Avatar billede mightysquall Nybegynder
24. august 2002 - 11:22 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

cdrom drevet er forsvandt....

ok.. jeg har lige lavet en frisk win98 + winME installation... altså så jeg har winME nu...
i noget tid gik alt perfekt... jeg installerede diverse drivere som de nu skulle og så skulle jeg ind og teste mit counter-strike... jeg har en USB mus MS intelli explorer 3.0 og når jeg drejer hurtigt til siden så laver den nogle meget skæve udsving... så jeg ville geninstallere mine drivere igen far en CD... men da jeg går ind i "denne computer" er både mit cdrom drev og brænder væk.. og jeg har genstartet flere gange prøvet at reinstallere dem og sådan.. men der kommer ikke noget resultat.. og jeg føler mig rimelig lost uden de to dreve... jeg håber virkelig i kan hjælpe mig med at få de to dreve til at virke...
Avatar billede mightysquall Nybegynder
24. august 2002 - 11:24 #1
og min mus selfølgelig :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. august 2002 - 11:34 #2
start med at tjekke alle ide-kabler etc.
Avatar billede mightysquall Nybegynder
24. august 2002 - 11:43 #3
jeg kan lige sige at det virkede perfekt med winXP... men jeg skiftede til ME fordi der var nogle probs med infinite loop og BSoD... har ikke haft det med winME
Avatar billede peet-49 Novice
24. august 2002 - 11:57 #4
Load bios default, se om ikke det hjælper.
Avatar billede mightysquall Nybegynder
25. august 2002 - 22:29 #5
det hjalp ikek rigtig.... den siger cdrom drevet er detectedmen jeg kan ikke engang boote fra det.... jeg er meget meget usikker på hvad jeg skal gøre plzz help =)
Avatar billede peet-49 Novice
26. august 2002 - 08:29 #6
Hvis bios finder dine drev, og du ikke kan se drevene i windows, har du et winproblem, jeg tror installationen ikke er gennemført rigtigt.Jeg ville nog formatere og geninstallere.
Avatar billede mightysquall Nybegynder
26. august 2002 - 16:29 #7
jeg tøt ikke rigtig at formatere da jeg hvis trykker på F8 i opstarten for at vælge bootmenu, og jeg så vælger CDrom, så siger den "not found", så jeg er bange for at, hvad nu hvis den gør det også når jeg har formateret... så er jeg jo rimelig lost... for så kan jeg ikke lægge noget ind igen.... og CDROM drevet var der jo til at starte med... det forsvandt bare pludseligt...
Avatar billede peet-49 Novice
26. august 2002 - 18:30 #8
Det kan være, du har et defekt IDE kabel, prøv at skifte det.
Avatar billede mightysquall Nybegynder
26. august 2002 - 18:43 #9
det har jeg prøvet... det virkede heller ikke....
Avatar billede peet-49 Novice
26. august 2002 - 18:46 #10
Har du overvejet, at din cdromdrev kan være defekt?
Avatar billede mightysquall Nybegynder
26. august 2002 - 21:17 #11
jeg har både et cdrom drev og en brænder.. og lige pludselig, dagen efter jeg havde installeret winME så var de begge to abre "væk"... altså. de kunne ikke blive fundet.. så nej.. jeg tror ikke det er en defekt..
Avatar billede peet-49 Novice
27. august 2002 - 09:00 #12
Tror det er din ME installation, der ikke er rigtig installeret. Du kan prøve, at sætte dit cdrom på samme kabel som HD, husk at sætte jumper på cdrom til slave, se om ikke drevet er der efter.
Avatar billede thebadjojo Nybegynder
27. august 2002 - 20:47 #13
om du ser den i bios så kanom du har internet installera drivrutiner till di cd drive, annars så kan den på dågot sätt ha blivit struken i registret, då kan du tex ladda ner tweukUI där går de att ställa in at den ska visas igen
Avatar billede peet-49 Novice
27. august 2002 - 22:22 #14
Du har en skive til dit bundkort, se efter om der ikke er IDE drivere der, du skal installere.
Avatar billede the_email Nybegynder
14. september 2002 - 00:58 #15
Finder BIOS dine drev?
Avatar billede mightysquall Nybegynder
14. september 2002 - 12:54 #16
jeg har selv fundet en "løsning" -  jeg satte win98 discen i og kørte en boot fra den, så kom jeg ud i dos og kunne got bruge CDrom drevene der.... så kørte jeg en reperation på winMe og voila :D så virkede det igen.. :)
Avatar billede the_email Nybegynder
14. september 2002 - 16:42 #17
Øhh... var det ikke det peet49, sagde at du skulle gøre??? -S.U.
Avatar billede peet-49 Novice
14. september 2002 - 17:45 #18
Det er da fint, at acceptere sit eget, som egentlig var mit,eller??
Avatar billede mightysquall Nybegynder
14. september 2002 - 22:13 #19
nej, for jeg formaterede ikke.... det var ikke en geninstallation, det var noget lignende det som man kan med winXP, ingen formation, men hvis det virkelig var det peet sagde, så vil jeg da godt give ham pointsne, det virkede baer ikke som det han sagde :)
Avatar billede peet-49 Novice
15. september 2002 - 09:22 #20
Jeg sagde ikke noget om, at formatere, kun geninstallere, der er kun en reparation af bestående OS.
Avatar billede mightysquall Nybegynder
15. september 2002 - 18:34 #21
quote peet46: "Hvis bios finder dine drev, og du ikke kan se drevene i windows, har du et winproblem, jeg tror installationen ikke er gennemført rigtigt.Jeg ville nog formatere og geninstallere" <-- formatere