Avatar billede labtec Nybegynder
20. august 2002 - 21:43 Der er 8 kommentarer

WinXP vil ikke lade mig connecte til Samba

Jeg har lavet en Red-Hat 7.2 Server..

Alt har fungeret fint uden Samba (med WinXP)

Med Win2000 fungerer det fint med samba, men med win XP som jeg bruger virker Samba ikke.

Samba serveren har ikke noget password for at connect til selv sambaserveren.

Da jeg klicker på serveren i "Andre Computere" i win2k kommer et logonvindue frem og jeg trykker bare ok og kommer på serveren, men med WinXP kan jeg ikke bara trykke på ok, men må skrive et eller andet brugernavn og password ( og det resulterer at jeg ikke kan connecte til serveren)

nogen der kan komme med en ide om hvad kan være galt?
Avatar billede labtec Nybegynder
20. august 2002 - 21:44 #1
jeg kan vise smb.conf hvis det er nødvendigt
Avatar billede theguardian Nybegynder
20. august 2002 - 21:51 #2
Hvis jeg sad hjemme og ikke her på skolen så kunne jeg finde et link til dig med en guide til at få det til at virke med XP
Avatar billede labtec Nybegynder
20. august 2002 - 22:02 #3
ok, men er det er guide til det? jeg har ledt livet ud af mig efter en... hehe
men så er det bare super-.--

giv mig adressen hurtigts mugligt da du er hjemme=)

hvilken skole går du i?
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2002 - 22:14 #4
Avatar billede labtec Nybegynder
21. august 2002 - 19:07 #5
nej det var ikke det.

lad mig lige forklare om igen..

jeg kan se min sambaserver, og da jeg klicker på den kommer der en loginbox. Men problemet er at min server skal ikke ha noget brugernavn eller password. På win 2000 kunne jeg bare klicke på ok uden at udfylle nogle af formlerne (brugernave og password), men i WIN XP kan jeg ikke sende tomme formler... hvad kan jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2002 - 19:21 #6
har jeg da heller ikke sagt

men kunne være du kunne bruge det alligevel
Avatar billede labtec Nybegynder
21. august 2002 - 19:45 #7
nej, men bare so at alle ved det.. =)--
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
27. august 2002 - 09:55 #8
hmm er winxp & win2000 på samme maskine, samme ip ?