Avatar billede motorsen Nybegynder
06. september 2000 - 22:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brænderfejl

Jeg har købt en PLEXTOR 8/4/32a (ide) brænder og et Aopen 48X cd rom drev.(ide)
Min brænder vil ikke brænde hurtigere end X 4 ellers går det galt, hver gang. jeg har prøvet programmerne Cdrwin 3.8b, Adaptec easy cd creator 4.02, clone cd (virker men kun med image fil) og så programmet der følger med Winoncd 3.7 (dette melder om buffer fejl ved X8) Jeg har prøvet at sætte brænderen både som master og slave men ligemeget hjælper det. HVAD ER DER GALT ?
Avatar billede devia Nybegynder
06. september 2000 - 22:56 #1
Har du prøvet at slå DMA henholdsvis til og fra på brænderen?
Hvilken type harddiske kører du med?
Hvor brænder du dine data fra?
Avatar billede john.doe Nybegynder
06. september 2000 - 23:44 #2
Du skal have brænder på den IDE-port som IKKE også skal levere data
F.Eks hvis du vil brænde cd\'er så skal du have CD-rom på primær og brænder på sekundær.
Avatar billede renis Nybegynder
07. september 2000 - 06:02 #3
Har lige haft samme problem på en plextor IDE brænder - Du skal sætte Brænderen som master på din sekundær controller og CDén skal sættes som slave på den samme controller.