Avatar billede andersb Nybegynder
07. september 2000 - 14:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SQL-standarder

Der findes forskellige standardiseringer af SQL bl.a. SQL2, SQL92 og SQL3.
Disse standarder må ikke forveksles med konkret DBMS\'er f.eks. Access, Oracle osv.
Jeg ønsker links til en eller flere standarder.
Formål: Overhold standarden og din database kan flyttes til en anden DBMS!
Avatar billede sjensen Nybegynder
07. september 2000 - 14:40 #1
Avatar billede andersb Nybegynder
12. oktober 2000 - 09:57 #2
Ovenstående link fører ikke til standarderne, men er blot en reklame for hvor man kan købe standard-beskrivelserne.
Jeg vil have et link til selve standarderne.
- Anders
Avatar billede mr_white Nybegynder
26. oktober 2000 - 00:12 #3
Hej Anders

Det var da en dejlig nobel tanke du kom med der, og jeg vil indrømme at jeg også selv har haft den engang. Men jeg må konstatere at livet desværre ikke er helt så nemt i virkligheden. Der er visse ting som man simpelthen ikke har mulighed for hvis man nøjes med at bruge den helt basale SQL standard.

Men jeg vil opfordre dig til at forsætte din leden da viden om tingene om ikke andet kan spare dig for en masse besvær hvis/når du vælger at migrere fra et DBMS til et andet.

Jeg kan desværre ikke komme med et konkret link til en side der lige indeholder alle standarderne. Men jeg har selv haft meget glæde af bogen:
\"The Complete Referende SQL fra Osborne\"
Det er en lækker lille ting på godt 1000 sider, der gennemgår SQL standarden fra bunden. Og sammenligner de mest brugte DBMS\'. Den fortæller dig hvilke til du kan regne med virker i alle systemer og hvilke der er DBMS afhængige. (noget af det jeg kan fornemme du efterspørger)

På nettet har jeg ikke rigtigt fundet noget ordenligt i samme stil. Der møder man mest standarderne for hver enkelt produkt, hvilket ikke giver verdens nemmeste overblik.

Well håber du kan bruge denne lille sludder for en sladder til noget.

Held og lykke med det
/Hvid