Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
20. august 2002 - 18:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Download exceldokument som ligger på min server?

Hejsa

Det er meningen at mine brugere skal downloade nogle filer på min server som en service. HVordan gør jeg dette? Hvis man bare laver et almindelig link, så åbner den bare dokumentet i Internetbrowseren.

/Mathias
Avatar billede cdc Novice
20. august 2002 - 18:12 #1
det gør den når det er excel. Hvis du vil undgå dette skal du pakke den som zip fil

/cdc
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. august 2002 - 18:14 #2
hvis det er din egen server kan du indstille den så filerne sendes med en mimetype der siger  application/msdownload
så vil browseren ikke åbne dem men istedet spørge hvor de skal gemmes.
Avatar billede hansjensen Nybegynder
20. august 2002 - 18:23 #3
lytter..
jakoba.  hvordan i kodningen hvis vi siger at filen hedder test.xls og ligger på serveren : \\server01\brugerdata (eller d:\brugerdata\test.xls på maskinen Server01
Vi går ud fra at det drejer sig om exel 2000
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. august 2002 - 18:26 #4
ikke i koden men i serverens indstillinger.
hvis det er en windosserver er det et sted i kontrolpanelet at du fx kan fortælle serveren at filer i mappen til_dovnload skal sendes med den header hvias de har endelsen .xls eller .doc eller hvad du ellers sætter til download.

på apache servere gøres det i .htaccess i den mappe
Avatar billede hansjensen Nybegynder
20. august 2002 - 18:49 #5
vil gerne have uddybet lidt mere :-)
Avatar billede hansjensen Nybegynder
20. august 2002 - 18:50 #6
på en windows server altså
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. august 2002 - 19:01 #7
desværre, så godt kender jeg ikke konsollen, ved blot det er der.

men vent lidt så kommer der nok en forbi der kender den :-)
Avatar billede hansjensen Nybegynder
20. august 2002 - 19:12 #8
oki  :-)

men kan du så ikke finde ud af flash  nu hvor du er på banen ??
Se http://www.eksperten.dk/spm/247209