Avatar billede rasmus_mette Nybegynder
28. august 2002 - 09:29 Der er 9 kommentarer

Driver til MSI G-force 4 ti-4400 (8871) som understøtter pal?

Findes der en driver til MSI G-force 4 ti-4400 (8871), der understøtter pal. Jeg har forsøgt at køre signalet over mit fjernsyn, som kun kan bruge PAL. Mit grafikkort vil kun benytte NTSC med den nuværende driver. Jeg har forsøgt med flere forskellige drivere, men ingen har virket efter hensigten
Avatar billede kard Nybegynder
28. august 2002 - 11:04 #1
Har du prøvet TvTool?
Kan hentes her: www.tvtool.info

Måske er der også lidt hjælp at hente her: http://www.tvtool.info/help/help_eng.htm
Avatar billede hermandsen Juniormester
28. august 2002 - 12:37 #2
Smut ned i din lokale el-biks og sig at du skal ha' en NTSC til PAL converter...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. august 2002 - 04:47 #3
LOL du aner vist ikke hvad PAL og NTSC er - prøv at hente den nyeste på www.nvidia.com
Avatar billede hermandsen Juniormester
29. august 2002 - 10:28 #4
>>cyberesben
Snakker du til kard eller mig? :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. august 2002 - 13:35 #5
snakkede til dig... man skal IKKE bruge en adapter for at lave et signal om fra NTSC til PAL, det klarer kortets video out chip selv!!!
Avatar billede hermandsen Juniormester
29. august 2002 - 17:26 #6
>>cyberesben
Hvad nu hvis den ikke gør? :)
Jo, jeg ved udemærket godt hvad forskellen på PAL og NTSC er... Dog ville en lille converter også kunne løse problemet, og de findes skam! :)

Selvfølgelig findes der noget NTSC2PAL...
Lavede lige en hurtig Google-søgning:
http://www.avdeals.com/ntscpal.htm
http://www.highway.net.au/parts/converters/1328.html
http://www.avtoolbox.com/ntsc-to-pal.htm

Og så lidt danske sider:
http://www.2mtv.no/lagersalg.htm <- NTSC/PAL to 4:2:2 Decoder

Bare lav en Google søgning på "NTSC PAL converter"... :)

Lige om lidt påstår du vel at man ikke kan konvertere digital optical til digital coaxial og omvendt... Jo! ;)

//hermandsen
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. august 2002 - 17:31 #7
alle de nvidia drivere jeg har prøvet, har mulighed for at lave output i både pal og NTSC - synes det er lidt dumt at gå ud og bruge penge på noget som kan ordnes via en rigtig driver - kig evt. i din manual om der skulel stå noget om TVout problemer
Avatar billede hermandsen Juniormester
30. august 2002 - 20:32 #8
>>cyberesben
Helt enig... :)
Hvis man alligevel kan spare lidt penge, så er det selvfølgelig det bedste... Hvis han ikke kan få driveren til at virke kunne han dog bruge min løsning! ;)

Drivere er heller ikke min stærke side... :/
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. september 2002 - 15:58 #9
det er sikkert at han har hardwaren til at lave et PAL signal, det kan alle tv encodere lave, det er bare med at få det rigtige software som fungerer til det, derfor er det da komplet åndssvagt at bruge penge på noget som kortet allerede kan