Avatar billede blaest Nybegynder
26. august 2002 - 10:11 Der er 28 kommentarer

Ghost - hvordan gør jeg..?

Kører XP og Ghost - hvordan gør jeg..?

Jeg vil have en fuld backup af c-drevet som jeg kan regenerere med en diskette og/eller en/nogle bootable CD(`er)

/B..
Avatar billede riversen Nybegynder
26. august 2002 - 10:14 #1
jeg har en menu jeg har lavet til formålet, som jeg godt kan maile til dig. Jeg har bare ikke efterforsket hvordan du opdeler ved fx. 680Mb
Avatar billede ib_14 Nybegynder
26. august 2002 - 10:15 #2
i tilføj fjern programmer kan du fjerne xp uden at fjerne resten så det er ikke som gamle dage med ghost
Avatar billede ib_14 Nybegynder
26. august 2002 - 10:15 #3
hvis der pro udgave ved ikke med home
Avatar billede blaest Nybegynder
26. august 2002 - 10:25 #4
rivesen: jccw@ofir.dk
..mange tak.

ib 14: ved ikke om jeg misforstår, men jeg har brug for at regenerere ALT inklusive programmer, drivere osv..  HELE C-drevet !!

finder lige ud at om det er pro eller home..
Avatar billede riversen Nybegynder
26. august 2002 - 10:33 #5
så er der mail
Avatar billede blaest Nybegynder
26. august 2002 - 10:39 #6
tak rivesen - hvor skal jeg placere filerene for at de kører!?
Avatar billede blaest Nybegynder
26. august 2002 - 10:47 #7
tænkte lige på, der må da være et mere brugervenligt program derude...

nogen bud..?

/B..
Avatar billede blaest Nybegynder
26. august 2002 - 10:47 #8
altså istedet for Ghost..
Avatar billede riversen Nybegynder
26. august 2002 - 10:51 #9
det er ligegyldigt, men du skal rette stien til ghost til. Desuden kan det være at nogle af switchene skal ændres...det var blot for at give dig en ide til en løsning
Avatar billede visto Professor
22. september 2002 - 05:53 #10
til riversen: hvis jeg forstår dig ret, har du en opskrift på hvordan man bruger Ghost til at regenere hele C-drevet. Kunne du ikke offetliggøre din opskrift her? Ellers modtager også jeg den gerne pr. mail: visto@get2net.dk
Jeg har dumpet hele C-drevet til D-drev (henh. NTFS og FAT32 partitions under XP Pro). Hvad gør jeg for at få de dumpede filer til at virke på C-drevet?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2002 - 08:39 #11
her er hvad jeg har
http://www.riversen.dk/menu.rar

du er velkommen til at skrive over icq.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2002 - 08:57 #12
riversen >> Når  jeg forsøger at udpakke dit .rar arkuv sriver den:
menu.rar Unknown method in - og så alle filerne.

Jeg har forsøgt med winrar 2.80 evaluation. Er det noget andet du har brugt ? Ja. jeg er jo nysgerrig for at se hvad der gemmer sig der :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2002 - 09:05 #13
jeg bruger winrar 3...måske derfor
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2002 - 09:11 #14
Tak. Så kunne jeg udpakke den.
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2002 - 09:16 #15
oki...håber det kan hjælpe lidt
i ændrer selvfølgelig bare det i har lyst til
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2002 - 09:18 #16
Ok. Hvis det er NTFS filsystem, skal det vistnok være mindst ghost 2001 for at virke. Jeg kan ikke huske om man SKAL bruge ghost 2002.
Avatar billede thrill Nybegynder
22. september 2002 - 09:24 #17
Windows Commander (5.11) udpakker også RAR filen :)
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2002 - 09:28 #18
Du vil åbenbart lave et system der kan lægge ne komplet backup af dit C: drev tilbage igen. Så startarter du ghost således:

a:>ghostpe -split=680

hvis altså det er den nyere ghost som hedder ghostpe. Derefter vælger du disk og flytter hen til TO IMAGE og derefter vælger du et filnavn og så gemmer du dit image på en HD der er plads nok på. Når du er færdig kan du brænde de filer på hver sin cd. Lav en bootdiskette med cdrom understøttelse og du kan så boote på dem og køre dit image tilbage igen, og dit system er tilbage hvor du var da du lavede dit backup. Egentlig ikke særlig svært at lave på denne måde.

Der findes et program til ghost der ligner stifinder som skulle kunne pille enkelt filer ud med, men det har jeg ikke prøvet i praksis.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2002 - 09:29 #19
Shir er der kommet en ny WC, jeg kører med 5.0. Jeg skal lige hente. Tak for tipset :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2002 - 09:36 #20
thrill: hvad er det lige for et svar?
Avatar billede thrill Nybegynder
22. september 2002 - 09:56 #21
riversen > han nævnte at han ikke kunne udpakke RAR filen, jeg kunne heller ikke udpakke filen med den gamle ver. af Windows Commander, men hentede den nye ver., og den kunne. www.ghisler.com
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2002 - 10:03 #22
thrill: det er ikke oz1cbk som har oprettet spørgsmålet, så svar til ham er ikke svar på dette spørgsmål.

For det andet går spørgsmålet på brugen af Norton Ghost og ikke udpakning af RAR filer.
Avatar billede thrill Nybegynder
22. september 2002 - 10:08 #23
riversen > okey...jeg ville egenlig bare følge med i spg. (btw. en pc uden windows commander er som en fisk uden vand...)
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2002 - 11:04 #24
ikke min pc :-)
Avatar billede bongobride Nybegynder
22. september 2002 - 11:05 #25
Blaest ... Når du har købt programmet, følger der altså en 'brugsanvisning' med ... tænke tænke
Avatar billede blaest Nybegynder
01. oktober 2002 - 22:09 #26
Brugsanvisnig - ehh..
så vidt jeg ved var der kun en .nfo fil med..!!?

Arh hvad.. jeg må lede..  LOL..

/B.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2002 - 05:44 #27
Ghost følger med på en cd til mange (eller har gjort) bundkort, og der er kun cd'en. Måske ligger der noget på den. Det sidste bundkort jeg fik, der stod i manualen til det, hvordan man gør.
Men længere oppe har jeg skrevet hvordan du gør. Har du prøvet det ?
Avatar billede d-bug Nybegynder
08. oktober 2002 - 14:10 #28
Jeg har lige brugt Norton Ghost 2003 så sent som igår på min maskine med XP!
Det koster omkring 500,-

1. Programmet installeres
2. Programmet startes
3. Man vælger backup
4. Man vælger de/det drev der skal laves backup af. I mit tilfælde C:\
5. Man vælger om det skal være et image på et andet drev eller om det skal være på CD/DVD ( i mit tilfælde CD)
6. Her kan den brokke sig, hvis du har en USB mus tilsluttet, men du trykker bare ok
7. Så kører den bare ( Mine 4 GB fik den lagt på 3 CD'er)

Når helvede så er løs og systemet er gået kold gør du flg.
1. Starter op med cd'en i ( Den er nemlig bootable)
2. Vælger disk -> from image
3. Vælger CD
4. Så kører den bare derud af

Det skulle være noget i den stil :o)
Håber det hjalp

Mvh
Nikolaj