Avatar billede hanstad Nybegynder
22. august 2002 - 16:50 Der er 13 kommentarer

Lav en fil unaccessable efter en hvis dato

Er der nogen som kan hjælpe mig?
Jeg har en fil, som jeg vil gøre offentlig. Men når en hvis dato indtræder, så skal folk ikke længere kunne åbne den.
Det jeg havde tænkt mig var at man måske kunne lave en exe-fil, som tjekker om den lokale dato er mindre end en given dato. Hvis den er så åbnes filen ellers ikke.
Exe-filen skal altså indkapsle den "beskyttede" fil, så der kun findes en fil - exe-filen- og inden i denne liger så den offentlige fil.

Måske skal det laves i C++, men alle andre bud er også velkommne. Hvis du kender til allerede eksisterende software, som kan gøre dette, så er jeg også MEGET intresseret.
Avatar billede kamikaze Nybegynder
22. august 2002 - 16:53 #1
Hmmm...lytter, tænker & søger!
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2002 - 20:50 #2
Hvad indeholder filen ? Tekst ? Data ?
Avatar billede hanstad Nybegynder
22. august 2002 - 21:24 #3
Den skal kunne indeholde alt muligt. Det kunne være video-klip, et word-dokument, et ascii-dokument eller Mp3 format.
Avatar billede kamikaze Nybegynder
22. august 2002 - 22:33 #4
En exe-fil?!?

Du skulle så klikke på en exe-fil, og skulle den så pege på en dynamisk række filer? Eller en enkelt fil?

(Jeg er vist ikke helt med)
Avatar billede kamikaze Nybegynder
22. august 2002 - 22:33 #5
Kan du beskrive nærmere?
Avatar billede hanstad Nybegynder
23. august 2002 - 08:03 #6
Nej, den skal ikke pege på nogen andre filer.
Forstil dig at du har en MP3-fil, denne indkapsler du i en exe-fil. Nu har selve filen exe som extention. Nå jeg vil hører MP3-filen klikker jeg på exe-filen og denne tjekker ført om datoen er ok og hvis den er så afspiller den mp3-filen.
Det skal ikke være muligt at se mp3 filen på nogen måder, kun exe-filen hvori mp3-filen ligger.
Er det en bedre forklaring?
Avatar billede jpk Nybegynder
23. august 2002 - 09:27 #7
Skal din mp3-fil så kunne afspilles i et vilkårligt program (fx Windows Media Player) eller er det i orden, hvis den afspilles i .exe-filen (Altså at den indeholder en afspiller)?
Avatar billede kamikaze Nybegynder
23. august 2002 - 12:44 #8
hanstad >> Ja, det er en bedre forklaring. Skal programmet kunne håndtere andet end mp3 filer?
Avatar billede kamikaze Nybegynder
23. august 2002 - 12:44 #9
sorry, det står jo længere oppe: "Den skal kunne indeholde alt muligt. Det kunne være video-klip, et word-dokument, et ascii-dokument eller Mp3 format."
Avatar billede hanstad Nybegynder
23. august 2002 - 13:39 #10
jeg er lige glad om filen afvikles i et vilkårligt program eller afspilles i exe-filen. Umiddelbart vil jeg tro det vil være bedst med et vikårligt proogram (standard program) for så er det ligemeget, hvilket format den inpakkede fil findes i.
Avatar billede reficul Nybegynder
26. august 2002 - 02:02 #11
En metode ville være at lave en Service eller et program, der ligger skjult i baggrunden som så venter på at datoen fremtræder, når det sker, sætter den attributterne eller ownership (Alt efter om vi nu snakker Windows 9x eller NT) så uvedkommende ikke kan komme til filen!
Avatar billede kamikaze Nybegynder
27. august 2002 - 22:30 #12
reficul -> Ja, men den skulle monitorere om filerne bliver flyttet!
Avatar billede reficul Nybegynder
27. august 2002 - 23:03 #13
Ja, så kunne man jo gå til yderligheder og infecte koden i MoveFileA og MoveFileW i kernel32.dll - altså som en anden virus... :D