Avatar billede nisker Nybegynder
23. august 2002 - 13:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

min spand genstarter helle tiden (win2kpro)

Comp:
P4 1.8ghz
Soltek bundkort (ikke helt klar over hvilket)
512mb pc133 (Ikke overclocket)
Asus Geforce 4
Windows 2000 prof, Service pack 2

Med jævne mellemrum finder den på at genstarte, og er som regel uafhængigt af om jeg laver noget eller ej.
Temperaturen ligger konstant omkring 35 grader.
Har efter hånden prøvet alt for at få det til at virke ordentligt, hvilket er grunden til, at jeg nu prøver her.

I spil som quake3 låser den efter ca 5 mins spil, ellers genstarter den bare på mere eller mindre tilfældige tidspunkter.

Nogen som har nogle ideer/forslag?
Avatar billede buh Nybegynder
23. august 2002 - 13:17 #1
Det har jeg også været ude for, det eneste der hjalp var format c:
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. august 2002 - 13:26 #2
Det er tænkeligt at der er tale om en driver der ikke er i orden.

Derfor bør du opdatere alle dine drivere, specielt dem der er specifikke for motherboardet og dettes chipset, så du må nok hellere finde ud af hvilket motherboard du har.

Desuden er det jo altid en god ide at scanne maskinen for virus, eller prøve at huske hvad det sidste var man installerede (hardware/software) inden problemet opstod.
Avatar billede nisker Nybegynder
23. august 2002 - 13:36 #3
det er en ny endstaltion af win
Avatar billede lynet Nybegynder
23. august 2002 - 13:37 #4
har du eventuelt et andet gfx kort du kan sætte i, og teste om den stadig gør det.
har haft nogen lignede problemer med mit GF4.. var et driver problem, fandt ud af det ved  at skifte kortet til et andet, og hente ny driver osv.!

et forsøg værd :D
Avatar billede nisker Nybegynder
23. august 2002 - 13:43 #5
jo har et gf2 gts og der er det samme problem:=))))
Avatar billede nisker Nybegynder
23. august 2002 - 13:46 #6
og 3 stk nye hd seagate 80gb barracuda 1
Avatar billede lynet Nybegynder
23. august 2002 - 13:50 #7
hmm, okay.. mærkeligt, de er dog begge nvidia chips der bruger den samme driver ik?
detonator formentligt?
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
23. august 2002 - 17:18 #8
okay en P4 @ 1.8ghz, 512 ram, 3 nye 7200rmp diske, gf4 (og2)..

Jeg vil mene du skal op i MINUMUM 300watt psu, men en billige 300watt kan ikke trække lortet!! prøv med en 350 eller 400 watts
Avatar billede t_holst Nybegynder
23. august 2002 - 21:28 #9
Det kan muligvis være en Ram blok der er defekt.

Jeg har selv haft lige præcis det samme problem, og da fandt jeg ud af det var en af ramblokkene der var defekt,

prøv at tage en ramblok ud af gangen, og boot op som du plejer i windows og og pres den hårdt med et godt spil, og se om den stadigt låser eller genstarter.

hvis du kun har en blok må du jo låne en blok af nogen du kender.

Der er tit 3års garanti fra fabrikkens side af eller mere.