Avatar billede x4all_dk Nybegynder
28. august 2002 - 19:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASUS A7V133 - Duron 1200 Mhz problem

Jeg har lige fået et nyt bundkort + CPU, men jeg får ikke noget billed frem.. HJÆLP!

Bruger 235 Watt strømfors. (men det skulle vel virke aligevel)

PCI eller AGP GFX kort. (AGP er G400 Matrox)

2* 256 MB 133Mhz SD RAM.

INGEN ANDRE kabler er sat i, udover :
1) ATX-strøm -> bundkort.
2) reset
3) PowerLed
4) PowerSwitch.

Maskinen starter som den skal (lyder det til),
men der kommer ikke noget billed frem!
- og den BIPPER ikke.

Hvad har jeg glemt?
Avatar billede galaxy Nybegynder
28. august 2002 - 19:27 #1
Tjah, allerførst ville jeg pille grafikkortet ud og sætte det i igen... og vær HELT sikker på, at det sidder helt som det skal (et billigt kabinet kan f.eks. være skyld i, at kortet ikke sidder helt lige).

Jeg tror dog mere dit problem ligger i de 'kun' 235 Watt. AMD anbefaler min. 300W og det forstår jeg godt efter egne erfaringer. Selvom det skulle vise sig at det ikke er det problem du har lige nu, skal det nok komme til at give problemer.

Men hvis det med grafikkort ikke hjælper, så prøv eventuelt, at låne en 300W strømforsyning af en kammerat, inden du investerer. ;-)
Avatar billede peet-49 Novice
28. august 2002 - 20:47 #2
Prøv, at trykke på reesetknappen, når du har startet.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
28. august 2002 - 21:17 #3
Peet49 lav lige et svar!

Det var det underligste, Peet49´s svar virkede! - jeg aner ikke
helt hvorfor, men jo.. fanme!

Jeg kom i BIOS og kunne sætte farten lidt ned, på systemet... Det kører!
Avatar billede peet-49 Novice
29. august 2002 - 08:25 #4
Jeg har en på værkstedet, den gør nøgagtig det samme, og med samme bundkort.
Avatar billede thorsen_dk Nybegynder
29. august 2002 - 09:21 #5
først kan du jo prøve at tage grafikkortet ud og sætte pc speekeren til. Starte maskinen uden grafik kort i. hvis computeren ikke bibber så er der en fejl på dit bundkort. Jeg vil anskaffe en ny strømfors. på 300 watt eller mere.
Avatar billede peet-49 Novice
29. august 2002 - 09:23 #6
thorsen dk>>det hjælper ikke, det er bundkortet, et lille ASUS problem med strømforsyningen på bundkortet.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
02. september 2002 - 10:19 #7
peet49 -> Tak for hjælpen!
Avatar billede peet-49 Novice
02. september 2002 - 10:22 #8
Selv tak.