Avatar billede sl5049 Nybegynder
04. september 2000 - 22:26 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Genoprette netværkstilslutning ikke nødvendig

Hej. Jeg bruger windows 98 og har et problem med netværk via modem. Jeg har almindeligt opkald til TeleDanmark, men også til min skole hvor jeg har mulighed for at komme på mit drev hjemmefra. Når jeg kobler op til TeleDanmark prøver den flere gange at tilslutte netværksdrevet, selvom det selvfølgelig kun er tilgængeligt når jeg ringer op til skolen med user-id og password. Jeg har under opkalds egenskaber for TeleDanmark prøvet at slå ”log på netværk” fra, men så kommer jeg slet ikke igennem til TeleDanmark – er der nogen der ved hvad jeg så kan gøre.
Avatar billede sjensen Nybegynder
05. september 2000 - 10:21 #1
Det med at prøve at genskabe det netværksdrev der tidligere er brugt/oprettet er brugerafhængigt. Du har 2 muligheder (bortset fra det med at fjerne det og så gensklabe det manuelt når du har brug for det):

1. Opret 2 forskellige brugere og lad kun den ene genskabe den permanente forbindelse til dit hjemmedrev.

2. Fjern tilkoblingen via windows explorer/fjern netværkstilslutning og lad istedet en BAT fil skabe forbindelsen. Eks: i batfilen skriver du net use x: \\\\maskinenavn\\resourcenavn. hvor maskinenavn er navnet på din maskine hjemme og resourcenavn er navnet på det dir du forbinder dig til.

Batfilen kører du så kun når du skal koble dig op mod din egen maskine, evt. ved at have 2 ikoner for netværksopkobling, hvor du kører denne batfil i starten af den ene.

Kan du se hvad jeg mener ?
Avatar billede teknik Juniormester
05. september 2000 - 18:23 #2
Mulighed 1.
Du burde blive hjulpet hvis du gør følgende
Højreklik på andre computere, -Egenskaber
Dobb. klik på  \"Klientprogram til microsoft netværk\"
Flyt markeringen i \"Indstillinger for netværk\"
til \"Hurtig logon\".

Så burde maskinen ikke kigge efter netværksdrevet før det
blev aktuelt....

Mulighed 2.
Du har ikke ved et uheld fået sat din \"startside\" i Internet Explorer
til en side på skolens computer ??

Jeg tror på Mulighed 1.

mvh :-)))
Teknik

Avatar billede sl5049 Nybegynder
05. september 2000 - 21:50 #3
Tak drenge - det har i bare styr på. Jeg ville have givet dig \"Teknik\" 100 point også, men det gik åbenbart ikke - jeg vil stadig gerne give dig pointene, men jeg ved ikke hvordan.
Avatar billede sl5049 Nybegynder
05. september 2000 - 22:02 #4
Teknik ! Det med at aktivere hurtigt logon var lige sagen - det løste mit problem. Tak.
Avatar billede teknik Juniormester
06. september 2000 - 18:02 #5
Ok - rart at det lykkedes.
Hvis du vil af med flere points :-)
Så kan du oprette et nyt spørgsmål med overskriften
\"Points til Teknik\", i samme kategori,
og så fortælle at det er points vedr.
http://www.eksperten.dk/spm/24815

Så kan andre se at det ikke er Point fusk.

Hvis du laver en besked om \"spørgsmål oprettet\" her, så får jeg en mail
automatisk.
...Så skal jeg nok huske at svare.

mvh :-)))))
teknik
Avatar billede sl5049 Nybegynder
09. september 2000 - 10:14 #6
spørgsmål oprettet