Avatar billede klausknudsen Nybegynder
22. august 2002 - 21:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Slørring

Hej der...
nu da jeg er startet på den her skole, har vi mulighed for at medbringe bærbar pc.
Der er så det at vi skal oplyse vores id på netkortet, og så får vi tildelt en unik ip.

det spørgsmålet går på er:
er det muligt at "slørrer sig" så ikke man bliver logget, og så admin ikke kan se en?
evt et program?

PS hurtig hjælp!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. august 2002 - 21:11 #1
du mener sløre din MAC adresse?
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. august 2002 - 21:21 #2
Hvis du ikke har en MAC adresse, så kan du heller ikke fungere på netværket.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. august 2002 - 21:23 #3
Og du skal bruge din MAC adresse for at få en IP.. da skolen sikkert køre med DHCP som tildeler IP'er efter MAC adresser, så det ALTID er den samme der få den samme IP
Avatar billede klausknudsen Nybegynder
22. august 2002 - 21:34 #4
det er præcis det du nævner >rkhdk...  er det muligt at skjule mig??
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. august 2002 - 21:36 #5
Men ellers kunne du tage 2 netkort med, hvor du så gemmer det ene af dem. De får så MAC adressen på det ene netkort. Når du så fungere på netværket bruger du det andet netkort og tildeler dig en fast IP adresse.

Denne IP adresse skal selvfølgelig ikke være i brug af andre.

Dette vil ikke skjule dig, men de kan ikke gætte at det er dit netkort som der er i brug. At de så måske kan gætte det ud fra computernavnet er noget helt andet. :)
Avatar billede klausknudsen Nybegynder
22. august 2002 - 21:40 #6
Der er ikke en anden løsning vel?? for 2 netkort til en bærbar..
et program evt???
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. august 2002 - 21:52 #7
Problemet er det:

For at andre computere kan kommunikere med din computer på netværket, skal de kende din MAC adresse.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. august 2002 - 23:02 #8
Sløring er ikke det der foregår. Det er muligt at hacke loggen og slette de entries der er lavet i loggen om din aktivitet. Det der kan være problemet er, at der måske er etableret tredieparts logging der kan være gemt således at logning foregår to steder. d´.v.s. du skal opdage at der findes endnu en log, finde ud af hvilken software der er brugt, hacke denne log og slette i den også.

Du kan ikke komplet skjule din IP eller mac adresse
Avatar billede klausknudsen Nybegynder
27. august 2002 - 20:43 #9
bufferzone> Hvordan går jeg det du omtaler? ved godt det er ulovligt... meeeeen :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. august 2002 - 20:52 #10
Det kræver en del værktøjer, samt at du er inde i systemet. Det er ret let hvis der kun er tale om den medfølgende log i NT og win 2000, noget sværre hvis du bruger trediepartsloging
Avatar billede klausknudsen Nybegynder
30. august 2002 - 09:53 #11
Det er vist nok noget linux noget de kører.
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. august 2002 - 10:42 #12
Tror bare at du skal holde din PC fra netværket, hvis det er så farligt.
Avatar billede _dopehead_ Nybegynder
06. januar 2003 - 01:49 #13
Hvad med at checke først om det du gerne vil er så ulovligt istedet for ?