Avatar billede _olsen Nybegynder
25. august 2002 - 18:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp min computer vil ikke starte

Jeg fik en fejlmeddelse fra windows, derefter gik computeren i ´sort. Når jeg efterfølgende forsøger at starte den, begynder den at 'bibbe' med 2 sekunders mellemrum.
Jeg har prøvet at pille alle pci kort og diske af, men ligemeget hjælper det.
Er der nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. august 2002 - 18:33 #1
tjek om dit grafikkort sætter ordenligt i.
Og hvis det gør det, så tjek dine ram :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. august 2002 - 18:33 #2
(du tager selvfølgelig strømmen fra først..)
Avatar billede lacalifornia Nybegynder
25. august 2002 - 18:37 #3
Det kunne også have noget at gøre med temperaturen i dit kabinet. Jeg har prøvet noget lignende - tjek din CPU-temperatur!
Avatar billede lacalifornia Nybegynder
25. august 2002 - 18:38 #4
Ehh... eller kan du SLET IKKE starte?
Avatar billede _olsen Nybegynder
25. august 2002 - 18:40 #5
Hej igen,
Jeg har haft grafikkort og RAM blokke af og på, men resultatet er det samme
.
Jeg tror ikke at det har noget med temperaturen at gøre, da jeg har prøvet¨
at lade computeren stå et par timer inden jeg forsøgte igen.
Avatar billede _olsen Nybegynder
25. august 2002 - 18:41 #6
lacalifornia: Nej den starter slet ikke. den er helt sort, står bare og 'bibber'
Avatar billede _olsen Nybegynder
25. august 2002 - 18:45 #7
Jeg har læst i de andre startproblemer der har været her på siden.
Og det eneste jeg mangler er at resette BIOS. Jeg er ikke helt tryg ved dette. Skal batteriet ud inden jeg flytter jumperen til Clear CMOS, eller
skal jeg bare gøre det når Computeren er slukket ???
Avatar billede francke Nybegynder
25. august 2002 - 18:49 #8
Jeg tager ikke batteriet ud, og der er ikke sket noget endnu! :))
Avatar billede _olsen Nybegynder
25. august 2002 - 18:54 #9
OK, Jeg forsøgte, det gik godt. Men det hjalp ikke på problemet, den 'bibber' stadig.
Avatar billede _olsen Nybegynder
25. august 2002 - 19:39 #10
OK, jeg lukket dette spørgsmål. Der er stadig garanti på maskinen, så jeg vil bære den ned til forhandleren.
Tak for de indlæg der var
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
25. august 2002 - 20:06 #11
du har da fået hjælp, så er det ikke lidt latterligt at ta alle point selv?!
Avatar billede ben2l4c Nybegynder
26. august 2002 - 22:23 #12
lol
Avatar billede ben2l4c Nybegynder
26. august 2002 - 22:24 #13
fjerne RAM'ene og GFX? Ja så er det da sikkert at den ikke starter ;)