Avatar billede stussy Nybegynder
08. juli 1999 - 22:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

overclocking!

Jeg har en celeron A 400@450, og nu vil jeg godt have den op på de 500mhz...
mit motherboard er et Asus P2B board...
processoren kører fint ved 450 mhz, med en bus hastighed på 75mhz og en multiplier på 6...
hvad skal jeg gøre for at få den op på de 500mhz?????; jeg har prøvet at sætte den 5*100mhz, men så viser den sort skærm...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juli 1999 - 22:50 #1
Så er det nok fordi den bliver for varm eller ikke kan følg med. Kan den køre 4x100? Prøv med en større blæser og hvis du kan, sæt spændingen en tak op.

Ellers har jeg hørt historier om at man kunne isolere ben 19 fra højre på CPU'en og få den til at kunne køre 100MHz men jeg ved ikke om det virker.
Avatar billede dres Nybegynder
09. juli 1999 - 07:10 #2
Isolere ben 21 for overclocking
Avatar billede proton Nybegynder
09. juli 1999 - 08:55 #3
Problemet med Celeron processorne er at deres multiplier er låst i dit tilfælde er den låst på 6.
Dvs. for at få den til at køre 500mhz
skal du have en bushastighed på 83,3mhz.
Hvis du sætter FSB til 100mhz får computeren en hastighed på 600mhz, her tror jeg nok du får svært ved at få den til at køre stabilt.
Men du skal nok skaffe dig en god cooler, en jeg kan anbefale som jeg selv bruger til en 300A @ 450mhz er GlobalW.IN FAB-24 Dual som fås hos
PnP-lageret.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
09. juli 1999 - 21:34 #4
Hvordan isolere man så ben 21???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. juli 1999 - 21:39 #5
sætter noget tape eller maling på og krydser fingre
Avatar billede hamderper Nybegynder
10. juli 1999 - 02:45 #6
Jeg synes at jeres metoder er lidt drastiske, kan I selv mærke forskel.
Prøv istedet flere ram, hurtigere ram ,optimering af system PagePuffers=32 o,s,v
Avatar billede rof Nybegynder
10. juli 1999 - 08:37 #7
Det kna godt være du slet ikke kan overclocke din processor! Det er ikke noget man skal forvente, men en extra bonus man får. Den direkte løsning på dit problem kan jeg ikke give dig da der er mange ting der spiller ind i overclcocking. Det kan bl.a være at du er nødt til at hæve spændingen til dit motherboard/CPU. Det kan også have noget at gøre med de kort du har siddene i din computer, det kan f.eks. ikke anbefales at overclocke hvis du har et PCI grafikkort. Det optimale er som tidligere nævnt nok hvis du sætter din FSB til 83,3mhz.
Hvis du har et AGP grafkkort skal du huske at sætte AGP ratioen til 2/3, specielt hvis du sætter FSB til 100mhz.
Avatar billede stussy Nybegynder
16. juli 1999 - 22:24 #8
Proton>>> Du får pointene, så svar lige..... :) tak
Avatar billede stussy Nybegynder
16. juli 1999 - 22:27 #9
HOVSA!! Arh fuck......... Sorry