Avatar billede emil_emil Nybegynder
22. august 2002 - 13:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjemmevidio i Div, Divx, Mpg, Mpeg, Avi eller Mov ????

Ja Jeg ved der er en hel masse andre spørgsmål på dette emne….
Men jeg har Ikke kunne finde det svar jeg har ledt efter…hmmm :-(

Mit spørgsmål er:

Jeg har købt et JVC GR-DV 3000 DV og filmer min søn…..

1. Hvordan kan jeg gemme filmene bedst, så kvaliteten er god uden at det fylder 16gigabite.

2. Jeg har lige fået Adobe Premiere 6,5 og pakker filmende, men der er godt mange muligheder man kan pakke dem som, Hvad er bedst?
(det er jo familie film som min søn skal gide at se om 20år)pt. Pakker jeg dem som Mpg.

3. Jeg gad godt at have det til at blive lige så god kvalitet som de divX (Avi) Film man kan hente fra nettet. Men er der forskellige Avi standarder?
for når jeg gemmer mine film som Avi så fylder
10sek 28Mb og så er kvaliteten ikke engang i top……
              Hvor i de film man kan hente fylder
73min 662mb Kvaliteten er Knivskab i højste opløsning

HVAD GØR JEG FOR AT GEMME MINE HJEMME VIDIOER I GOD KVALITET UDEN AT 18min fylder 4Giga.?????

Det må da være nogen der kan hjælpe mig. :-D
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. august 2002 - 13:58 #1
hent virtual dub herfra, og vælg divx codec, så den konvetere til divx..
Så er det bare at gemme skidtet...

http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/virtualdub.html
jeg ved dog ikke om du kan få det KNIVSKARP, men det er ok kvalitet, og det fylder ikke ret meget....
Avatar billede hermandsen Juniormester
22. august 2002 - 15:23 #2
TMPGEnc er også ret okay...
www.tmpgenc.net

Dog må jeg give zyphon ret i at VirtualDub er det bedste!
www.virtualdub.org

Du kan finde tonsvis af guides på www.divx-digest.com og www.vcdhelp.com
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2002 - 16:40 #3
Hent NIMO codec på http://www.btinternet.com/~nimosiro/ og installer, så har du alle de codecs du kan ønske dig.
Gå til http://www.doom9.net/ de bedste guides på nettet, til at lave høj kvalitets film
Avatar billede hermandsen Juniormester
22. august 2002 - 16:47 #4
>>phatlasse
Det eneste problem med Nimo er at du installerer en masse l*rt som overskriver diverse ting og sager og som du alligevel ikke kan bruge...

Hvis du f.eks. samler en computer og du lige har sat et rigtig godt 1gbit/100mbit/10mbit-netkort i, så er der jo ingen grund til at sætte et gammelt netkort i der maks kan klare 10 mbit!!!

Installer lidt af gangen og behold det bedste... En samling af en masse skrammel er ikke altid lige godt, men kan være en fordel hvis man piller stumperne ud der kan bruges! ;)

Håber ikke det blev for forvirende... Ovenstående kunne nok ha' noget at gøre med at min "nye" computer (købt brugt) laver konflikter mellem mus og netkort, og da jeg vil ha' installeret Linux gør det det ikke ret meget nemmere! Nå, men det er jo et spørgsmål helt for sig! :)
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2002 - 17:09 #5
>>hermandsen

Jeg er fuldstændig enig i at NIMO også er fyldt med en masse skrammel.
og jeg har den ikke engang selv installeret, men jeg mente bare at for en der ikke er så meget inde i det, og ikke var så krævende, var det måske en meget god all-round løsning.
Jeg går selv meget op i, kun at fylde min PC med alt det bedste
Avatar billede hermandsen Juniormester
22. august 2002 - 19:13 #6
>>phatlasse
Fuldstændig enig!!! :)
Avatar billede strarup Nybegynder
24. august 2002 - 00:19 #7
Hej Emil,

tja... det kommer vel lidt an på hvordan og hvorledes du vil ha' dem gemt...

hvis du f.eks. vil ha' dem på cd-rommer som du ka' afspille i en DVD-afspiller er der brug for mpeg, for at få det til Svcd eller Vcd...

med mindre DVD-afspillerne får indbygget understøttelse til DivX, men mon ikke de gør det på et tidpunkt... :-)

hvilket capture kort har du?
og hvilket brænder program?

har du evt. en DVD-brænder?

der er en del forskellige Avi formater/codecs... men det er ikke ensbetydende med at kvaliteten bliver bedre... det bliver for det meste ikke bedre kvalitet end det, det er blevet captured med...

mvh.

Strarup
Avatar billede emil_emil Nybegynder
05. oktober 2002 - 01:31 #8
Tak for hjælpen Undskyld at det har gået så langsomt men jeg har været på ferie og så er tiden ellers løbet fra mig, Men TAK