Avatar billede da_kbaz Nybegynder
22. august 2002 - 09:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FreeBSD grafik opløsning

Hej.

Jeg er helt ny til linux, og har lidt problemer med at få KDE op i en ordentlig opløsning. HVis jeg bruger Generic VGA kan jeg køre 640x480 i 16 farver, og hvis jeg kører SVGA kører den 320x204 i 256 farver. Jeg har været inde og redigere i XF86Config manuelt og gennemtvunget nogle opløsninger, men hvis jeg kommer over 8bpp farver brokker den sig og siger mit chipset ikke understøtter det, og selvom jeg sætter opløsningen til 640x480 alle tænkelige steder i filen, starter den stadig i 320x204(ca. deromkring).

Jeg har et Suma Nvidia Geforce3 TI200, og kan se på deres hjemmeside de har linux drivere. Men mit spørgsmål er så: Hvordan s*ren installerer man sådan nogle fætre?
Avatar billede guggemand Nybegynder
22. august 2002 - 10:46 #1
jeg synes lige vi skal starte med at slå fast at linux ikke er det samme som freebsd

så linux driverne kan du ikke bruge til det vilde

jeg ved der er et projekt igang med at lave nvidia drivere til freebsd .. men jeg ved ikke om de har lavet noget der funker endnu
Avatar billede da_kbaz Nybegynder
22. august 2002 - 16:46 #2
Hmm hvad er forskellen på FreeBSD og linux, sådan i store træk? De kører da alle det der bash# noget, og windows x osv.?

Som sagt er jeg newbie :)
Avatar billede skwat Praktikant
22. august 2002 - 20:07 #3
da_kbaz: os2 har da også sådan en c:\ prompt hvad fanden er forskellen?
Avatar billede da_kbaz Nybegynder
22. august 2002 - 21:44 #4
Jamen kan OS2 køre MS-DOS programmer?
FreeBSD kan køre FreeBSD, Linux, Unix, mm, mens Linux kun kan køre programmer compiled til Linux(Efter hvad jeg kunne forstå på en artikel jeg læste)

Hvorfor skla man vælge FreeBSD fremfor Linux, og omvendt?
Avatar billede guggemand Nybegynder
23. august 2002 - 07:01 #5
hvis man søger lidt på google ... efter "nvidia freebsd" er første hit faktisk

http://nvidia.netexplorer.org/

de er godt igang med at lave en nvidia driver til freebsd
Avatar billede signout Nybegynder
02. september 2002 - 08:18 #6
Start med at køre xf86cfg og vælg nvidia som driver, så kommer du nok godt i gang.
Avatar billede skwat Praktikant
02. september 2002 - 11:27 #7
Jep OS2 kan godt køre MS-DOS programmer.

Grunden til at det er så vigtigt at forstå at der er en forskel, er at det ellers kan være meget svært at forstå hvorfor nogle ting ikke vil virke.

eks. kan du godt glemme at få den nyeste nvidia driver til linux til at virke under BSD