Avatar billede mazlar Nybegynder
05. september 2000 - 12:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Billigt internet?

Hvad er det billigste internet man kan få i danmark? Det er ligemeget om der er bannere, reklamer osv. Det skal ikke være minut-baseret, men være en fast afgift!!!
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2000 - 12:11 #1
Det kommer an på hvor du bor. fra kr. 395,00 hos CyberCity TeleDanmark WorldOnline. Oprettelse + stik gratis modem incl. den månelig ydelse. hastighed 256/384

StofaTelia kan levere ydelsen for max kr. 200,00 pr. måned kr. 299,00 i oprettelse Hatighed 10 x  hvad et 56 k modem kan klare.
Avatar billede firefox Nybegynder
05. september 2000 - 12:11 #2
Cybercity har en fornuftig løsning. Den hedder FastPris, og går i al sin enkelhed ud på, at du betaler 495,- om måneden og så kan du benytte nettet *næsten* ligesåmeget du har lyst til. Når jeg nu siger næsten, så er det fordi det ikke er en \"always on\" løsning; der er dog fri traffik :-)

Det skal lige nævnes, at afgiften opkræves forud for 2 måneder ad gangen. Dvs. du betaler 990,- hver anden måned...

Der er også 2 andre FastPris løsninger hos Cybercity: FastPris 60 og FastPris 120. Læs mere om dem på Cybercity\'s hjemmeside..

- firefox
Avatar billede powell Nybegynder
05. september 2000 - 12:12 #3
Abonement gratis så se hos TeleDanmark.

Skal du der i mod havde et billig online takst så prøv hos worldonline...
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2000 - 12:13 #4
Så kan der være nogle antenneforeinger rundt om i landet som måske kan tilbyde til lidt billigere penge. Stofa Teleia gælder kun for levering i de områder hvor de har leveringer.
Avatar billede firefox Nybegynder
05. september 2000 - 12:14 #5
kharder: din løsning kræver jo at man kan få ADSL, og det er ikke alle der har mulighed for det endnu. Nogle af os er nødt til at flytte for at kunne få ADSL (mig selv incl.)

Jeg er nødt til at flytte til den nærmeste større by, for at kunne få ADSL fra TDK eller CC. WOL er slet ikke repræsenteret her endnu (og bliver det sikkert aldrig)

- firefox
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2000 - 12:16 #6
Fastpris hos CyberCity køre på din telefon på dit alm. modem 56 k også ISDN, da man ikke må bunde forbindelsen. pris 495,00 som nævnt, mod kr. 395,00 for en forbindelse 128 upload 384 download. Dit 56 k modem køre som regel med omkring 50 k som max hastighed.
Avatar billede firefox Nybegynder
05. september 2000 - 12:16 #7
powell: Har du læst hans indlæg korrekt? :) Han siger jo at der ikke skal være en minut-takst, men at det skal være en fast afgift hver måned...

- firefox
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2000 - 12:20 #8
Vi ved ikke hvor mazler bor og han forlangte den billigst løsning i Danmark. Den har jeg forelagt. Fastpris kan bruges som nødløsing indtil ADSL kommer i det område hvor man bor rigtig nok. Det gjorde jeg, da jeg fik at vide hos TD at Centralen først ville væreklar til november 2000 hvor jeg bor. Jeg har dog haf ADSL siden 11.08.2000 sååå spørg nu ordenlig først.
Avatar billede firefox Nybegynder
05. september 2000 - 12:23 #9
Whatever... Han nævnte jo ikke noget om always on eller ADSL... :/

- firefox
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2000 - 13:33 #10
Det ligger vel i ordet fast afgift <;o)
Avatar billede mazlar Nybegynder
05. september 2000 - 13:49 #11
Okay, jeg kan se der er lidt forvirring! Jeg bor i Næstved, 4700 og med fast afgift mente jeg noget i stil med ADSL, altså hvor man betaler et fast beløb! Endnu et spørgsmål... findes der 100% gratis internet i Danmark? Som fx Juno.com i USA???
Avatar billede mazlar Nybegynder
05. september 2000 - 14:06 #12
Jeg har kigget lidt på Stofa.dk og de kører med noget der hedder flexrate hvor man for 200 kr. om måneden kan hente op til 2 GB. lyder det ikke yderst rimeligt???
Avatar billede firefox Nybegynder
05. september 2000 - 15:07 #13
kharder: ikke nødvendigvis. CC\'s FastPris er jo også en fast afgift, ikke?

mazlar: Du betaler også et fast beløb på CC\'s FastPris. Der er ingen minut-takst.

mazlar: ang. de 2 GB pr. måned... Afhængig af hvad du vil/skal bruge nettet til, så kan 2 GB hurtigt gå hen og blive for lidt. Så vidt jeg kan huske, så har Stofa.dk nogle afsindigt dyre priser på forbrug udover det fastsatte. Jeg er selv på ISDN og bruger 1 kanal. Jeg henter i gennemsnit 1-1½ GB pr. måned (det bliver nok mere, efter at jeg har fået FastPris), så du kan nok se hvad der kan ske, hvis man har en hurtigere linie....

- firefox