Avatar billede benne_ Nybegynder
22. august 2002 - 09:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Min com fryser!!!

Hej jeg har et kæmpe problem min computer fryser konstant. Det er hver gang den har stået et stykke tid tændt og man skal lave noget krævene så fryser den. Den røde lampe lyser for det meste konstant når den fryser. Jeg har prøvet at skifte ram od det virkede ikke. Plus jeg har gen install min com 5-6 gange. Format c: fdisk det hele. Alle driver skulle være opdateret. Fatter ikke hvad der sker. Jeg har en
AMD Athlon 1400mhz 30 gb IBM hardisk Matsonic motherboard osv........
Avatar billede pfp Nybegynder
22. august 2002 - 09:33 #1
Hvor varm er din CPU? Tjek det evt. i din BIOS. Hvis den overstiger 65° er der mange der får problemer som du beskriver. Hvis det er tilfældet må du investere i en bedre køler.
Avatar billede benne_ Nybegynder
22. august 2002 - 09:34 #2
Den er kun på ca 42C når man stater den op.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
22. august 2002 - 09:35 #3
Hvilket Chipset er på det bundkort? Og hvilket OS kører du med?
Avatar billede machaveli Nybegynder
22. august 2002 - 09:35 #4
KØB en Ny computer...

                      mvh machaveli
Avatar billede benne_ Nybegynder
22. august 2002 - 09:36 #5
haha meget sjovt....
Avatar billede benne_ Nybegynder
22. august 2002 - 09:38 #6
socket A, windows 2000 med NT teknologi.
Avatar billede onki Nybegynder
22. august 2002 - 09:40 #7
Jeg havde selv samme problem, lortet gik kold, og jeg var nød til manuelt at genstarte.

Det var mit grafikkort.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
22. august 2002 - 09:40 #8
Det er lidt vigtigt at du finder ud af hvilket chipset det er! Især når det er med Windows 2000, da der kan være et kendt problem med VIA og AMD og WIndows.
Har du installeret alle servicepacks til Windows 2000?
Avatar billede benne_ Nybegynder
22. august 2002 - 09:43 #9
Ja jeg har install alle sevicepacks. Ja det sku ikke så godt at jeg ved det. Det eneste jeg ved lige nu er det er et matsonic motherboard socket A.
Avatar billede benne_ Nybegynder
22. august 2002 - 09:47 #10
Kom lige i tænke om at jeg købte com med windows 98 og det prøvede jeg også at install men den fryser også. Så det kan nok ikke være noget med chipset?????
Avatar billede stigterp Nybegynder
22. august 2002 - 10:20 #11
Har du trådløs mus? Det kunne være batterierne.
Avatar billede benne_ Nybegynder
22. august 2002 - 10:37 #12
Nej jeg har ikke trådløs mus.
Avatar billede strarup Nybegynder
24. august 2002 - 16:40 #13
Hej Benne,

hvis du ikke har manualen eller præcist ved hvilket Matsonic bundkort du har, ka' du downloade "Bios Wizard" fra denne side... -->
http://www.motherboards.org/moboidtools.html
her er det direkte link til programmet... -->
http://www.motherboards.org/files/programs/bwz-rel.exe

når du har åbnet Bios Wizard... og kørt run, og save... så vil den kreere en textfil "bwz.txt"... du ka' så evt. kopier følgende, som i eksemplet her nede under... :-)

f.eks. er det her et resultat fra mit ASUS bundkort med Bios Wizard... -->
---------------------------------------------------------------------
BIOS Manufacturer    : Award Modular BIOS v6.0
BIOS ID              : 01/04/2002-I815EP-TUSL2-C
BIOS Date            : 01/04/02
BIOS OEM Signon      : ASUS TUSL2-C ACPI BIOS Revision 1011
BIOS ROM Size        : 256K
Chipset              : Intel Solano 815/EM rev 2
Super I/O Chip        : Known super I/O chip is not found
---------------------------------------------------------------------

så ka' vi evt. finde ud hvilken model samt Chipset den har... :-)

mvh.

Strarup