Avatar billede armena Nybegynder
24. august 2002 - 20:52 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Profil "Ret"

Hejsa..
Jeg har et problem! Det er at jeg har fået lavet et community i asp .. det er ikke mig der har lavet den. Jeg vil gerne have lavet en funtion så man kan "Rette" sin "profil".. (jeg har spurgt ham der lavede community ' et til mig , men han svarede aldrig)

Håber i ka' hjælpe! har hård brug for det, da jeg snart skal udgive min software side: http://user.domaindlx.com/aasoftware

(Den får også snart et domæne)

HELP!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. august 2002 - 21:03 #1
Database operationer (hent, indsæt, slet, opdatere).. lektionerne 17-19:

http://www.html.dk/tutorials/asp/

/theSurfer.
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
24. august 2002 - 21:05 #2
Det her system du har på siden er en kopi af www.peppino.dk - som er ansat hos os www.codevision.dk og kender du ham ???
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
24. august 2002 - 21:06 #3
Ham som er ejer af peppino.dk er ansat hos os og ved han noget om det her site ??
Avatar billede armena Nybegynder
24. august 2002 - 21:07 #4
ja .. jeg kender ham ! Har også fået lov til at tage det!
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2002 - 21:07 #5
fed side thesurfer
Avatar billede armena Nybegynder
24. august 2002 - 21:08 #6
Der er ham jeg fik hjælp af til community.. Så når jeg spørger ham svare han ik :(
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. august 2002 - 21:09 #7
kasperthomsen> ja.. men det er ikke min :)

/theSurfer.
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
24. august 2002 - 21:10 #8
Nej jeg ved hvorfor han ikke svare. Han har simpelthen ikke tid og han er ikke så tit online. Men han arbejder hos os og jeg skal nok snakke med ham om dit problem.

Men er du interesseret i at lære asp - så tjek de asp sites der findes og få hjælp af ham, hvis du går i stå.

Hvor kender du morten fra ???
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. august 2002 - 21:13 #9
armena>

godt nok er det her ikke et vurderingsspm af et dit site.. men hvorfor bruger forskellige fonts i menuen ? og på siderne ?

put det her i din css fil:

body, table, td { font-family: verdana; }

/theSurfer.
Avatar billede armena Nybegynder
24. august 2002 - 21:18 #10
Codevision.dk>> Kan du hjælpe mig med at lave den funktion?? Altså jeg kender ham ikke sådan i virkeligheden men på nettet gøre jeg :)

Thesurfer>> Oki .. Tak for det!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. august 2002 - 21:26 #11
armena> har du checket mit første indlæg ?

der kan du lære at gøre det selv.. så skal du ikke hen og spørge igen næste gang du vil lave noget ligende..

hellere at lære, end at kopiere og ikke fatte en dyt..

/theSurfer.
Avatar billede armena Nybegynder
24. august 2002 - 21:31 #12
thesurfer>>Der står ikke noget med hent brugerens oplysninger og hvordan man gemmer det
Avatar billede armena Nybegynder
24. august 2002 - 21:38 #13
Eller jeg mener .. der står ikke hvordan man henter brugerens oplysninger så man kan rette dem..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. august 2002 - 22:10 #14
øhm..

du henter data (lektion 19) over i textbox, retter det, og gemmer det (lektion 22)..

/theSurfer.
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
24. august 2002 - 22:58 #15
ja codevision.dk kan godt hjælpe...

send mig en mail om hvad der skal laves og jeg skal give en billig pris......
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
24. august 2002 - 23:01 #16
jeg giver thesurfer ret i at man heller skal lære end at kopiere koderne. man kan ik bare tage koder og bruge det uden at forstå det. Derfor er vi web-bureauer tilstede på markedét til at hjælpe de folk som ik kan programmere og designe selv...
tjek evt. www.codevision.dk
Avatar billede armena Nybegynder
25. august 2002 - 14:08 #17
jeg kan godt programmere selv , men jeg er ikke ret god til asp og jeg har hård brug for at blive færdig snart da jeg skal udgive min software.

