Avatar billede pc_lasse Nybegynder
25. august 2002 - 22:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan min skærm følge med?

Jeg går og sysler med at købe ATI 9000 kortet med 128 DDR ram til en 1000 krone.

Men...Kan min skærm overhovedet følge med?
Jeg har et geforce 2 kort nu, men jeg synes til tider det hakker lidt og går lidt for langsomt, så derfor vil jeg gerne skifte.

Jeg har en Sony Trinitron 15" skærm som jeg købte for 3 år siden for cirka 2500 kr, men nu bliver jeg da pludselig i tvivl om jeg får noget specielt ud af at opgradere mit grafik-kort, når skærmen  er så gammel. F.eks mener jeg ikke at den går højere op end 1280*1024. Skal jeg ud at købe ny skærm også for at få en god ydelse elller hvad?
Avatar billede htm Nybegynder
25. august 2002 - 22:43 #1
Det er en meget god ide at købe en ny skærm - man for ikke meget ud af kortet med en 15" skærm!
Avatar billede asmodeus Nybegynder
25. august 2002 - 23:42 #2
ATI 9000 skulle i følge benchmark tests hos www.tomshardware.com svare til et Geforce 4 MX460 - hvilket reelt vil sige at den kan klare spil i opløsning 1024x768x32bit. Højere opløsninger vil nok ikke køre specielt godt med kortet. Ergo, din skærm er fin nok til kortet i forbindelse med spil, men til Windows er den måske lige lille nok set i forhold til kortets potentielle kapacitet!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede jonas-i Nybegynder
26. august 2002 - 12:53 #3
Kan kun give asmodeus ret! Men 1280*1024 er også langt rigeligt på en 15" skærm hvis du f.eks. kører 1280*1024 på en en 15" skærm i windows så bliver alting jo meget småt at se på :)
Avatar billede htm Nybegynder
02. oktober 2002 - 13:06 #4
Lukketid!