Avatar billede xantom Nybegynder
28. august 2002 - 02:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm

Nu har jeg to gage inden (en time) for kort tid fået blå skærm, fejlmeddelelsen lyder driver_irql_not_less_or_equal - Hvad betyder det og hvad kan jeg gøre? :-)

PS: VIGTIGT!!!!!
Avatar billede brixz Nybegynder
28. august 2002 - 02:51 #1
har du lige for nyelig sat nye kort(hardware) i din maskine?
Avatar billede xantom Nybegynder
28. august 2002 - 03:39 #2
Ja, jeg har sat en Western digital HD 120 gb i
Avatar billede brixz Nybegynder
28. august 2002 - 03:42 #3
nåå jeg regnede med et kort der lavede IRQ konflikter, men det kan jeg godt se at det ikke er! prøv at opdatere fra microsoft's hjemmeside
Avatar billede xantom Nybegynder
28. august 2002 - 03:45 #4
Bare opdatere Windows?
Avatar billede brixz Nybegynder
28. august 2002 - 03:49 #5
http://windowsupdate.microsoft.com/
download opdateringerne her
ude i venstre side at hjemmesiden er der en knap du skal trykke på "opdateringer"
Avatar billede xantom Nybegynder
28. august 2002 - 03:56 #6
ok, jeg prøver.. Så må vi håbe det virker.. :)
Avatar billede brixz Nybegynder
28. august 2002 - 04:00 #7
Sig mig engang sover du overhovedet xantom
for det har jeg tænkt mig at gøre nu *godnat* zzzZZZzzz
Avatar billede xantom Nybegynder
28. august 2002 - 04:15 #8
Vi ka sove når vi bliver gamle...
Sov godt :)
Avatar billede charon_dk Nybegynder
28. august 2002 - 07:22 #9
Bruger du virtuelle drev, som f.eks. DAEMON Tools eller andet. Jeg får samme fejl når jeg har mountet en ISO med DAEMON Tools.
Avatar billede resten Nybegynder
28. august 2002 - 08:13 #10
Problemmer med fejl meddelse (BSOD) stop 0x0000000A "fejl" i Windows XP (Q314063) IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

:Hvis du lige har indstaleret nogen nye driver eller softvare så slet det igen.
:Evt tryk på F8 og genstart din maskine i sidste gode konfiguration.
:Sørg for at du har opdateret alt dit hardware med de nyeste driver.
:Tjeck dit hardvare evt her http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314062 og se om det er komplitabelt med xp.
:Prøv at fjern alt overflødiget hardvare så du kun lige har nok til at starte maskinen op og indstaler det så en efter en og tjek om BSOD kommer frem.
:Kan du slet ikke starte din maskine op er der 2 ting at gøre enten at lave en repration af din windows indstalation eller lave en systemgendanelse i fejlsikret
men det vil jeg forklare mere om hvis vi kommer så langt.
Avatar billede xantom Nybegynder
29. august 2002 - 16:51 #11
Det lader til at det har virket at opdatere windows. Jeg har ikke fået blå skærm siden.
Tak for hjælpen

- Xantom
Avatar billede brixz Nybegynder
29. august 2002 - 18:46 #12
Det var så lidt og tak for points ;)