Avatar billede poull Nybegynder
08. september 2000 - 09:52 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Musen hakker

Hvordan kan det være at musen på min computer hakker cirka hvert tiende sekund og det sker lige meget om der er programmer der kører i baggrunden eller ej. Det med at den hakker er egentlig at den står stille et øjeblik og derefter kan man flytte den videre. Hvad kan det skyldes, for så vidt jeg ved er opdatering af musen ikke processer afhængig
Avatar billede powell Nybegynder
08. september 2000 - 10:11 #1
Et lille spørgsmål:

når du gør følgende hvad ser du så?
1. Højreklik på min Computer, vælg egenskaber og vælg det faneblad længst mod højre, hvor stor en resurce har du fri?

2. I din bar forneden på skærmen (hvis du kører med win95, 98, NT, ME, 2000)i det højrefelt hvor mange aplikationer er da tændt, og hvilke er der?
Avatar billede poull Nybegynder
08. september 2000 - 12:58 #2
Der er omkring 65% fri af system recouserne, men da det er en 700 MHz Athlon så der er stadig nok recouser at tage af , men egentligt burde det ikke påvirke musen skulle jeg mene.

Der er en 8 stykker, men slev om at jeg lukker en del af dem stopper musen stadig en gang i mellem.
Avatar billede powell Nybegynder
08. september 2000 - 13:20 #3
Jeg vil sige med de recouser du har til rådighed, så rutter du lidt meget... En maskine der kører rimeligt ville ligge over 70% en god computer ligger på 80 eller derover...

Jeg glemte at sige at tallet skal aflæses umiddelbart efter en frisk opstart af pc\'en...

Efter som du har efter min mening alt for mange utils ligende i startbjælkens højre side...Kan det godt være en af dem der driller, måske har du en pointer fremviser som laver knuder på din mus...

Fjern alt hvad du ikke bruger, og genstart din PC, jeg tror ikke det er processoren der er ovebelastet, jeg tror det er et eller andet program der laver knuder.

Har den gjort det fra starten, eller er det kommet efter en installering af et nyt værktøj?
Avatar billede fido82 Nybegynder
08. september 2000 - 14:05 #4
har du netkort i `????
Avatar billede powell Nybegynder
08. september 2000 - 14:06 #5
fido82> Kan et netkort være skyld i at musen hakker, uden andet grafik hakker?
Avatar billede fido82 Nybegynder
08. september 2000 - 14:23 #6
jeg har prøvet det. jeg slog kortet fra, og der var ingen probs mere.
Så skiftede jeg netkortet, og siden da, har jeg ik haft problemer, det skyldtes et defekt netkort !!!!
Avatar billede mpj Nybegynder
08. september 2000 - 16:44 #7
Prøv at rense den...
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. september 2000 - 21:09 #8
Hvilken mus har du? Jeg har oplevet nogle \"hakke\" problemer med en trådløs mus før ... måske?
Avatar billede itelm Nybegynder
08. september 2000 - 23:05 #9
prøv at gen instalere din musse driver men fra fabikantens disk feks. logitech.
hvis det er en tråløs flyt kasse der er forbundet med pc\'ernvæk fra skærm og højtaler evt. mobil tlf.
Avatar billede tomsommer Juniormester
08. september 2000 - 23:13 #10
Jeg HAVDE samme problem.. jeg fandt ud af at
1) Min køler var støvet og derfor blev den varm
2) Min gamle harddisk var for langsom (meget gammel 300 MB IBM)

Da jeg havde fixet det så virkede det fint

Start med at prøve at rense dit bundkort for støv osv.
Avatar billede grande Nybegynder
08. september 2000 - 23:15 #11
jeg har prøvet det!!
Hos mig var grunden en defekt driverfil til mit grafikkort(voodoo2)
Det blev løst ved at instalere en ny
Avatar billede kilobite Nybegynder
10. september 2000 - 20:42 #12
Gør den det også når du genstarter i fejlsikret tilstand??
Avatar billede poull Nybegynder
11. september 2000 - 12:04 #13
Okey jeg ved godt at det for mange programmer der kører, me det er ikke min egen så jeg skal ikke blande mig i hvor mange der kører.

65% fri er aflæst lige efter systemstart

Jeg har prøvet at frjene så mange programmer som kørte i baggrunden, men det hjalp ikke. da det er en compaq så ligger der en del programmer fra start.

Det er en computer som lige er blevet købt så problemet har været der altid(14 dage).

Der er et netkort i, men musen hakker selmom jeg slår software driveren fra.

Selvfølgelig har jeg prøvet at rense den.

Det er ikke ne trådløs mus.

det kan ikke skyldes støv eller gammelt hardware da alt i den er nyindkøbt.

da det er en compaq så var alt installeret fra start så alt burde virke.

Jeg kan godt prøve at geninstallere graffikkortdriveren, men hvordan kan et voodoo kort få musen til at hakke i 2D mode.

jeg har ikke prøvet i fejlsikrettildstand, men det vil jeg prøve hurtigst muligt

Håber alle disse oplysninger hjælper
Avatar billede powell Nybegynder
11. september 2000 - 12:10 #14
Hvis BackWeb er installeret, så få den væk!
Avatar billede powell Nybegynder
11. september 2000 - 12:10 #15
Det anbefaler Compaq selv!!
Avatar billede powell Nybegynder
11. september 2000 - 12:11 #16
Det tyder under alle omstændigheder på at det er en SW-fejl...

Hvad er installeret på computeren efter, din ven har fået den?
Avatar billede poull Nybegynder
12. september 2000 - 11:56 #17
jeg kender ikke lige Backweb. Hvad er det.

jeg skal nok lige prøve at slå det fra når jeg får mulighed

der er faktisk ikke installeret noget der burfe påvirker grafikken, men jeg skal nok lige finde ud af hvad der er installeret.

hvis det er en software fejl kan jeg så hente noget så retter fejlen eller hvad.
Avatar billede powell Nybegynder
12. september 2000 - 13:17 #18
Instaler en ren windows 98 på din vans PC, og hent de nødvendige drivere fra nettet.

Så vil alle problemmer løsses.
Backweb er et tool der skal hjælpe brugeren med at finde nye opdateringer på nettet. Men den laver bare rod i systemet i stedet for, backweb kører i bagrunden og laver en h... ballade
Avatar billede poull Nybegynder
15. september 2000 - 11:55 #19
Det hjalp at fjerne Backweb så jeg siger mange tak.

Avatar billede powell Nybegynder
15. september 2000 - 12:11 #20
Nu er BackWeb helt væk, ik\' tjek lige reg. databasen, bare for en sikkerheds skyld...