Avatar billede lademan Novice
28. august 2002 - 14:33 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

HTML problem

Det er med tårer i øjnene, at jeg må erkende, at jeg har et HTML problem.

Hvis man ser på denne side i toppen:
http://www.surfersinfo.dk/
er der ingen problemer.

Men hvis man kigger på den her side i toppen (ovenfor bølgen):
http://www.surfersinfo.dk/info/
så springer probelemet i øjnene.

Jeg vil høre om der en måde, hvorpå man kan tvinge en cellehøjde til at være så og så høj - dette uanset hvor høj de omkringpåvirkende celler er.

Jeg har forsøgt at sætte den øverste cellehøjde (den store bølge) til 1 px og indsætte en transperent gif i passende højde og sætte cellen nedenunder til 100 %, men det hjælper lige stort.
Avatar billede lademan Novice
28. august 2002 - 14:36 #1
.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. august 2002 - 14:40 #2
jeg har ikke forstand på HTML, så det kan være derfor jeg ikke ser nogle fejl?

http://www.krogh-hansen.dk/eksperten/surfersinfo.jpg

http://www.krogh-hansen.dk/eksperten/surfersinfo1.jpg
Avatar billede lademan Novice
28. august 2002 - 14:43 #3
Hvilken browser ser du det i?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. august 2002 - 14:43 #4
Opera 6.05
Avatar billede lademan Novice
28. august 2002 - 14:44 #5
Kan du - forøvrigt - se menuen for oven?
Avatar billede lademan Novice
28. august 2002 - 14:47 #6
Jeg ser det i MIE 6,0 og der ser det ikke logeså godt ud :-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. august 2002 - 14:47 #7
ja da, jeg fik bare taget screenshot før den loaded færdigt!
har opdateret

http://www.krogh-hansen.dk/eksperten/surfersinfo.jpg

http://www.krogh-hansen.dk/eksperten/surfersinfo1.jpg
Avatar billede lademan Novice
28. august 2002 - 14:49 #8
Pyha :-)
Avatar billede lademan Novice
28. august 2002 - 14:50 #9
Hmm - konklusionen må være at html ikke ser ens ud i alle browsere.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. august 2002 - 14:52 #10
YeP.. ;o) men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at rette det
Avatar billede ace_webdesign Nybegynder
28. august 2002 - 14:59 #11
De der frames er ikke ligefrem til at blive klog på... MEN jeg har løsningen til dig:

Tag dit bølgebillede og læg det bagved alt det andet - Så kan du rykke rundt på det uden det betyder noget med de frames
Avatar billede ace_webdesign Nybegynder
28. august 2002 - 15:02 #12
Og nej, man kan desværre ikke tvinge frames til dette du søger - I hvert fald ikke hvad jeg ved af..
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
28. august 2002 - 15:05 #13
Er det ikke bare fordi du skal bruge valign="top" i den <td>
- vil det ikke løse problemet :-)
Avatar billede lademan Novice
28. august 2002 - 15:24 #14
Nej, det vil ikke løse problemet. Dette pga. at den øverste celle bliver højere.
Avatar billede lademan Novice
28. august 2002 - 15:24 #15
>> ace_webdesign
Hvad mener du med frames?
Jeg bruger ikke frames.
Avatar billede lademan Novice
28. august 2002 - 15:27 #16
Problemet opstå når der ikke er meget i "indholdscellen", så bliver den øverste celles højde udlignet med "indholdscellen"s højde.

Dette pga. at venstremenu celle er forholdsvis lang.