Avatar billede hjelms Nybegynder
27. august 2002 - 11:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Afkrydsningsfelt kopi og linket sammen

Jeg har oprettet et afkrydsningsfelt i en Excel formular. Jeg vil gerne have det samme felt kopieret til et andet ark i samme fil og det skal herefter virke sådan at afkrydses feltet på første ark afkrydses det automatisk også på andet ark. Hvordan gør man det?
Avatar billede bak Seniormester
27. august 2002 - 11:45 #1
Højreklik på dit felt
under formater finder du Cellekæde
Denne sætter du på første ark til fx B1
på det andet ark sætter du den til den samme celle (Ark1!B1)
Da de nu har samme cellekæde skrifter de også sammmen
Avatar billede hjelms Nybegynder
27. august 2002 - 13:25 #2
Første punkt er at jeg mangler at kunne kopiere afkrydsningsfeltet til ark 2. Derefter skriver du vedr. cellereferencer, dette punkt kan jeg ikke finde (Office 97).
Avatar billede bak Seniormester
27. august 2002 - 13:52 #3
Stil dig på dit afkrydsningsfelt, højreklik, så markeres hele boxen, vælg kopier og indsæt på ark2.
mht refencer gør du det samme, med klik på formater istedet for kopier og indsæt din celle under cellekæde.
Hvis du opgiver din emailadresse kan jeg sende et eksempel.
Avatar billede hjelms Nybegynder
27. august 2002 - 13:57 #4
Jeg kan godt kopiere efter din anvisning, men vis venligst celleref. E-mail jm@furuno.dk
Avatar billede bak Seniormester
27. august 2002 - 14:11 #5
eksempel sendt
Avatar billede bak Seniormester
27. august 2002 - 19:38 #6
Jeg tror du har brugt kontrolelementer og i fomularer.
Så skal du højreklikke på feltet, vælge Egenskaber, finde Linked Cell og skrive der i.
Avatar billede hjelms Nybegynder
28. august 2002 - 00:00 #7
Det virker perfekt. Tak for hjælpen
Avatar billede bak Seniormester
28. august 2002 - 01:09 #8
Hjelms -> du har givet dig selv pointene. det sker jo af og til :-)
opret et nyt spørgsmål med 100 point og som overskrift skriv point til bak og i teksten en reference til dette spørgsmål