Codevivion.dk>> Har jo sagt hvad der skal laves.. En ret profil funktion.. hvor meget koster det så?? jeg er kun 13 år.. så jeg ved ikke om jeg må betale meget
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
25. august 2002 - 14:11 #18
armena<<< hvis du går ind på www.mobisend.dk/webcodes.dk og opretter en profil og så går ind under ret i menuen til venstre kan du se om det er sådan du mener...

Det er noget jeg har lavet for lang tid siden...
Avatar billede armena Nybegynder
25. august 2002 - 15:28 #19
codevision.dk>> det er lige præsic det jeg mener.. en ret profil funktion.. altså så man kan rette sine oplysninger.. :o)
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
25. august 2002 - 15:36 #20
armena <<< jeg kan ikke lave systemet til dig gratis, men jeg vil sige du kan prøve at downloade et community på www.activedeveloper.dk og se der.

Koderne og opsætningen morten bruger er svære at bruge - så jeg råder dig til at finde din egen opbygning metode og din egen programmerings stil... Held og lykke...
Avatar billede armena Nybegynder
25. august 2002 - 15:47 #21
hvor meget skal du have for en ret profil funktion???
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. august 2002 - 15:53 #22
armena>

tag pointsne selv.. spar penge ved at gøre som jeg sagde før..

se lektionerne 17-19 på http://www.html.dk/tutorials/asp/

her er hvad du skal bruge:

1) hente data (lektion 19, "Hent data fra databasen")

2) rette data i textboxen (du retter det selv.. via tastaturet)

3) gem data (lektion 22, "Opdater data i databasen")

Du vil blive utrolig stolt af dig selv bagefter!

Plus, at du så ved hvordan du skal gøre det næste gang du har en ligende opgave..

Med venlig hilsen,
/theSurfer.
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
25. august 2002 - 15:58 #23
Jeg har ikke tid til de opgaver der, men gør som thesurfer anbefaler - lær det selv. men ik gennem html.dk da det er loose...

Download et eksempel på www.activedeveloper.dk - held og lykke.
Jeg kan ikke lave opgaven da jeg har et bureau og priserne afhænger af det... men held og lykke :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. august 2002 - 16:15 #24
jeg lærte det gennem html.dk .. jeg synes det er et godt sted..
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
25. august 2002 - 16:18 #25
thesurfer<<< ja det er det måske også, men det bedste er at downloade små systemer som er til at overskue og så senere få hjælp af en ven som kan lære dig noget mere. Men ellers lære man asp ved at prøve sig frem - når man har lært det grundlæggende...
Avatar billede yousif Nybegynder
25. august 2002 - 20:21 #26
nu har det ikke noget at gøre med dette spm .. men jeg måtte få det ud :) ..

codevision.dk> din hjemmeside ser ikke særlig pænt ud i andet end 1024 x 768 .. har du overvejet skalerbart [relative] design? men ellers ser det faktisk meget pænt ud.
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
25. august 2002 - 22:04 #27
Yousif<<< tak for dit råd og jeg kan desværre ikke give hvad du ønsker - jeg er ikke designer i firmaet CodeVision, jeg er programmør og medstifter.

Jeg skal drøfte problemet på næste møde i næste uge...
Avatar billede kalkunen Nybegynder
26. august 2002 - 10:12 #28
jeg har lavet et giga fino forum, engang m. den funktion: http://www.pic.h4f.dk/Community.zip
Avatar billede kalkunen Nybegynder
26. august 2002 - 10:12 #29
ups ik' forum men et community
Avatar billede armena Nybegynder
28. august 2002 - 17:39 #30
lukker
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. september 2002 - 09:01 #31
Nu der snakkes så meget om kopiering, uden tilladelse... jeg ser nogle meget sjove sammenfald mellem kategoristrukturen på peppino.dk og Eksperten.dk...