Avatar billede mrchrisp Nybegynder
24. august 2002 - 10:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering med Exchange 2000

Hej derude ;-)

En lille udfordring til de kreative.

Ved en lille virksomhed med 4 WinXP laptop'er som alle er på LAN, op imod en Windows 2000 server med Active Directory Services og Exchange 2000 (også med ADS) ønsker man en stor fælles kontaktpersonsliste men også egne kontaktpersonlister som alle skal kunne synkroniseres op imod Exchange Serveren.
Alle kontaktpersonlister skal være synlige hele tiden for dem som er på LAN'et, også selvom den person (laptop) som har lagt listen op på Exchange serveren ikke er tilsluttet med sin Laptop.
Vi har prøvet at lægge dem i "Offentlige mapper" og de forskellige lister kan da også ses, men det ser ud som om at kun den person som i første omgang har dem derop har mulighed for at synkronisere med listen

Skulle der mon ikke være en exchange 2000 haj derude som kan hjælpe lidt til her - på forhånd tak ;-)
Avatar billede mile Juniormester
26. august 2002 - 12:17 #1
Har I givet alle adgang til listen ??
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
27. august 2002 - 07:47 #2
Hej mile

Ja, vi har endda givet ejer rettighedder til listen for alle.
Jeg har hørt et sted at det kan vare lidt inden rettighedderne træder i kraft - kender du noget til det- et eller andet med en replikerings agent som først skal opdatere alle rettighedder på serveren ?!?  ;-)

Christian
Avatar billede mile Juniormester
27. august 2002 - 08:26 #3
Tja - her plejer vi at sige en halv times tid, men er det alle andre end selve ejeren af den Offentlige mappe der ikke kan se den ??
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
27. august 2002 - 20:47 #4
Hej mile

Tak igen for dit indlæg ;-)
Alle kan se listen i de offentlige mapper såfremt de har rettigheder til filen, men selvom de kan se den i offentlige mapper og de er redaktører, kan de ikke se listen (filen) der hvor man indstiller hvilke mapper man vil replikere med ?!? ta' den ;-)
Tror du det kan være noget med at vente lidt til rettighedderne slår igennem ?

Christian
Avatar billede mile Juniormester
28. august 2002 - 08:11 #5
Nu er jeg ikke helt med længere - Hvad er problemet ? Skal de kunne synkronisere med filen, så de kan arbejde offline og stadig have adgang til den ? Er det det ?
Avatar billede mile Juniormester
28. august 2002 - 08:12 #6
Hvis det er det, så er det et spørgsmål om at lægge en genvej til mappen i mappen foretrukne, og så kan man synkronisere med den.
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
29. august 2002 - 18:05 #7
Hej Igen, jeg må vist byde på lidt flere point ;-)

Nu sidder jeg midt i det, og ville forsøge at lege lidt med genvejene som du beskriver i dit sidste indlæg... men...

Jeg tror jeg har sagt for meget.

Jeg kan kun se "Foretrukne".

Hvis jeg går op i [Funktioner] [Indstillinger for Send/Modtag] [Definer Send/Modtag grupper]og Redigerer standard visningen klikker på [Exchange Server] og leder efter Alle Offentlige mapper så ser jeg kun "Foretrukne" og så vidt jeg kan se er der ikke mulighed for at flere forskellige computere vedligeholder ( synkroniserer ) denne liste, for kun personen som har lagt den til synkronisering på Exchange serveren kan se den -

Hvordan gør jeg så ?!?
Jeg behøver mulighed for at 3 maskiner synkroniserer op imod den samme liste af kontaktpersoner ... Jeg har prøvet at lægge en kontaktpersonsliste i All Offentlige Mapper og den kan jeg se i min mappeliste ( og kopiere fra ) men ikke synkronisere op imod ...HJÆÆÆLP

Christian
Avatar billede mile Juniormester
30. august 2002 - 08:15 #8
Altså hvis du har en Offentlig mappe du skulle kunne synkronisere med, så skal du (alle der skal bruge den) trække denne mappe op i mappen Foretrukne...
Avatar billede mile Juniormester
30. august 2002 - 08:16 #9
Det er pr. bruger man definerer hvad man vil have med Offline.
Avatar billede mile Juniormester
30. august 2002 - 08:17 #10
Du kan IKKE synkronisere direkte mod en Offentlig mappe, det SKAL gøres via Foretrukne.
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
30. august 2002 - 09:47 #11
Hmmnnnn... Er det så ikke rigtigt at kun den som har trukket mappen op i "Foretrukne" kan se den ( synkronisere med den ) ?!?... og da kun den person kan se den, hvordan bliver det så til en fælles kaontaktpersonliste som alle kan vedligeholde ?!? - Det er nok bare mig som ikke forstår princippet, men det er sku'da lidt indviklet ;-)

Christian .... tak igen for din tålmodighed
Avatar billede mile Juniormester
30. august 2002 - 10:01 #12
Den der har trukket den op i Mappen foretrukne kan synkronisere med den.

Dem der har minimum redatør rettighed kan opdatere i den.

Eks: Jette skal se den, Christian skal se den, Ulla skal se den

Jette trækker mappen op i Foretrukne, Christian trækker mappen op i Foretrukne, Ulla trækker mappen op i Foretrukne.

Det er jo suverænt den enkelte bruger der selv bestemmer, hvad der er deres foretrukne. Den magt har en administrator lige godt ikke....
Avatar billede mrchrisp Nybegynder
02. september 2002 - 07:46 #13
Hej mile

Tak for dit svar, Jeg har endnu ikke ikke nået at prøve det, men nu begynder det at gå op for mig hvordan det virker.

Send mig et svar så skal du få nogle point ;-)

Christian
Avatar billede mile Juniormester
02. september 2002 - 08:23 #14
OK - Sig til hvis der er mere...