Avatar billede bukse Nybegynder
23. august 2002 - 13:00 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Users installationsrettigheder

Hvordan giver jeg brugere rettigheder til at installere programmer.
Avatar billede kmjensen Nybegynder
23. august 2002 - 13:03 #1
Opret dem som lokale administratorer, højreklik på denne computer, vælg administrer, vælg lokale brugere og grupper, opret dem som brugere, husk rigtige domæne, og gør dem medlem af gruppen administratorer.
/Kim
Avatar billede bukse Nybegynder
23. august 2002 - 13:18 #2
De er medlem af administratorer men det hjælper ikke
Avatar billede kmjensen Nybegynder
23. august 2002 - 13:26 #3
Hvis de logger på et domæne, skal du sørge for at der under de lokale brugere står brugernavn, og under domæne det domæne de logger på, og ikke den lokale maskines domænenavn.
Avatar billede bukse Nybegynder
23. august 2002 - 13:27 #4
det skal lige bemærkes at jeg bruger w2k server version
Avatar billede bukse Nybegynder
23. august 2002 - 13:29 #5
til kmjensen
ellers kan de vel heller ikke se det netdrev som de evt skal installere fra
Avatar billede kmjensen Nybegynder
23. august 2002 - 13:30 #6
har du brugere til at logge på din server ???
Eller har du installeret W2K server på brugerenes arbejdspladser ??
Avatar billede kmjensen Nybegynder
23. august 2002 - 13:32 #7
Jeg har taget udgangspunkt i at du har en server hvor brugerne logger på med deres arbejdsstationer, og deler netværksdrev, printere osv. er det ikke korrekt ??
Avatar billede bukse Nybegynder
23. august 2002 - 13:33 #8
ja det er korrekt at de logger på en server
Avatar billede kmjensen Nybegynder
23. august 2002 - 13:34 #9
OK, og du vil gerne have at brugerene kan installere programmer på deres lokale maskiner ??
Har de W2K PRO på ??
Avatar billede kmjensen Nybegynder
23. august 2002 - 13:35 #10
Den oprettelse af dem som administratorer, skal IKKE foregå på serveren, men på den enkelte brugers PC !!!
Avatar billede bukse Nybegynder
23. august 2002 - 14:03 #11
ja de har w2k pro på
Men hvordan opretter jeg dem på klientmaskinen, skal jeg så rundt til alle maskiner det kan da ikke være rigtigt
Avatar billede kmjensen Nybegynder
23. august 2002 - 14:19 #12
Beklager det er desværre tilfældet, du skal på den enkelte maskine fortælle hvem der har administrative rettigheder på denne maskine. Hvis du vil gøre det fra Active Directory skal du give den enkelte bruger administratorrettigheder på netværket, hvilket næppe er særligt hensigtsmæssigt. Du kan ikke konfigurere dette i en GPO.
Avatar billede kmjensen Nybegynder
23. august 2002 - 14:19 #13
Det er noget man bør lave når man installerer maskinerne.
Avatar billede jsb Nybegynder
23. august 2002 - 14:20 #14
Bare lige for at blande mig...
Du skal lige præcis rundt til alle klienterne og ændre det, hvis du finder en lettere måde så vil jeg også gerne høre om det.
Avatar billede perhenriksen Nybegynder
23. august 2002 - 15:05 #15
Blander mig også lige....
Du kan tilføje Authenticated User til din administrator gruppe (På hver enkelt pc). Hvilket vil gøre at de brugere der bliver godkendt under logon vil være lokal administrator på pc´en. En god rutine at lave under installationen hvis man ønsker at sine brugere skal være local admins.
Avatar billede kmjensen Nybegynder
23. august 2002 - 15:09 #16
-> Perhenriksen: det er fuldstændigt korrekt at man kan gøre det på den måde, men det er selvfølgelig kun hvis man vil have at alle brugere skal være administratorer på alle lokale maskiner...
Avatar billede perhenriksen Nybegynder
23. august 2002 - 15:13 #17
Det er jeg klar over, men det var nu også sådan at jeg forstod spørgsmålet. Det står jo ikke nogen steder at X kun anvender pc 1, Y kun anvender pc 2 o.s.v. - Der kunne jo ligge den mulighed at brugerne skifter maskiner. Sådan ligger landet "desværre" hos os :o(
Avatar billede kmjensen Nybegynder
23. august 2002 - 15:15 #18
Det gør det også hos os, men der er ingen brugere der får lov at installere, jeg har en SMS server, det gør det dejligt nemt !!
Avatar billede perhenriksen Nybegynder
23. august 2002 - 15:26 #19
Tjaaa det er jo ikke alle det har det :-(
Vi andre må trækkes med at skod produkt fra en leverandør som nok ikke skal nævnes her..... !!! Men det kræver at brugeren er local admin.