Avatar billede kieldjen Nybegynder
21. august 2002 - 10:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke mount mailbox store

Hej

Her i weekenden brændte proccesoren af på vores mailserver. Efter at have skiftet den kan jeg hverken mounte mailbox store eller public folder store.
Får at vide at databasefilerne er corrupt

Har prøvet at køre ESEUTIL uden held.

Ved repair skriver den i loggen noget lignende:

"dbtime is larger than database dbtime"

Når jeg starter Information Store service op kommer den med error og event ID 9518 og 454.

Windows 2000 server SP2
Exchange server 2000 SP2
Serveren af samtidig eneste DC i active directory

Please help
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. august 2002 - 11:58 #1
Jeg har nogle vedligeholdelses programmer til exchange (hvorunder ESEUTIL er en af dem) som skal køres i en bestemt række følge. Er dog først på arbejde i morgen og kan først få den der. Drop en e-mail adresse hvis jeg skal sende (alle er velkomne)
Avatar billede kieldjen Nybegynder
21. august 2002 - 12:09 #2
Tak for det. Jeg er dog ved at restore fra en ugegammel backup. Men kan du fortælle om jeg på en eller anden måde kan fiske mistede emails ud af de korrupte databasefiler? Jeg er meget interesseret i dine vedl. progr.

hangman@sol.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. august 2002 - 12:21 #3
Det er teknisk muligt, hvis du får databasen op og køre. Du skal være opmærksom på at jet databaser er en smule ustabile, og at du skal køre vedligeholdelse på dem jævnligt for at sikre at de virker.

Jeg køre selv de omtalte tre programmer en gang om ugen, efter fuldt af en fuld backup og det har holdt min exchange server kørende problemfrit i mere end 1.5 år

Jeg foreslår at vi først får din ødelagte database op, derefter finder vi ud af at fiske mail
Avatar billede kieldjen Nybegynder
21. august 2002 - 12:34 #4
What can I say....jeg ser frem til i morgen :o)
Avatar billede kieldjen Nybegynder
22. august 2002 - 09:11 #5
Sorry
adressen er:

thehangman@sol.dk
Avatar billede kieldjen Nybegynder
26. august 2002 - 11:19 #6
BufferZone-> Har du droppet det eller hur?
Avatar billede kieldjen Nybegynder
16. januar 2003 - 10:05 #7
Lukker...