Avatar billede haniball Nybegynder
20. august 2002 - 19:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

gør store bogstaver til små automatisk ?

Jeg har et mega problem
når en bruger opretter en bruger, sker det tit at de bruger et eller flere STORE bogstaver
dette vil jeg gerne have lavet om så alle store bogstaver bliver gjordt små automatisk, men hvorn gør man lige det ??
jeg har p.t dette stykke kode inde
if (eregi("[^a-z0-9]+", $bruger))
meen den gør det ikke
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. august 2002 - 19:13 #1
strtolower($str) kommandoen omsætter automatisk alle store bogstaver til små... vil du validere som med din regexp sætning skal du fremfor at anvende eregi (case insensitive) anvende ereg (case sensitive)

/ LJ
www.ljweb.com
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. august 2002 - 19:14 #2
brug funktionen strtolower http://www.php.net/manual/en/function.strtolower.php

$input = strtolower( $input );
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. august 2002 - 19:19 #3
[OT]
jakoba >> blot en sidebemærkning, fremfor www.php.net er der et mirror i dk der hedder dk.php.net - er væsentligt hurtigere... men ikke specielt relevant her for haniball-san .
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. august 2002 - 19:21 #4
fedt. så kan jeg måske komme først næste gang :-))
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. august 2002 - 19:28 #5
jakoba >> bare rolig, jeg har vel en 90.000 point at tjene inden jeg henter dig
Avatar billede haniball Nybegynder
20. august 2002 - 21:20 #6
oki den er finno takker for hjælpen