det selv" pakken, kan jeg så bruge den på 2 pc'er??? også selvom jeg kun har en ip!!!

Når der står 256/64 kbit/s er det så 256 eller 64 man bruger når man spiller på nettet, og når man surfer på nettet?

Det var bare lige det...

Med venlig hilsen kasper
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. august 2002 - 20:01 #1
256Kbit = 32 Kilobyte download
64Kbit = 8 Kilobyte upload

Altså, du henter med 32 KiloByte og sender med 64 KiloByte
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. august 2002 - 20:02 #2
Hvis du skal køre med 2 maskiner på samme opkobling skal du have en switch eller en hub til at dele forbindelsen med. Køb en switch, den er bedst...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. august 2002 - 20:05 #3
En HUB er ikke intelligent og "spørger" samtlige maskiner på netværket om den information, der lige nu kommer gennem HUB'en skal til den maskine. Først når den "får svar" om, at "denne maskine skal have informationen" læsser den af og kan køre videre med mere information.
Du kan i princippet sammenligne en HUB med et tog, der kører mellem en masse stationer. Folk står af og på, men toget aner ikke hvem der skal af hvor, så det standser ved alle stationer og så kan folk selv styre om de skal af eller ej :o)

En switch er "intelligent" og ved hvilken information, der skal hvorhen!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. august 2002 - 20:06 #4
Hvis du skal have to maskiner på nettet, skal du også have to IP-adresser... Det skal du melde til TDC og du vil dernæst få tildelt endnu en IP - det koster i øvrigt 10kr ekstra om måneden, hvis jeg ikke tager meget fejl!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. august 2002 - 20:07 #5
Vær forresten opmærksom på, at når du deler forbindelsen mellem de to computere, så halveres/deles "hastigheden" ligeligt mellem de to, når de kører samtidig...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. august 2002 - 22:12 #6
Tak for points :o)
Avatar billede foodear Praktikant
03. september 2002 - 09:14 #7
kreidlerhansen>> "Altså, du henter med 32 KiloByte og sender med 64 KiloByte" Du mener vel "Altså, du henter med 32 KiloByte og sender med 8 KiloByte" ikke ?
/Foodear
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
03. september 2002 - 13:00 #8
Jow... *my bad* Jeg kom lige til at rode lidt rundt i det!

Der går 8 bit på én byte, så 256Kbil = 32Kbyte og 64Kbit = 8Kbyte