Avatar billede benjamin_dk Nybegynder
23. august 2002 - 21:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vulcano 9 & Asus A7V333

Hvis der er nogen der skulle kører med Vulcano 9 køler og Asus a7v333 bundkort så hjælp..

Asus A7v333 bundkortet understøtter en form for kontrolering af cpu-køleren ved at sænke/høve RPM afhænigt af cpuens temp.

Og Vulcano 9 kan selv kontrollerer sin fart (RPM) ved hjælp af et termometer ved kernen...

Går de 2 ting ikke i konflikt med hinanden, eller skal jeg blot benytte en af mulighederne... Hvis ja, hvilken.. PLease help...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. august 2002 - 21:57 #1
jeg har en kammerat, som forleden fortalte mig at de går i konflikt!!
Han blev nødt til at sætte en anden cpu i for at kunne starte op, da mb'et ellers slog fra, pga. RPM-sikringen.
Men så vidt jeg ved kan man slå det fra i BIOS?
Jeg har samme mb, men kan ikke genstarte lige nu...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. august 2002 - 21:58 #2
så brug Volcano's feature, og slå mb'et's fra i BIOS :)
Avatar billede benjamin_dk Nybegynder
23. august 2002 - 22:07 #3
Ok... Men jeg har ikke andre kølere eller cpu'er til socket A, så jeg har vel egentlig et problem, for jeg skal jo starte første gang med begge "features" on...

Kører det bundkort godt...??? For jeg står og overvejer at købe det...? Hvilken cpu kører du med????
Avatar billede peet-49 Novice
23. august 2002 - 22:12 #4
Det hjælper ikke, at skifte CPU, det må være noget metal hansen har misforstået.
Avatar billede benjamin_dk Nybegynder
23. august 2002 - 22:15 #5
Hva skal jeg så????
Avatar billede peet-49 Novice
23. august 2002 - 22:17 #6
Desable styringen i bios, eller skifte køler.
Avatar billede benjamin_dk Nybegynder
23. august 2002 - 22:19 #7
Men hvaså når han siger at bundkortet slår fra, så kan jo ikke starte bios... Har du selv erfaringer med denne her køler/bundkort?
Avatar billede peet-49 Novice
23. august 2002 - 22:30 #8
Der sker ikke så meget ved, at prøve med begge on, du kan altid cleare bios på bundkortet, hvis noget skulle gå galt, det er altid lidt svært, når man ikke sidder foran maskinen.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. august 2002 - 22:31 #9
peet49 > ja, my bad - han skiftede sæføli tilbage til hans gamle Athlon 1200mhz OG HANS gamle køler! det tænkte jeg ikke lige på... sorry
Avatar billede peet-49 Novice
23. august 2002 - 22:32 #10
Alt forladt min ven.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. august 2002 - 22:44 #11
benjamin > og for at svare på dine spr:
jeg kører med min gamle Duron 750 og en eller anden køler ;)
jeg køber dog en 1800+ XP og en anden køler om en uges tid :-))
Hvilken køler jeg skal ha aner jeg faktisk ikke. Jeg regnede egentlig med en Silent Viking, men jeg vil muligvis også ha en magen til din... - men ved det ikke rigtigt..
Men jeg kan da sige at Asus A7V333 kører kanongodt!!!
Jeg har kun haft mit i en uge, men det er sq for lækkert!
Men har du købt det, eller?! Ellers så gør det!
Det fortryder du ikke!