Avatar billede lyders Nybegynder
26. august 2002 - 19:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Midi input

Jeg kan simpelthen ikke få input fra mit midi keyboard til at fungere. Der sker simpelthen igenting...

Jeg har et SB live lydkort, et ASUS bundkort hvor jeg har slået det indbyggede lydkort fra og derudover anvender jeg WinXP.

Midiforbindelsen foregår gennem gameporten og jeg er sikker på at der er forbundet godt nok (jeg har iøvrigt også prøvet at bytte om på hvordan kablerne sad sammen)

Nogen der har nogle forslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
26. august 2002 - 20:58 #1
Hvilket program bruger du?

Mvh. morten hjort
Avatar billede lyders Nybegynder
26. august 2002 - 21:31 #2
Jeg bruger Reason 2.0, men jeg har også forsøgt at teste det i SB's medfølgende AudioHQ (keyboard).. og det funker ingen af stederne som sagt....

Kan det være fordi lydkortet deler IRQ med mit grafikkort???
Avatar billede lyders Nybegynder
27. august 2002 - 12:05 #3
Under egenskaber for SB Live lydkortet kan jeg se at det bruger ressourcerne D800-D81F, mens Gameporten (hvor mit midikeyboard jo er forbundet gennem) bruger D400-D407. Og i mine programmer kan jeg for midi in vælge SB Live! MIDI Port(D800)... Kan det være her problemet ligger???
Avatar billede strarup Nybegynder
27. august 2002 - 13:52 #4
Hej lyders,

eh... har du en Midi konverter til at sætte i gameporten, eller hvordan har du koblet det sammen?

har du evt. i din mixer set efter om midilyd er slået til, og hvis den er om der så er skruet op for den?

mvh.

Strarup
Avatar billede lyders Nybegynder
27. august 2002 - 13:59 #5
Ja jeg har sådan et midi stik til at proppe i... det har også virket fint tidligere men præcist det stik og det samme keyboard... det er dog ved at være et godt stykke tid siden.. (et par operativsystemer siden) :)

Midi lyd virker fint... kan sagtens afspille en midi fil :)
Avatar billede lyders Nybegynder
27. august 2002 - 15:15 #6
Jeg har nu forsøgt mig med midi out... dette virker upåklageligt, så herigennem har jeg fået testet om kablerne skulle være i orden...
Ydermere har jeg rykket mit lydkort over i et andet PCI slot således at det har fået en IRQ for sig selv....

Midi in virker dog stadig ikke :-(
Avatar billede strarup Nybegynder
27. august 2002 - 15:47 #7
oki doki... :-)

Underligt... men det er da på en måde positivt idet det viser at driveren funker... :-)

hvilke valgmuligheder har du til Midi in?

mvh.

Strarup
Avatar billede lyders Nybegynder
27. august 2002 - 17:17 #8
Af Midi in valgmuligheder har jeg kun: "SB Live! MIDI Port D800)" hvis det var det du mente... :)
Avatar billede lyders Nybegynder
11. oktober 2002 - 12:12 #9
Min løsning er blevet at købe et USB midi interface som funkede perfekt med det samme. Lukker spm.