Avatar billede minielsen Nybegynder
23. august 2002 - 08:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl i input

Jeg har en form hvor man kan indtaste et navn, den ser sådan ud:

<FORM ACTION="kundeinsert1.asp" METHOD=GET>
<INPUT TYPE=text NAME=kundenavn VALUE="" SIZE=40>

Dette submittes til en ny form, hvor man også kan indtaste navn (den første side har ikke ASP, hvis det har noget at sige)

Her ser linien sådan ud:

<INPUT TYPE=text NAME=kundenavn VALUE="<%=Request.form("kundenavn")%>" SIZE=20>

Jeg ville mene at navnet skulle overføres til denne side, hvad er fejlen.

NB: Når der returneres til side 2 , står navnet i url'en øvers.
Avatar billede cthun Nybegynder
23. august 2002 - 09:09 #1
den skal hedde method="post"

<FORM ACTION="kundeinsert1.asp" METHOD=POST>
Avatar billede cthun Nybegynder
23. august 2002 - 09:10 #2
istedet for GET :-)
Avatar billede neteffect Nybegynder
23. august 2002 - 09:10 #3
Du skal bruge POST i formen på den første side

<FORM ACTION="kundeinsert1.asp" METHOD="POST">

Alternativt ændre på asp-siden til

<INPUT TYPE=text NAME=kundenavn VALUE="<%=Request("kundenavn")%>" SIZE=20>

eller

<INPUT TYPE=text NAME=kundenavn VALUE="<%=Request.QueryString("kundenavn")%>" SIZE=20>
Avatar billede minielsen Nybegynder
23. august 2002 - 09:19 #4
neteffekt:

Jeps det virker, jeg ændrede Request.form til Request.

Ang. POST så kan man godt bruge GET, det virker da ved mig.
Avatar billede minielsen Nybegynder
23. august 2002 - 09:21 #5
Point til neteffect
Avatar billede neteffect Nybegynder
23. august 2002 - 09:36 #6
Tak for points.
Ja, du kan god bruge GET, men det kræver som sagt at du ikke request'er specifikt på form bagefter.

GET kan typisk bruges mens man tester, så man kan se indholdet af form-felterne. Men skift til POST, når du ikke tester. Det er fx ikke så smart at vise passwords eller kilometerlange tekst-inputs i adresselinien.