Avatar billede rasmust Nybegynder
26. august 2002 - 17:45 Der er 7 kommentarer

Indsættelse af billeder i RichEdit !

Hvordan indsætter jeg billeder i RichEdit ?, de skal hentes fra en resurse fil.

Hvordan kan jeg evt. hente disse billeder fra resurse filen, og indsætte dem i en ListControl, som små ikoner. Og når man dobbeltklikker bliver de smidt ned i en EditBox. ( Det er små smilies der er tale om ).

Hvad med READ-ONLY i Richedit, hvordan kan jeg slå dette fra og til. ( Når billedet bliver indsat ).
Avatar billede jpk Nybegynder
27. august 2002 - 07:52 #1
Skal det være ren C++?
Hvilket miljø bruger du?
Avatar billede rasmust Nybegynder
27. august 2002 - 13:38 #2
jeg bruger VC++, med MFC. Så der skal bruges noget dejligt windows programmering, som jeg ikke er helt inde i endnu, så en masse kommentare ville også være godt !
Avatar billede soepro Nybegynder
27. august 2002 - 14:11 #3
Jeg tror da ikke du kan slippe af afsted med at sætte billeder ind i en RichEdit control ??? Hvordan havde du tænkt dig at rette i billedet vha. en EditBox ???
Avatar billede phpnewbie Nybegynder
27. august 2002 - 22:30 #4
jeg arbejder sammen med rasmust på denne her..

billedet skal ikke rettes eller noget.. det skal sættes ind og blive det hvor det blev sat.. så selvfølgelig flyttes når der kommer flere linier
Avatar billede jpk Nybegynder
28. august 2002 - 08:30 #5
http://codeguru.earthweb.com/richedit/index.shtml
Tjek artiklerne "Insert any HBITMAP (Bitmap) in your RichEdit Control" og "Inserting a bitmap file into a CRichEditCtrl"
Avatar billede soepro Nybegynder
28. august 2002 - 08:41 #6
jpk >> OK, så lærte jeg noget igen i dag. (Så kan jeg godt gå hjem igen.)
Avatar billede jpk Nybegynder
28. august 2002 - 08:45 #7
soepro >> en RICHEDIT kan faktisk indeholde rigtig mange typer objekter!