Avatar billede the_duke Nybegynder
26. august 2002 - 11:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Relay på en Exchange 2000

Er der nogle af Jer der ved hvordan det hele fungere :-)

Jeg har en exchange 2000 i huset, hvor jeg er blevet nød til at sætte relay til "desværre". Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan modtage mails fra om verden, uden det er slået til.

Fejlen er: Hvis relay er sat til at ikke at relay... kommer der ingen mails ind. Men slået til så man godt må relay ind, kommer alle mails ind.

Netværket er...  Vi har en offenlig ip, hvor vores firewall forwarder til mailserver, som står internt.

Er der nogle som ved hvordan jeg sætter det op.

Please help
Avatar billede hojben Novice
26. august 2002 - 11:28 #1
www.hanno.dk burde kunne hjælpe dig.
Avatar billede the_duke Nybegynder
26. august 2002 - 11:39 #2
Hej Hojben..

Jeg har læst på hanno.dk, om hvordan han skriver..  Men han skriver at man skal sætte den op til at kunne relay med sin smtp scanner..  Er det nødvendigt at have sådan en..  Jeg har kun min exchange 2000 server..
Avatar billede hojben Novice
26. august 2002 - 11:50 #3
har desværre ingen anelse..
Avatar billede the_duke Nybegynder
26. august 2002 - 11:54 #4
Hvordan har du sat din exchange 2000 op..
Avatar billede hojben Novice
26. august 2002 - 11:56 #5
Da jeg kørte Exchange var det på 5.5 på NT4 og jeg vil gå ud fra at der er ændret væsentligt..
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. august 2002 - 12:01 #6
Det kan være at du kan finde noget her

http://www.svein.dk/Exchange2000/default.asp
Avatar billede the_duke Nybegynder
26. august 2002 - 13:51 #8
Kanon...  det var den policy fra svein..  det virker..