Avatar billede mr_hansen Nybegynder
23. august 2002 - 11:33 Der er 1 løsning

LAN to LAN med Win2000 & Cisco Concentrator

Hejsa,
Jeg vil gerne høre om der er nogen af jer der har prøvet at lave en Lan to Lan el. Gateway to gateway mellem en Cisco concentrator 3000 el. lign. og en windows 2000 server, som står direkte på nettet, altså med statisk global IP.

Den skal fungere som en LAN to LAN forbindelse mellem 2 cisco produkter.

Jeg ved at det er muligt at lave en policy i 2000, som bruger IPSec, men det virker ikke helt efter planen... Findes der en guide el. lign. til dette... !!!

På forhånd tak
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. august 2002 - 11:13 #1
Jeg vil ikke anbefale denne løsning. Sikkerheden er simpelt hen ikke god nok.

Jeg vil anbefale dig at finde en billig Cisco 1700 series, og lave WAN'et imellem denne og 3000'eren. Vi kører selv et WAN bestående af 3005'ere på store lokationer og 170x'ere på små lokationer. Det kører særdeles stabilt.